روایتی از دست‌ندادن نماینده اوکراین با ورزشکار ایرانی/ همه ناراحت شدند

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، چندی قبل و در جریان مسابقات پرس سینه قهرمانی جهان 2023 که به‌میزبانی کشور آفریقای جنوبی برگزار شد، امیررضا مس‌فروش نماینده ایران در رده پیشکسوتان موفق به کسب مدال برنز شد.

مس‌فروش که در زمان اهدای جام روی سکوی سوم ایستاده بود، قصد داشت با نفر اول که از کشور اوکراین بود، دست بدهد و قهرمانی‌ را به این ورزشکار تبریک بگوید، اما ورزشکار اوکراینی از این کار امتناع کرد.

این اتفاق واکنش فرشید سلطانی رئیس ایرانی فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ IPF را به‌دنبال داشت. سلطانی اظهار داشت: اقدام ورزشکار اوکراینی حرکتی زشت و به‌دور از فضای ورزشی بود که حتی در روزنامه‌های چندین کشور از جمله فرانسه بازتاب منفی داشت. انسان‌ها دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما ورزش ماهیت خودش را دارد و نباید این دیدگاه‌ها در یک رویداد بین‌المللی به نمایش درمی‌آمد؛ آن هم در شرایطی که مراسم به‌صورت زنده پخش می‌شد و خیلی‌ها این حرکت را تماشا کردند.

وی ادامه داد: ورزش نباید سیاسی شود، آن هم در چنین سطحی که همه به یکدیگر احترام می‌گزارند، بر همین اساس از جایگاه کشور ایران می‌خواهیم نامه‌ای را تنظیم و به فدراسیون جهانی ارسال کنیم تا اعتراض خودمان را نشان دهیم. همه همکاران و مسئولان برگزاری مسابقات از این کار ناراحت شدند و معتقد بودند چنین اقداماتی به روح ورزش آسیب می‌زند.

عضو ایرانی هیئت رئیسه فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ گفت: در صحبتی که با دبیر فدراسیون جهانی داشتم، از اینکه مس‌فروش دو بار دستش را به‌سمت ورزشکار اوکراینی دراز کرد، ابراز رضایت کرد و گفت که «با این اقدام ورزشکار ایرانی، هیچ بهانه‌ای برای نماینده اوکراین باقی نمانده است».

سلطانی عنوان کرد: این اقدام نماینده اوکراین ظاهراً حساب‌شده نبوده و به‌یک‌باره به ذهن او خطور کرده است، چرا که سایر اعضای این تیم هم راضی نبودند و می‌گفتند او بدون قصد قبلی این کار را انجام داده است. من پای سکو حضور داشتم و مدال ورزشکار اوکراینی را دادم و هیچ مشکلی وجود نداشت، اما نمی‌دانم چرا این کار را انجام داد.

کدخبر: 898749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟