امشب؛ گام اول تیم ملی مدل قلعه نویی/ پایان یک دهه تفکر مربیان خارجی

به گزارش گروه ورزشی رکنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه در حالی ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که دو تیم با شرایطی متفاوت گام در این بازی تدارکاتی خواهند گذاشت.

امیر قلعه نویی که برای دومین بار هدایت تیم ملی را برعهده گرفته، به دنبال موفقیت با این تیم است. در واقع تیم ملی ایران از امشب و دیدار برابر روسیه از زیر سایه تفکرات کی روش (در مقاطعی هم ویلموتس و اسکوچیچ) خارج می‌شود و پس از یک دهه با تفکر یک مربی ایرانی گام در میدان خواهد گذاشت تا شروع فصل جدیدی در حیات این تیم رقم بخورد.

قلعه نویی برای این دیدار و البته بازی روز هشتم فروردین برابر کنیا ۳۲ بازیکن را به اردوی آماده سازی دعوت کرده و به نظر می‌رسد که به تعداد زیادی از این بازیکنان میدان بدهد تا بتواند شناخت بهتر و بیشتری از ملی پوشان پیدا کند. قلعه‌نویی به‌خوبی می‌داند او سرمربی نسلی است که بیشتر آنها لژیونر هستند، از مهدی طارمی و سردار آزمون گرفته تا علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و نفرات دیگری که در تیم‌های مختلف حضور دارند. او برای پاسخ به منتقدانش کار سختی دارد و باید دید می‌تواند نتایج لازم را کسب کند یا نه.

روسیه که میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود، به دلیل جنگی که بین کشورش با اوکراین رخ داد از سوی فیفا تحریم شد و یکی از تیم‌های غایب در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. در این شرایط روسیه که به‌دلیل محرومیت امکان برگزاری بازی در اروپا را نداشت؛ درخواست برگزاری مسابقات رسمی خود در آسیا را داده است. این تیم در سه دیدار تدارکاتی اخیر خود برابر ازبکستان و تاجیکستان به تساوی بدون گل دست یافته و قرقیزستان را با نتیجه 2 -1 شکست داده است. در لیست روسیه برای بازی با ایران بیشتر نفرات لیگ داخلی این کشور دیده می‌شوند. لژیونرهای سرشناس روس‌ها مثل گولووین و میرانچوک به‌دلیل مصدومیت در دیدار امروز حضور ندارند.

کدخبر: 879620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟