قلب همه برای والیبال می‌تپد/ عطایی: والیبال ایران از سال 2019 کیفیت خود را از دست داد

به گزارش رکنا، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی مردان در لیگ ملت‌ها 2023 و تیم ملی جوانان در قهرمانی جهان 2023 و برنامه‌های پیش‌روی این تیم‌ها از ساعت 10:30 امروز (شنبه 31 تیر) به ریاست دکتر داورزنی آغاز شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ضمن ارائه گزارش عملکرد تیمش در این  نشست اظهار کرد: چکیده والیبال ایران در این جمع حضور دارند و جای برخی هم خالی است. باید همه چیز را در سر جای خود ببینیم. تولید بازیکن با یک نفر اتفاق نمی‌افتد. از نسل قهرمان لهستان در سال 2017 تنها سه بازیکن در حال حاضر در تیم بزرگسالانش حضور دارند.

بهروز عطایی تصریح کرد: والیبال متعلق به همه ایران است و همه دلشان برای این رشته می‌تپد و من اگر 10 بار دیگر متولد شوم، همین مسیر را طی می‌کنم. سرمربی همه رده‌های سنی بودم و 40 سال در این حوزه هستم اما هیچ گاه به اندازه یک ماه اخیر اذیت نشدم. در ورزش شکست و پیروزی وجود دارد، اما آزار و اذیت آن نباید نامتناهی باشد. تیم والیبال فرانسه دوره قبل قهرمانی لیگ ملت‌ها شد و امسال هفت پله سقوط کرد، ایران هم همین قدر سقوط کرد، اما آیا فشار به دو تیم یکسان بود؟ البته معتقدم اگر در پنج مسابقه پیروز می‌شدیم، هفتم بودیم و اگر سه مسابقه را هم می بردیم شاید جریان تغییر می‌کرد.

وی با بیان این‌که دو تیم جوانان و بزرگسالان خیلی قابل قیاس نیستند، گفت: بازیکنان ایران در لیگ‌های معتبر دنیا حضور ندارند. والیبال ایران از سال 2019 کیفیت خود را از دست داد و از سرمایه گذاری مناسب غافل شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: به منظور ارتقای کیفیت تیم از پاول که مربی اسبق تیم ملی لهستان بود، استفاده کردیم و از عیسی سنگدوینی و کامبیز یعقوبی در تمرینات استفاده کردیم. یاناس را با تمرینات به روز به کار گرفتیم. امین اسماعیل نژاد دو روز قبل از اعزام به ژاپن پایش آسیب دید و در هفته اول عملکرد خوبی نداشت. در برنامه های تدارکاتی، چین و صربستان درخواست دیدار دوستانه داشتند و چین را صلاح ندیدیم و صربستان کنسل شد و دو دیدار تدارکاتی در ترکیه داشتیم که کافی نبود. همیشه از عدم شروع خوب لیگ ملت‌ها حرف می زنیم و این که لیگ کشوری کوتاه است و فاصله دو سه ماه وقفه ایجاد می شود. بازیکنان از فضای مسابقات دور می‌شوند.

وی با اشاره به 65 جلسه تمرین گروهی تیم ملی والیبال ایران تا پیش از شروع مسابقات لیگ ملت‌ها، گفت: 30 بازیکن را دعوت کردیم و میلاد عبادی پور با توجه به این که بازیکن بین المللی است و در کشورهای دیگر بازی می کند تقاضای مرخصی کرد. امیر غفور خودش دوست داشت از تیم ملی خداحافظی کند. موسوی عملکرد فوق العاده ای داشت و ولی زاده یک پدیده در این مسابقات بود. محراب ملکی و سرلک و فلاح آسیب های خفیفی داشتند. صابر کاظمی هم آماده نبود و مبین نصری و گلزاده را دوست داشتیم، استفاده کنیم اما برای کمک به تیم جوانان آن ها را در اختیار این تیم قرار دادیم. شاید خانزاده در دو مسابقه آخر حضور داشت، پیروز می‌شدیم.

عطایی با یادآوری این‌که سه مسابقه پنج سته تیم ایران در هفته آخر لیگ ملت‌ها بود، گفت: تنها در یک مسابقه برابر هلند ست آخر خوب بازی نکردیم، در حالی که بازیکنان اصلی مثل امین را نداشتیم و بازی برابر فرانسه دو قطر پاسور با هم امتیازهای گرفتند اما امین می توانست دو برابر این امتیازها را کسب کند. در مجموع از گروه کاری‌ام راضی هستم. حمایت جامعه والیبال تصمیم گیری کادر فنی را آسان‌تر خواهد کرد. از همه خانواده والیبال و مردم عذرخواهی می کنم و مقصر من هستم. در سالن فدراسیون هیچ‌گاه بسته نیست و کارشناسان می توانند ضعف‌ها را بگویند و خوشحال می‌شوم که توصیه‌های دوستان را بشنوم.

کدخبر: 911571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟