نکاتی که باید پیش از بازی استقلال - نفت آبادان بدانید/ رکورد ویژه سیدحسین مقابل برزیلی های لیگ!

به گزارش رکنا به نقل از فوتبال ۳۶۰، لیگ بیست‌ودوم به روزهای پایانی و حساس خود نزدیک شده است. در یکی از دیدارهای هفته بیست‌وهشتم روز جمعه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی استقلال میزبان صنعت نفت آبادان است. اهمیت این مسابقه به این خاطر است که استقلال یکی از ۳ مدعی قهرمانی است و صنعت نفت یکی از گزینه های اصلی سقوط و نتیجه این بازی در سرنوشت جدول لیگ نقش به سزایی خواهد داشت.

1- استقلال با قبول شکست در دربی به رده سوم سقوط کرد و ۵۵ امتیازی باقی ماند. وضعیت فشرده در بالای جدول به گونه‌ای است که این تیم می‌تواند در پایان هفته بین رده اول تا سوم قرار گیرد. استقلال در صورت عدم پیروزی قطعا از رده سوم تکان نخواهد خورد ولی با غلبه بر صنعت نفت در صورت از دست دادن امتیاز توسط دو رقیب دیگر این تیم می‌تواند اول یا دوم شود.

2- صنعت نفت آبادان با ۲۰ امتیاز پانزدهم است. این تیم تحت هر شرایطی از این رده پایین‌تر نخواهد رفت ولی با پیروزی در این دیدار این شانس را دارد که از منطقه سقوط خارج شود.

3- استقلال پس از ۵ برد پیاپی، هفته گذشته مغلوب پرسپولیس شد تا روند رویایی این تیم متوقف شود. صنعت نفت بهترین مقطع فصلش را پشت سر می گذارد. این تیم در ۶ هفته اخیر ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت داشته است. این تیم در ۳ هفته قبلی ۷ امتیاز کسب کرده و ۲ کلین‌شیت داشته است.

4- استقلال که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، بر اساس آمار متریکا در امیدگل، متوسط شوت و شوت در چارچوب در هر بازی بهترین تیم لیگ است. این تیم در تعداد پاس و دقت پاس یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. صنعت نفت هم در دقت پاس و مالکیت توپ یکی از ۳ تیم ضعیف لیگ است.

5- صنعت نفت در ۱۰ تقابل قبلی با استقلال در لیگ به پیروزی نرسیده است. از ۷ مصاف قبلی استقلال با عبدالله ویسی، ۵ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این مربی در ۱۴ رویارویی با استقلال تنها موفق به کسب یک پیروزی شده است. ویسی چهارمین مربی صنعت نفت در این دوره است و این تیم پرنوسان‌ترن نیمکت لیگ را دارد.

6- سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال، آمار ویژه‌ای مقابل صنعت نفت آبادان دارد. حسینی در ۷ مصاف برابر صنعت نفت از این تیم گل نخورده است که این بیشترین تعداد تقابلی است که یک دروازه‌بان بدون گل خورده برابر تیمی در تاریخ لیگ برتر داشته است.

7- فرهاد مجیدی با ۴ گل بهترین گلزن تاریخ تقابل دو تیم در لیگ برتر است. کوین یامگا، ارسلان مطهری، مهدی قایدی و آرمان رمضانی از بازیکنان حال حاضر دو تیم هستند که سابقه گلزنی در این دیدار را دارند.

8- مهدی قایدی هم بهترین بازیکن و هم بهترین گلزن استقلال در این فصل از لیگ است. قایدی با نمره ۷.۴۶ در رده دوم بهترین بازیکنان این فصل است. این بازیکن با ۹ گل در کورس آقای گلی قرار دارد. در صنعت نفت مهدی ممی‌زاده با نمره ۶.۹۳ بهترین بازیکن این تیم است. طالب ریکانی با ۴ گل بهترین گلزن صنعت نفت در لیگ بیست و دوم است.

9- امید حامدی‌فر، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس و حسین زواری بازیکنان سابق صنعت نفت هستند که در استقلال حضور دارند. حسن بیت سعید مهاجم کهنه‌کار صنعت نفت هم چند صباحی در استقلال توپ زد. در بین بازیکنان استقلال، رضا میرزایی، عارف غلامی و صالح حردانی سابقه همکاری با عبدالله ویسی را دارند.

10- کوین یامگا که در دیدار حساس دربی، به دلیل آسیب دیدگی مجبور به ترک زمین شد، غایب بزرگ استقلال در این بازی خواهد بود.

11- کوپال ناظمی که ۱۰ قضاوت در این فصل از لیگ داشته داور این مسابقه خواهد بود. ناظمی هیچ دیداری برای استقلال در لیگ این فصل قضاوت نکرده ولی داور بازی استقلال با تراکتور در جام حذفی بوده است. ناظمی بازی صنعت نفت آبادان و ملوان را که با نتیجه تساوی پایان یافت سوت زد.

کدخبر: 890249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟