پرسپولیس در دربی 100 با یک گل از سد استقلال گذشت/ عیسی پیام آور شادی برای آل سرخ!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، صدمین دربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر از ساعت 16:04 امروز (یکشنبه 3 اردیبهشت) با 4 دقیقه تأخیر در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

پیام حیدری قضاوت این دیدار حساس را برعهده داشت.

استقلالی ها دقیقه 5 در ضد حمله صاحب موقعیت شدند و مهدی قایدی ضربه‌ای زد که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند توپ به دست بازیکن پرسپولیس خورده ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت. دقیقه 8 بازهم مهدی قایدی در متن حرکت قرار داشت و با تکنیک خوبش چند بازیکن پرسپولیس را پشت و داخل محوطه جریمه جا گذاشت ولی نتوانست ضربه آخر را بزند و توپ به بیرون رفت.

عارف غلامی دقیقه 19 با خطا روی مهدی عبدی اولین کارت زرد دربی 100 را به نام خودش ثبت کرد. دقیقه 21 مهدی ترابی صاحب موقعیت شد و توپ را زمینی فرستاد ولی سیلوا آن را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه 29 داور یکبار دیگر کارت زرد را از جیب خود خارج کرد. میلاد سرلک با خطا روی قایدی جلوی نفوذ وینگر استقلال را گرفت تا پیام حیدری به او اخطار دهد. سعید صادقی دقیقه 39 اقدام به ضربه زدن کرد که سید حسین حسینی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه 42 کوین یامگا به دلیل مصدومیت جای خود را به صالح حردانی داد تا نخستین تعویض بازی اجباری باشد.

در نیمه نخست پرسپولیسی ها بیشتر در مالکیت توپ موفق بودند اما در ایجاد خطر روی دروازه استقلال چندان موفق نبودند. در سمت مقابل آبی پوشان روی تکنیک و نفوذهای مهدی قایدی چند بار به به دروازه بیرانوند نزدیک شدند اما نتوانستند خطر جدی ایجاد کنند و به هدف خود برسند. بدین ترتیب دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

دقیقه 50 قفل دروازه ها شکست تا دربی 100 گل داشته باشد. پاس عمقی مهدی ترابی به عیسی آل‌کثیر رسید و این بازیکن پس از سر توپ زدن دروازه استقلال را باز کرد. آل کثیر در ابتدای نیمه دوم جانشین مهدی عبدی شد. او پس از گلزنی پیراهنش را درآورد تا از داور کارت زرد بگیرد. ساپینتو دقیقه 58 ارسلان مطهری را به جای پیمان بابایی به زمین فرستاد و دقیقه 69 ضربه آرام قایدی را بیرانوند در آغوش گرفت. دقیقه 71 هم محمد عمری به جای مهدی ترابی وارد زمین شد.

شوت محمد عمری روی پاس صادقی در دقیقه 74 در چارچوب قرار نگرفت و از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۷۵ فرصت برای استقلال روی سانتر از ضربه ایستگاهی به دست آمد اما ضربه سر عارف غلامی در چارچوب نبود. دقیقه ۷۹ سعید مهری در آستانه شوتزنی از پشت محوطه بود که تکل بلند پورعلی گنجی یک ضربه ایستگاهی عالی به آبی‌ها داد‌ و دقیقه ۸۰ ضربه مهدی قایدی از روی ضربه ایستگاهی با برخورد به دیوار دفاعی راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۷ روی ارسال بلند فرصت مناسبی برای استقلال به وجود آمد که بیرانوند توپ را در آغوش گرفت.

دقایق پایانی با حملات و بازی مستقیم شاگردان آبی پوشان همراه شد و به رغم 5 دقیقه وقت اضافه اما استقلال موفق نشد گل تساوی بازی را به ثمر برساند تا پرسپولیس با کسب 3 امتیاز حساس دربی 100 با 57 امتیاز به صورت موقت به صدر جدول صعود کند.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (۸۵- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۸۵- فرشاد فرجی)، مهدی ترابی (۷۱- محمد عمری)، مهدی عبدی (۴۶- عیسی آل کثیر) و وحید امیری

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۴- رضا میرزایی)، کوین یامگا (43- صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (۷۴- آرمان رمضانی)، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی (۵۸- ارسلان مطهری)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

کدخبر: 886979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟