منچسترسیتی-رئال مادرید؛ ورژن جدید جنگ ستارگان/ آمار ترسناک سیتیزن‌ها در اتحاد!

به گزارش رکنا، منچسترسیتی و رئال مادرید از ساعت 22:30 امشب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند. دیدار رفت دو تیم در مادرید 1-1 شد و تیم پیروز بازی امشب در دیدار فینال با اینتر رودررو می شود.

رئال مادرید که از آن به عنوان متخصص لیگ قهرمانان یاد می شود، برای رسیدن به یک فینال اروپایی دیگر باید با حریفی رقابت کند که در بازی های خانگی اخیرش متحمل شکستی نشده و از این حیث آماری فوق العاده دارد.

گواردیولاو شاگردانش فاصله زیادی تا برپایی جشن قهرمانی در لیگ برتر جزیره ندارند؛ کافی است آنها از 3 بازی باقی مانده شان یک پیروزی به دست آوردند. در این شرایط تمام تمرکز سیتیزن ها معطوف به لیگ قهرمانان و دیدار امشب برابر رئال مادرید است.

از سویی آمار منچسترسیتی در بازی‌های خانگی باعث شده هواداران این تیم بیش از پیش به صعود امیدوار باشند. تیم آبی شهر منچستر در سال ۲۰۲۳ آماری ترسناک برای حریفان از خود بجا گذاشته است. این تیم صاحب 14 برد از 14 بازی شده، 49 گل زده و تنها 7 گل خورده است. از سویی منچسترسیتی در ۲۵ بازی خانگی آخرش در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده (۲۳ برد و ۲ تساوی). لیون آخرین تیمی که در خانه سیتی به برتری رسیده که به سال ۲۰۱۸ برمی گردد.

در سمت مقابل رئال مادرید با کسب تنها ۳ پیروزی از ۶ بازی اخیرش، ثبات چندانی از خود نشان نداده است. البته یکی از همان بردها به قهرمانی آن‌ها در کوپا دل ری منجر شد. گرچه شاگردان کارلو آنچلوتی پس از قهرمانی بارسلونا در لالیگا، حالا انگیزه بیشتری برای موفقیت در عرصه اروپایی و از بین بردن تلخی قهرمانی تیم رقیب دارند.

آنچلوتی در نشست خبری قبل از مسابقه امشب گفت: «گلزنی منچسترسیتی در دقایق ابتدایی محتمل است.»  گواردیولا هم گفت: «برنامه من برای این بازی؟ نمی گویم چون آنچلوتی می شنود!»

بدون تردید این یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال های اخیر است. جایی که دو غول فوتبال اروپا که عملکردی خیره کننده در بخش تهاجمی دارند برابر هم صف آرایی خواهند کرد. با توجه به تعداد ستاره های گرانقیمتی که در ترکیب دو تیم حضور دارند، شاهد جدیدترین ورژن «جنگ ستارگان» خواهیم بود!

گفتنی است، منچسترسیتی تنها یک بار از ۵ تقابل اخیرش با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را باخته است (۳ برد و یک تساوی). رئال مادرید هم در ۴ حضور قبلی خود در خانه منچسترسیتی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بردی کسب نکرده(۲ تساوی و ۲ شکست).

کدخبر: 893475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟