طوفان پرسپولیس و سپاهان در تهران و اصفهان/ رونمایی از قهرمان در هفته آخر!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران که از حساسیت بالایی در صدر و قعرجدول برخوردار بود به صورت همزمان از ساعت 18 امروز آغاز شد و هیچکدام از تیم های مدعی پا پس نکشیدند. در این بین شاهد جشنواره گل پرسپولیس و سپاهان بود و استقلال هم کامبک زد.

پرسپولیس - گل‌گهر

یکی از حساسترین دیدارهای هفته بیست و نهم در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با حمایت هوادارانشان گام دیگری به سمت قهرمانی برداشتند.

در دقیقه ۲۳ واکنش ضعیف فروزان روی شوت سعید صادقی موجب شد تا مهدی ترابی توپ برگشتی تبدیل به گل کند. دقیقه ۳۳ ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از فاصله حدودا ۳۰ متری مقابل فروازن به زمین خورد و تبدیل به گل دوم پرسپولیس شد. در دقیقه ۴۵ حمله بازیکنان میزبان و پاس عیسی‌ آل‌کثیر به سعید صادقی رسید و او با شوتی تماشایی از زاویه بسته، توپ را به تور دروازه گل‌گهر رساند.

سعید الهویی که تیمش عملکرد بسیار ضعیفی داشت در ابتدای نیمه دوم، چهار تعویض همزمان انجام داد. با این حال مهدی ترابی در دقیقه ۴۹ با ضربه چیپ تماشایی یکی از زیباترین گل‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران را زد تا هت‌تریک کند.

سپاهان - پیکان

سپاهان که دو هفته قبل با تساوی یک بر یک خانگی مقابل ملوان، سرنوشت قهرمانی رابه دست پرسپولیس سپرد، امروز در حضور گسترده هوادارانش در ورزشگاه نقش‌جهان در کسب رسیدن به برتری کار چندان سختی نداشت. شاگردان مجتبی حسینی در تیم پیکان هم نتوانستند همانند دیدار با پرسپولیس عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

سپاهان

شاگردان مورایس از همان ابتدا حملات متعددی را آغاز کردند و رشید مظاهری در ۱۵ دقیقه ابتدایی با دو واکنش عالی، دروازه پیکان را نجات داد. در ادامه پیکانی‌ها روی ضدحملات از جناح چپ، دو موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه میزبان ایجاد کردند که البته با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۴۱، امید نورافکن پس از برخورد با مدافع پیکان سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد که بازیکنان پیکان اعتراض شدیدی به این تصمیم داشتند. شهریار مغانلو پشت توپ ایستاد و یازدهمین گل فصل خود را به‌ثمر رساند. شرزاد تمیروف مهاجم ازبکستانی پیکان در دقایق تلف شده نیمه نخست پس از درگیری با مدافع سپاهان از زمین اخراج شد تا کار میهمان بسیار دشوار شود.

در ششمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه نخست، رامین رضائیان که خود را به محوطه جریمه میهمان رسانده بود با شوتی مهار نشدنی، دومین گل سپاهان را به نام خود نوشت. در دقیقه ۵۲ نوبت به امید نورافکن رسید تا او نیز گل زیبایی را ثبت کرده و برتری تیمش را قطعی کند. دو دقیقه پس از آن، مغانلو کرنر ارسالی را با ضربه سر به گل دوم خود و چهارم تیمش تبدیل کرد. دقیقه ۵۹ شوت نورافکن با واکنش بسیار ضعیف و دور از انتظار مظاهری تکمیل شد تا طوفان زرد به گل پنجم برسد.

در دقیقه ۷۰، وحید کاظمی داور مسابقه بازهم نقطه پنالتی را نشان داد. البته این بار برای پیکان. رضا ثابت‌ایمانی هافبک پیکان پشت توپ ایستاد که ضربه ضعیف او را نیما میرزازاده دروازه‌بان ذخیره سپاهان که به جای نیازمند وارد میدان شده بود، مهار کرد.

مس‌رفسنجان - استقلال

استقلال رده سومی که امیدهایش برای قهرمانی به حداقل رسیده بود در دیداری سخت به میهمانی تیم خوب و آماده مس رفسنجان رفت که در این سال‌ها با هدایت محمد ربیعی، فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد. بازی از سوی دو تیم هجومی شد و در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی هر کدام از تیم‌ها صاحب موقعیت گلزنی شدند که البته نتیجه‌ای نداشت. در ادامه بازیکنان مس، دو موقعیت مناسب گلزنی را از دست دادند.

استقلال

در ابتدای نیمه دوم، ضربه تماشایی مهدی مهدی‌پور با بدشانسی به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد. در دقیقه ۷۴ تعلل سیدحسین حسینی و عارف غلامی موجب شد تا سیدمهدی حسینی بازیکن مس موفق به گلزنی شود. تنها 4 دقیقه پس از آن، محمدحسین مرادمند مدافع استقلال که پس از مدت‌ها در ترکیب قرار گرفته بود، توپ ارسالی را با ضربه سر به گل تساوی تبدیل کرد. چند دقیقه بعد هم ارسال کوتاه مهدی قایدی با واکنش ضعیف حامد لک همراه شد تا محمد محبی گل دوم استقلال را ثبت کرده و روند بازی خیلی زود تغییر کند. استقلال با این کامبک، پیروز از زمین خارج شد.

بدین ترتیب استقلال شانس قهرمانی را از دست داد و چهره تیم قهرمان در هفته پایانی لیگ از بین پرسپولیس یا سپاهان مشخص خواهد شد. در حال حاضر پرسپولیس، سپاهان و استقلال به ترتیب با 63، 62 و 59 امتیاز در رده های اول تا سوم هستند.

کدخبر: 892274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟