ایمان غیاثوند: استعفاهای سریالی پیشکسوتان، بیانگر ماهیت ناکارآمد انجمن موی تای رزمی است/ برخی برای حفظ میزشان اخلاق را ذبح کردند/ پایان این مسیر برای موی تای ختم به خیر است

ایمان غیاثوند در گفت و گویی با بیان مطلب فوق عنوان کرد: متاسفانه چندسالی است که جامعه ما دچار آفت بی اخلاقی عجیبی شده و برخی حضرات مدیرنما که بدون سواد و تخصص لازم و تنها به واسطه لابی گری و لطف حامیان خود به صندلی ریاست تکیه زده اند، چون از آینده کاری شان مطمئن نیستند و احتمال می دهند که هر لحظه حکم عزل آنان صادر شود، فرصت بدست آمده را غنیمت شمرده و با هر ترفندی درصدد برآمده تا خدمات و زحمات مدیران لایق و پاک دست که عمر و زندگی خود را پای اعتلاء و سربلندی کشور گذاشته اند، زیر سئوال برده و به هر قیمتی که شده آنان را حذف کنند؛ تنها به این دلیل که آنان را از جنس خود نمی دانند!

غیاثوند ادامه داد: برخی آقایان با هماهنگی دو سویه، با طرح اتهاماتی مضحک و بی اساس، اقدام به شکایت بر علیه جواد نصیری نماینده رسمی، انحصاری و تام الاختیار فدراسیون بین المللی موی تای IFMA در ایران کردند  تا اینگونه و در نهایت بی اخلاقی و با اقداماتی نافی اخلاق ورزشی و جوانمردی، او را حذف کنند. اما خوشبختانه با هوشمندی دستگاه قضاء به مصداق آیه شریفه " وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرِینَ‌ " اقدامات بدخواهانه آنها به فضل الهی بی نتیجه ماند و بنا به آرای قطعی صادره از سوی مرجع قضایی، با توجه به حقانیت جواد نصیری، اتهامات انتسابی به کلی بی اساس تشخیص داده شد تا همگان شاهد تحقق آیه شریفه "ان الله مع الصابرین" باشیم. با این حال و به سبب تهمت های وارده، اقدامات قضایی با هدف اعاده حیثیت آغاز  شده است.

غیاثوند با تشریح دلایل رد شکایت وزارت ورزش و فدراسیون رزمی علیه نماینده IFMA در کشور و تبرئه وی از اتهامات وارده توضیح داد: معتقدم که آقایان در این پرونده با طرح ادعاهای واهی و خلاف واقع، ارزشهای اخلاقی و حتی رسم رفاقت را نیز زیرپا گذاشتند. برخی نشان دادند که برای حفظ میزشان حاضرند به هر ترفندی متوسل شده و حتی اخلاقیات را ذبح کنند. اما دادگاه صالحه به عنوان بالاترین مرجع تشخیص سره از ناسره، علی رغم اصرار و اعتراض طرفهای شاکی به نتیجه دادگاه بدوی، قاطعانه رای خود را صادر کرد تا جو سازی های کذب و ناجوانمردانه علیه جواد نصیری بی نتیجه بماند. حقیقت این است که براساس رای مورد اشاره، جواد نصیری به جهت اثبات پایبندی خود به قانون و همچنین با هدف حفظ انسجام و یکپارچگی جامعه موی تای، تنها متعهد شده است که تا حصول نتیجه نهایی در این مناقشه، تحت عنوان "فدراسیون غیر دولتی موی تای" فعالیتی نکند؛ والا وی همچنان از سوی IFMA به عنوان نماینده تام الاختیار و انحصاری موی تای در خاک جمهوری اسلامی ایران شناخته شده وکما فی السابق فعالیتهای خود را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین گفت: با این وجود عده ای معلوم الحال که دشمنی دیرینه آنها با جامعه موی تای بر همگان عیان شده است، وقتی دیدند تیرشان به سنگ خورده و منافع شان به خطر افتاده، بیکار ننشسته و درصدد بر آمدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. این افراد در اقدامی خودسر و بدون اجازه تشکیلات قضایی، اقدام به انتشار رای مذکور در فضای مجازی و در ادامه با دروغ پراکنی و تفسیر مغرضانه آن، سعی در تفرقه افکنی و تشویش اذهان جامعه موی تای کردند. محض اطلاع این افراد باید بگویم که مستندات کافی در مورد تخلفات حال و گذشته آنها موجود و در همین ارتباط پیگیری حقوقی و قضایی  برای برخورد قاطعانه با آنها آغاز شده است.

غیاثوند تاکید کرد: جواد نصیری در راهی قدم گذاشته که پایانش قطعا برای موی تای کشور و ورزشکارانش ختم به خیر خواهد بود. برای وی مهم نیست که در صورت تشکیل فدراسیون این ورزش، خودش سکاندار آن باشد یا نباشد ؛ تنها معتقد است که لیاقت جامعه موی تای و قهرمانان مظلومش بیش از اینهاست و اداره امور این رشته باید به اصلح ترین فرد مطابق اساسنامه و در واقع به اهلیتش سپرده شود‌. او از  همان ابتدا می دانست در مسیری قدم گذاشته که با دست اندازهای متعددی روبروست و ممکن است لطمه های زیادی ببینید. با این حال با استعانت از خداوند متعال و به پشتوانه و دلگرمی خانواده بزرگ موی تای در آن قدم گذاشت.

این پیشکسوت ورزش ایران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به چالش ها و کشمکش های چند ماهه در ورزش موی تای عنوان کرد: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در تصمیمی ناصواب و بحث برانگیز، با روی برگرداندن از قوانین بین المللی، اقدام به انتقال غیرکارشناسی و ناشیانه ورزش موی تای به فدراسیونی کرد که فاقد هرگونه وجاهت بین المللی است و همین حرکت ناشیانه سبب شد تا جامعه بزرگ این ورزش دچار چند دستگی، تفرقه و بلاتکلیفی شود تا حدی که این اقدام آنها که در تضاد آشکار با منافع ملی و سیاست توسعه ای جامعه این ورزش بود، با موضع گیری قاطع و اعلام رسمی فدراسیون بین المللی انجمن های موی تای (ایفما) روبرو و از سوی آنها مردود و بی اعتبار خوانده شد.

مدیر تیم های ملی موی تای IFMA تاکید کرد: اعتقاد دارم فدراسیون رزمی با موازی کاری، استفاده از عنوان موی تای و بدون برخورداری از هر گونه حمایت بین المللی، ساختاری را شکل داد که تاکنون حتی کارکرد داخلی آن نیز محل سوال است. با این وجود طی بیش از ۸ ماه گذشته و علی رغم تلاشها برای جلوگیری از فعالیت مربیان و ورزشکاران، تهدید به پلمپ باشگاه ها و سایر تحرکات کوته بینانه اینچنینی، تمامی اقدامات نمایشی و پروپاگاندای آن فدراسیون عملا با شکست مواجه شده و نتوانسته خللی در واقعیت غیرقابل انکار حقانیت موی تای و متولی رسمی و قانونی آن به وجود آورد.

غیاثوند خاطرنشان کرد: آقایان در ابتدا گمان می کردند که با حضور چند پیشکسوت می توانند این تشکیلات را موجه جلوه دهند، اما با گذشت زمان و انجام استعفاهای سریالی و ادامه دار مشخص شد که  ساختار آن پوچ و پوشالی و در واقع از پای بست ویران است. اکنون دیگر برهمگان مشخص شده که این مجموعه حتی در اعزام یک تیم ملی به رویدادهای مورد تایید IFMA ناتوان و عاجز است.

اینکه می بینیم هر بار یک پیشکسوت از بدنه این انجمن جدا شده و عطای کار را به لقایش می بخشد، بیانگر ماهیت ناکارآمد آن و از سوی دیگر سندی محکم بر اثبات حقانیت مجموعه  موی تای IFMA کشورمان است.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است جامعه پویا و پرشمار موی تای کشور تا کنون چیزی جز قانونمداری و پرهیز از اعمال سلایق شخصی را مطالبه نکرده و علی رغم بی مهری ها، سنگ اندازی ها و بدخواهی ها، به لطف الهی و بدون برخورداری از هرگونه حمایت دولتی توانسته در میادین بزرگ و حساس افتخارآفرین باشد.

غیاثوند تاکید کرد: مطمئنا از این پس نیز با اتکاء به مسئولین متعهد، مربیان توانمند و ورزشکاران با غیرت خود در سراسر کشور نیز همین رویه را ادامه داده و به قول معروف هستیم بر آن عهدی که بستیم.

مدیر تیم های ملی موی تای تصریح کرد: همه اقدامات سازنده و مثبتی که از گذشته تاکنون توسط جواد نصیری در ورزش موی تای کشور صورت گرفته و از آن می توان به عنوان دوران اوج شکوفایی موی تای یاد کرد، با بهره‌گیری از خرد جمعی و کاملا منطبق بر قوانین بین المللی و جاری کشور بوده و آنچه همواره بر آن تاکید داشته ایم، قانونمنداری و پرهیز از تصمیمات و اقدامات سلیقه ای و فراقانونی بوده است. از این پس نیز چون گذشته بر خواسته های قانونی خود اصرار داشته و به جهت حفظ منافع جامعه موی تای کشور، بی شک تا کسب نتیجه نهایی و احقاق حقوق حقه موی تای، بی وقفه تلاش خواهیم کرد.

ناظر و نماینده اسبق کمیته ملی المپیک در موی تای عنوان کرد: زمان، بزرگترین قاضی است و مسلما اتفاقات چند ماه گذشته، حقانیت نمایندگی موی تای در ایران و فریبکاری مدعیان دروغین را مسجل ساخته و صد البته که پرده از چهره واقعی و منفعت طلبانه برخی برداشته است تا روسیاهی نصیب خائینی گردد که خود را ارزان فروخته و مطرود جامعه موی تای شدند. همانهایی با استفاده از القاب دروغین نظیر "استاد" و .... درصدد تامین منافع شخصی و گمراهی جامعه موی تای برآمدند.

وی در پایان یادآور شد: وزیر ورزش بر خلاف آنچه در رسانه ها ادعا کرد، نه تنها جلسه ای با جواد نصیری نماینده تام الاختیار ایفما در ایران تشکیل نداد و عملا به پیشنهاد کارشناسی تشکیل فدراسیونهای غیر دولتی در چند ورزش مبارزه ای از جمله موی تای توجهی نکرد، بلکه با ایده گرفتن از مباحث کارشناسی مطرح شده، فدراسیونهای جدیدی را تشکیل داد که وجاهت بین المللی و ضرورت تشکیل آنها محل سوال است. طبیعتا کارت زرد دوم نمایندگان مردم در خانه ملت به وزیر ورزش و در ادامه طرح شش سوال ملی و درخواست استیضاح وی، به خوبی بیانگر نوع کارکرد و تصمیمات وزیر بوده و انتظار می رود پیش از هر چیز رییس جمهور ولایتمدار و مردمی با تصمیمی انقلابی و درست، روند فعلی ورزش کشور را اصلاح و بهبود بخشد. در مورد موی تای نیز  تمامی ارکان نظام و قوای سه گانه از مسایل و معضلات آن آکاه هستند و انشالله شاهد اتفاقات مثبتی در این ورزش در آینده نزدیک خواهیم بود‌.

کدخبر: 866136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟