حراج دستکش‌های دروازه‌بان‌ قهرمان جام جهانی برای کودکان سرطانی

به گزارش رکنا به نقل از بی‌ساکر، دستکش‌هایی که امیلیانو مارتینز  دروازه‌بان آرژانتین در ضربات پنالتی با فرانسه در فینال جام جهانی قطر پوشیده بود به قیمت ۴۵ هزار دلار برای کمک به بیمارستان سرطان کودکان به حراج گذاشته شد.

بخش انکولوژی بیمارستان گاراهان که بیمارستان اصلی کودکان در آرژانتین است، اعلام کرد مبلغ ۴۵ هزار دلار بابت دستکش‌های املیانو مارتینز در جام جهانی جمع آوری شد.

این دستکش توسط مارتینز هنگام رویارویی با فرانسه در قطر پوشیده شد که آرژانتین در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و تیم لیونل مسی در نهایت عنوان قهرمانی را به دست آورد.

این دروازه‌بان در مراسم حراج دستکش‌های خود گفت: زمانی که گفتند تا این کار را انجام دهم، تردید نکردم، این یک دلیل خوب برای بچه‌هایی است که در بیمارستان هستند. فینال جام جهانی هر روز برگزار نمی‌شود و یک دیدار خیلی خاص است. اما این به یک کودک بسیار بیشتر از من کمک می‌کند که آنها را در یک قاب در خانه‌ام آویزان کنم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست بعد از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان دستکش طلایی این دوره از رقابت‌ها را به دست بیاورد.

در دوره قبل تیبو کورتوا بلژیکی به این مهم رسیده بود و حالا دروازه‌بان آرژانتین عنوان بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد. او در مراسم بهترین‌های فیفا نیز جایزه بهترین دروازه بان سال را به خود اختصاص داد.

کدخبر: 876519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟