ساروی و میرزازاده تنها فرنگی کاران ایران در ۴ نفر برتر رنکینگ/ سقوط گرایی به رده هفتم

به گزارش رکنا، در پایان مرحله چهارم و پایانی مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، رنکینگ نفرات نهایی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد اعلام شد.

در میان فرنگی کاران ایران، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، تنها کشتی گیران ایران هستند که با قرار گرفتن در رده سوم، در میان ۴ نفر برتر رنکینگ اوزان خود جای دارند. میرزازاده در رنکینگ قبلی در رده دوم وزن خود جای داشت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز ناصر علیزاده با دو پله سقوط از جمع ۴ نفر برتر رنکینگ خارج شد و به رده پنجم رفت.

محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک نیز که در ۲ رویداد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در یک وزن بالاتر و در وزن ۷۲ کیلوگرم حاضر شده بود، با دو پله سقوط به رده هفتم وزن ۶۷ کیلوگرم رفت و جایی در بین ۴ نفر برتر رنکینگ ندارد

طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی ۴ نفر برتر رنکینگ در اوزان دهگانه تا مرحله نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی روند و به این ترتیب کار راحت تری نسبت به سایر رقبا در رقابت های قهرمانی جهان دارند.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۲۵ شهریور به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می شود. این مسابقات حکم مرحله نخست کسب سهمیه المپیک است و نفرات اول، دوم و سوم مشترک ۶ وزن المپیکی جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدست می آورند.

کدخبر: 910549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟