53 سال پیش در چنین روزی/ نخستین ستاره آسیایی استقلال با رایکوف+ عکس

رسانه رسمی باشگاه استقلال نوشت: ۲۱ فروردین از آن روزهایی است که در تاریخ ورزش کشورمان جاودانه است و چه غرورانگیز است که افتخار این روز متعلق به باشگاه استقلال است.

۵۳ سال پیش در چنین روزی شاگردان رایکوف موفق شدند با شکست دادن نماینده رژیم صهیونیستی در ورزشگاه امجدیه تهران، اولین ستاره آسیایی را برای پیراهن خوش رنگ و مقدس آبی کسب کنند.

آن نسل طلایی استقلال نه تنها نام خود را با آن دست آورد بزرگ در تاریخ جاودانه کردند، بلکه افتخاری بزرگ و کم نظیر برای فوتبال ایران به ارمغان آوردند.

یاد اعضای فقید آن تیم تاریخی را گرامی می‌داریم و برای آن عزیزانی که هنوز در میان ما هستند، آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

به گزارش رکنا، زدراکو رایکوف (Zdravko Rajkov) که استقلالی ها را هدایت می کرد، خیلی از دوران حضورش در ایران نمی گذشت که تیمش را هم در ایران و هم در قاره کهن قهرمان کرد. شاید اگر این روز ها پای صحبت های شاگردان قدیمی اش بنشینید، به تحولاتی که این سرمربی یوگسلاو در فوتبال ایران به وجود آورده، بیشتر پی ببرید. سرمربی یوگسلاو آبی ها به عنوان اولین کسی شناخته می شود که سیستم را وارد فوتبال ایران کرد و تمرینات تاکتیکی را از بدنسازی جدا کرد.

استقلال

کدخبر: 883779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟