موج انصراف مربیان از سرمربیگری تیم ملی/ یک گزینه دیگر هم کنار کشید!

به گزارش رکنا، هفته گذشته فدراسیون فوتبال با ارسال نامه رسمی به 5 گزینه داخلی از آن‌ها خواست برنامه خود را برای هدایت تیم ملی ارائه کنند. حسین فرکی، مهدی تارتار، جواد نکونام، امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی گزینه های فدراسیون هستند که در این میان صبح امروز امیر قلعه نویی با انتشار متنی در صفحه شخصی اش انصراف خود را اعلام کرد.

دقایقی پیش هم مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن از این رقابت انصراف داد. او در پستی اینستاگرامی این موضوع را اعلام و غیبت علی دایی و یحیی گل‌محمدی در میان گزینه های فدراسیون را سؤال برانگیز و تعجب‌آور دانست.

مهدی تارتار در پست اینستاگرامی اش نوشت:

«با سلام خدمت همه هموطنان عزیز و مردم دوست داشتنی کشورم

هفته گذشته من نیز همچون سایر گزینه‌ها، نامه فدراسیون فوتبال مبنی بر ارائه برنامه برای هدایت تیم ملی فوتبال را دریافت کردم که باتوجه به قید محرمانه بودن این نامه، ترجیح دادم واکنشی به آن نداشته باشم، اما حالا دوست دارم از مسئولان فدراسیون فوتبال از این بابت تشکر کنم. همچنین و ضمن احترام به تمام مربیان خارجی که به نظرم حضور آن‌ها باعث پیشرفت فوتبال ایران (بازیکنان و مربیان) می‌شود، دوست دارم از مسئولان فدراسیون بابت اعتماد به سرمربیان ایرانی تشکر کنم.

برای من، حضور در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی کشورم مایه مباهات است و از این بابت بسیار خوشحالم. این برای من که از کودکی همراه و هوادار تیم ملی بودم، باعث افتخار است، اما برایم جای سؤال و تعجب دارد که چرا در بین گزینه‌ها نام دو چهره مهم مربیگری فوتبال ایران، علی دایی و یحیی گل‌محمدی ، قرار ندارد؟ بی‌تردید حضور آن‌ها می‌توانست به سود فوتبال ایران باشد و ای کاش می‌شد در این مقطع حساس از تجربه این دو مربی عزیز و با‌تجربه استفاده نمود، ضمن خسته نباشید به دوست و همکارم یحیی گل‌محمدی برای تلاش‌هایش در پرسپولیس، امیدوارم علی دایی عزیز و دوست‌داشتنی نیز هرچه زودتر به صحنه فوتبال ایران بازگردد، همچنین از امیر خان قلعه‌نویی تقاضا دارم در صورت امکان از هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان کناره‌گیری نکنند.

با این حال اما با توجه به تعهد کاری که در تیم فوتبال ذوب‌ آهن نسبت به مدیران این باشگاه، بازیکنان، هواداران و کارگران زحمتکش کارخانه دارم و همچنین سایر موارد، باید انصراف خود از حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال را اعلام کنم. مدیران باشگاه و کارخانه ذوب‌ آهن در این مدت حمایت خوبی از کادر فنی تیم داشتند و من هم به عنوان سرمربی، تعهد کاری و اخلاقی خود نسبت به آن‌ها را حفظ خواهم کرد.

همچنین با توجه به فشردگی تمرینات در روزهای اخیر و تمرکز روی بازی حساس تیممان مقابل مس کرمان، فراغت لازم برای تهیه و ارائه برنامه مورد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال را نداشته و از این بابت معذرت خواهی می‌کنم.

در پایان امیدوارم مسئولان فوتبال ایران بعد از بررسی همه جوانب، بهترین گزینه را برای هدایت تیم ملی بزرگسالان و همچنین تیم فوتبال امید انتخاب نمایند. فوتبال ملی ایران در مقطع حساسی است و به عنوان یک ایرانی و هوادار تیم ملی، امیدوارم فوتبال ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا، مقدماتی جام جهانی و مقدماتی المپیک، به بهترین شکل آماده شود.»

کدخبر: 872625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟