بازی با افغانستان و قرقیزستان دهن‌کجی به فوتبال ماست/ یک جای کار می‌لنگد!

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، ابراهیم قاسمپور درباره رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب اصلی خود مقابل افغانستان و قرقیزستان در تورنمنت کافا اظهار داشت: من هم یکسری انتقادات به این اتفاق دارم و ایراداتی در آن می‌بینم. معتقدم رفتن و بازی کردن با تیم‌هایی مثل افغانستان یک نوع دهن‌کجی به فوتبال خودمان است. ما مشکلات عدیده‌ای در فوتبال‌مان داریم که بخشی از آن مربوط به مدیران فوتبال ماست که چنین تصمیماتی می‌‌گیرند. البته من شنیدم کادر فنی موافق نبوده و فشار از فدراسیون فوتبال بوده است. به نظرم اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، این دیگر ضعف کادر فنی است.

وی ادامه داد: ما نباید در کافا شرکت می‌کردیم و اگر هم می‌خواستیم برویم تیم دوم‌مان را می‌بردیم و با بازیکنانی بازی می‌کردیم که تازه به تیم ملی دعوت شدند. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و با تمام قوا به قرقیزستان رفتیم. این بازی‌ها استفاده چندانی برای ما ندارد و حریفان از ما استفاده کردند. متأسفانه هیچ اهمیتی هم به این مسائل نمی‌دهیم. از این مشکلات هم زیاد داریم یا به دلیل مسائل مالی و یا سیاسی برخی کشورها با ما بازی نمی‌کنند و این مشکل تازگی ندارد.

«شما گفتید کادر فنی تیم ملی موافق حضور در تورنمنت کافا نبوده است، اما همین کادر فنی ترکیب اصلی خود را در مسابقات به کار گرفته و حداقل می‌توانست با جوان‌ترها مقابل افغانستان و قرقیزستان ظاهر شود.»، کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع گفت: بله! من هم گفتم نباید شرکت می‌کردیم. به نظر من هم می‌توانستند بازیکنان کم‌تجربه را بازی دهند، ولی هر مربی اعتقاد خودش را دارد. حالا ما هم انتقاد کنیم ممکن است به بعضی‌ها بر بخورد!

قاسمپور درباره این موضوع که تیم ایران در دو بازی مقابل افغانستان و قرقیزستان گل دریافت کرده و این موضوع نگران‌کننده است، گفت: به هر حال فوتبال پیشرفت کرده و گل خوردن هم جزو اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. البته می‌توان ایراد فنی هم باشد. وقتی بعد از سال‌ها مربی جدید می‌آید و در مرحله‌ سبک و سنگین تیمش است، این ناهماهنگی‌ها به وجود می‌آید من هم معتقدم نباید خیلی راحت از این تیم‌ها گل بخورد و این نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد و باید بیشتر کار شود. برای پیدا شدن مشکلات هم باید با تیم‌های بسیار قوی‌تر بازی کنیم؛ دقیقاً مثل استرالیا و عربستان. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که فشار بیاورند.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از آینده تیم ملی تصریح کرد: هیچکس بدون امید نمی‌تواند زندگی کند. ما از نظر بازیکن شانس قهرمانی در آسیا را داریم، ولی اگر قهرمان هم شویم این اتفاق حاصل برنامه‌ریزی و مدیریت فدراسیون نیست و به تعصب و خلاقیت فوتبال‌مان برمی‌گردد. ما کم کم از تیم‌های درجه یک آسیا هم عقب می‌افتیم. آنها مرسدس بنز و پورشه شدند، ولی ما در پراید و 206 ماندیم. نمی‌شود مقابل تفکر آنها بدون فکر در میدان حاضر شویم.

کدخبر: 901972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟