شوخی زشت با هواداران برای دربی/ ورزشگاه آزادی آب رفت! + عکس

به گزارش رکنا، مصاف حساس پرسپولیس و استقلال از سری رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ برتر در شرایطی یکشنبه سوم اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که هواداران دو تیم مدت هاست انتظار این روز را می کشند. شرایط دو تیم در جدول باعث شده یکی از حساس ترین و مهیج ترین دربی های چند سال اخیر فوتبال ایران شکل بگیرد.

در این بین قطعا تعداد قابل توجهی از هواداران میلیونی دو تیم قصد داشتند برای حمایت از تیم مورد علاقه شان راهی ورزشگاه آزادی شوند اما وضعیت این استادیوم چنین اجازه ای به آنها نخواهد داد و شاهد یکی از کم تماشاگرترین دربی های تاریخ خواهیم بود!

در واقع ورزشگاه آزادی که تا همین چند سال پیش بین دوستداران و علاقه مندان به فوتبال با عنوان ورزشگاه یکصد هزار نفری شناخته می شد، حالا حسابی «آب رفته» و میزبان تعداد محدودی از طرفداران سرخابی ها خواهد بود.

معمولا استادیوم هایی مثل آزادی در کشورهای دیگر مورد توجه ویژه مسئولان ورزشی قرار دارند و بعد از دهه ها که از عمر آن می گذرد، درصدد نوسازی و افزایش ظرفیت آن برمی آیند اما اینجا اوضاع جور دیگری است. در شرایطی که حدود نیم قرن از عمر ورزشگاه آزادی می گذرد، پس از گزارش ها و اظهارنظرهای مختلف که حکایت از پیش بینی فاجعه در صورت عدم بازسازی داشت، بالاخره مدتی است طبقه دوم غیرقابل استفاده شده و سکوهای این بخش در حال مرمت و بازسازی است.

البته انتظار می رفت حداقل طبقه اول با حداکثر ظرفیت برای دربی100 در اختیار طرفداران سرخابی قرار گیرد اما قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. این درحالی است که ماه‌ها از آغاز عملیات بازسازی می‌گذرد اما هنوز سکوها دارای وضعیت مناسبی نیستند و بازسازی به کندی پیش می رود.

با این اوصاف، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری یکصدمین دربی پایتخت اعلام کرد که تنها ۱۵ هزار نفر می‌توانند به ورزشگاه آزادی بروند و شاهد مصاف حساس‌ و جذاب‌ استقلال و پرسپولیس باشند. منصور قنبرزاده در مورد دلیل اختصاص کم تعداد تماشاگران برای دربی گفته:«با توجه به شرایط بازسازی ورزشگاه آزادی، بر اساس تصمیم اتخاذ شده مجوز حضور ۱۵ هزار تماشاگر صادر شده است.»

تردیدی نیست که این موضوع شبیه یک شوخی زشت با هواداران میلیونی دو تیم است. علاقمندان سرخابی ها، دربی هایی را به یاد دارند که حتی روی دیوارهای طبقه دوم ورزشگاه و روی دکل‌های نور ورزشگاه تماشاگر می‌نشست تا معروف ترین و مورد توجه ترین بازی باشگاهی ایران را از نزدیک تماشا کنند.

گفتنی است پیش از این گزارشهایی منتشر شد مبنی بر اینکه وضعیت سازه‌ها و سکوهای ورزشگاه آزادی به ویژه در طبقه دوم خطرناک و نگران کننده است. به همین خاطر براساس تأکیدی که مقامات و دستگاه‌های مختلف داشتند، استفاده از طبقه دوم ممنوع است و هیچ تماشاگری حق ندارد در این طبقه حضور پیدا کند. از سوی دیگر بخشی از طبقه اول هم به دلیل عملیات تخریب و بازسازی بدون استفاده مانده و با وجود گذشت ماه‌ها از آغاز به کار عمرانی چند سکو، هنوز اقدام مفیدی برای آماده شدن این بخش صورت نگرفته است.

آزادی

آزادی

کدخبر: 885783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی ملکی
آیا این خبر مفید بود؟