به بلغارستان قعرنشین هم «نه» نگفتیم!/ هشتمین شکست والیبال ایران در لیگ ملت ها + آمار

به گزارش رکنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از هفته سوم و پایانی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2023 مقابل بلغارستان قعرنشین قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

این بازی در پنج ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱ به سود بلغارستان تمام شد.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، علی حاجی پور و محمدرضا موذن برابر بلغارستان صف آرایی کرد و روی نیمکت در غیاب بهروز عطایی، امیر طلوع کیان هدایت تیم را برعهده داشت.

در ست نخست این دیدار، ایران عملکرد خوبی از خود نشان داد و توانست با دفاع خوب روی تور سید محمد موسوی، کار را برای حریف دشوار کند تا این ست برای ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پایان برسد.

در ست دوم، بلغارستان توانست امتیاز نخست را به نام خود کند. این تیم در ادامه مسابقه بهتر از ایران بود و موفق شد با اشتباهات ملی پوشان والیبال ایران این ست را به نام خود کند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی برسد.

در ست سوم بلغارستان بازی را بهتر شروع کرد و در امتیازات ابتدایی از ایران پیش افتاد. والیبال ایران در اواسط این ست موفق شد به بازی برگردد و در آخر با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید تا ایران در ست شماری ۲ بر ۱ از حریف خود پیش باشد.

در ست چهارم و در امتیازات ابتدایی، ایران از حریف خود عقب بود اما ملی پوشان موفق شدند مقابل قعرنشین لیگ ملت‌ها کامبک زده و به بازی برگردند تا نتیجه ۱۳ بر ۱۳ برابر شود. اما در ادامه ایران نتوانست این تساوی را حفظ کند و با نتیجه ۱۹ بر ۱۵ از بلغارستان عقب افتاد. در ادامه بازی، بلغارستان تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی برسد تا تکلیف تیم برنده به ست پنجم این دیدار کشیده شود.

در ست پنجم این دیدار، ایران اولین امتیاز را کسب کرد. در اواسط ست پنجم، دو تیم پایاپای کار کردند به طوری که نتیجه برابر ۵ شد. بلغارستان باز هم بهتر بود به طوری که نتیجه ۸ بر ۶ به سود حریف ایران شد. ایران با دفاع خوب خود توانست اختلاف را کم کند تا دو تیم برابر ۱۱ شوند. بلغارستان در ادامه این بازی، تیم برتر بود و توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شود تا ایران با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به قعر نشین لیگ ملت‌ها واگذار کند. بلغارستان قعرنشین جدول 16 تیمی لیگ ملت‌های 2023 بود و پیش از بازی با ایران، فقط یک برد جلوی اسلوونی کسب کرد. این تیم حتی مقابل چین و آلمان که به ایران باختند هم شکست خورد.

گفتنی است ایران با ثبت این نتیجه از 2 پیروزی و 8 شکست، صاحب 9 امتیاز شد و شانس صعود خود به مرحله نهایی را به صورت رسمی از دست داد. 7 تیم برتر این مسابقات به همراه لهستانِ میزبان، تیم‌های شرکت کننده در دور نهایی را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی والیبال ایران به دلیل کارشکنی امریکایی‌ها بدون حضور چند بازیکن اصلی و سرمربی تیم در این رقابت‌ها شرکت کرد. اولین بازی ایران در هفته سوم مقابل فرانسه، با شکست سنگین شاگردان بهروز عطایی همراه بود. تیم ملی والیبال ایران با امتیاز فدراسیون جهانی و به دلیل کارشکنی ‌آمریکایی‌ها رتبه جهانی خود را فریز کرده است و نتایج دیدارهای هفته چهارم با حریفان در آن نقشی نخواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 3:30 دقیقه بامداد روز یکشنبه 18 تیرماه در سومین مسابقه هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا برابر آرژانتین صف‌آرایی می‌رود و در کمتر از 20 ساعت بعد، در آخرین مسابقه خود به مصاف کوبا خواهد رفت.

والیبال

کدخبر: 906948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟