تنها یک ورزشگاه در هفته اول لیگ برتر میزبان هواداران خانم است!/ تایید نامه فیفا و الزام حضور بانوان

به گزارش رکنا، در شرایطی که با توجه به تعطیلی کشور به دلیل گرمای هوا ، لیگ برتر نیز به تعویق افتاده است، سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، صبح امروز در گفتگویی با برنامه مجله فوتبال درباره تعویق لیگ و همچنین برنامه جدید مسابقات صحبت کرد.

مهدی درباره دلیل تغییر برنامه لیگ برتر توضیح داد: با توجه به بحث تعطیلی که از طرف سخنگوی محترم دولت مطرح شد و همزمان مشکل آماده نشدن زیرساخت‌های ورزشگاه‌های ما برای حضور بانوان محترم وجود داشت، شرایط طوری بود که اگر با یک هفته تاخیر وارد مسابقات می‌شدیم، هر دو منظور برآورده می‌شود. انشالله شرایط حضور بانوان هم که موضوع اصلی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است، محقق شود تا بتوانیم لیگ را آغاز کنیم.

او سپس با تاکید بر اینکه درخواست باشگاه‌ها هیچ تاثیری بر تعویق برنامه لیگ نداشته، عنوان کرد: سازمان لیگ در این زمینه بر سر موضع خودش بود تا زمانی که دید زیرساخت‌ها برای حضور بانوان فراهم نیست و از طرفی نامه‌ای از فیفا داشتیم که شاید نامه خوشایندی برای فوتبال کشورمان نبود و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود‌. به محض اینکه بحث گرمای هوا هم پیش آمد، فرصت را مغتنم شمردیم.

مهدی در پاسخ به اینکه آیا شرایط حضور بانوان فراهم شده است، توضیح داد: فعلا در حال آماده‌سازی یک شهر هستیم و در صورتی که شرایط را مهیا کنند، انشاالله می‌توانیم با سیرجان وارد مسابقات شویم. پس از آن به تدریج شاهد حضور بانوان در تمام کشور خواهیم بود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره دلیل برگزاری مسابقات در روزهای غیر تعطیل بیان کرد: ما در برنامه قبلی این موضوع را رعایت کرده بودیم؛ به خصوص که قول داده بودیم هفته‌های اول با فاصله زمانی باید که به بازیکنان فشار نیاید اما وقتی تغییراتی پیش آمد که برنامه عقب افتاد و از طرفی بحث برنامه قرعه‌کشی تیم امید مطرح بود که گروه‌شان بسیار سخت شد و قرار بر این شد که تیم امید دو روز زودتر وارد اردو شوند.

او در پایان گفت: پلی‌آف لیگ قهرمانان تراکتور، برنامه تیم امید و یک هفته معوقه به ناچار ما را در فضایی قرار داد که علی‌رغم میل باطنی‌مان، بازی‌ها در روزهایی غیر از روزهای تعطیل برگزار شود. ما هم می‌دانیم هواداران دوست دارند در روزهای تعطیل روی سکوها حاضر شود اما این موضوع اجتناب‌ناپذیر بود.

کدخبر: 915782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟