خواهرخوانده ها به هم رحم نکردند/ زد و خورد تراکتور و سپاهان بیرون و درون زمین!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تراکتور و سپاهان به عنوان دو باشگاه پرهوادار غیرتهرانی همواره سعی کرده‌اند روابط حسنه و صمیمانه‌ای بین خود برقرار کرده تا مقابل سرخابی‌ها قد علم کنند. این دو باشگاه حتی پیمان خواهرخواندگی هم با هم امضا کرده اند اما سالهاست این پیمان به دلیل حواشی ایجاد شده کمی گسسته شده و می توان مدعی شد که دیشب شاهد از بین رفتن آن بودیم.

دیدار برگشت فصل گذشته میان تراکتور و سپاهان یکی از مواردی بود که دلخوری هایی ایجاد شد؛ جایی که شاگردان مورایس شب سختی را در میان نور و لیزرهای ورزشگاه مملو از جمعیت یادگار امام پشت سر گذاشتند و در نهایت با شکست به اصفهان بازگشتند. آتش اختلافات دو باشگاه در پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم، با جذب رضا اسدی و کاوه رضایی توسط سپاهانی‌ها بیشتر هم شد و مدیران و مسئولان دو باشگاه بارها در رسانه‌های مختلف علیه یکدیگر مواضع تندی گرفتند.

در این شرایط دو تیم مدعی و پرهوادار تبریز و اصفهان که خیلی هم خوب برای لیگ برتر دوره بیست و سوم تجهیز شده اند، بر اساس قرعه در همین هفته نخست برابر هم صف آرایی کردند. دیداری که با نتیجه 3-1 به سود مورایس و شاگردانش به اتمام رسید تا پاکو خمز دست خالی به تبریز بازگردد.

این دیدار درون زمین و بیرون از آن آبستن اتفاقات و حوادث زیادی بود. این دیدار با 11 کارت زرد و 2 کارت قرمز یکی از پربرخوردترین بازی های تاریخ فوتبال ایران  و پیام حیدری داور بازی نیمی از بازیکنان داخل زمین را جریمه کرد!

این خلاصه ای از اتفاقات درون مستطیل سبز بود اما روی سکوها و حتی خارج از ورزشگاه شاهد اتفاقات بدتری بودیم. پرتاب نارنجک توسط هواداران سپاهان و انتقال یک هوادار تراکتور به آمبولانس جزو موارد مهم قابل اشاره است.

از سویی ساعاتی پس از بازی، خبرها و ویدیوهایی در تعدادی از کانال های هواداری منتشر شد مبنی بر اینکه 3 هوادار سپاهان در بیرون ورزشگاه با چاقو مورد حمله چند هوادار دیگر قرار گرفته اند. اتفاقی بسیار تلخ و تاسف بار که اگر صحت داشته باشد، نیازمند پیگیری بیشتر از سوی دو باشگاه و مسئولان فدراسیون است.

 تمام اینها نشان می دهد که روابط دو باشگاه سپاهان و تراکتور و البته هواداران دو تیم بسیار تیره است. در این شرایط مسئولان دو باشگاه موظف هستند تمهیداتی بیندیشند تا از اتفاقات احتمالی ناگوار بعدی جلوگیری شود.

کدخبر: 918062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟