فرصت بزرگ برانکو برای تاریخ‌ سازی در عمان

به گزارش رکنا؛ پس از یک تساوی بدون گل در دیدار افتتاحیه جام خلیج فارس، عمان توانست در دو دیدار پیاپی برابر یمن و عربستان به پیروزی برسد و به‌عنوان تیم دوم، راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ زمانی قطعی شد که آنها در دیدار سوم مرحله گروهی، موفق به کسب پیروزی مهمی شدند.

عمان که در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی با عربستان هم‌گروه بود، در نهایت رقابت را به این تیم، ژاپن و استرالیا باخت و از صعود تاریخی به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر بازماند؛ اما نتایج خوب این تیم از جمله پیروزی برابر ژاپن و کسب تساوی مقابل استرالیا، باعث امیدواری مدیران فدراسیون به آینده شد.

عمان که خود را برای صعود به جام جهانی 2026 آماده می‌کند و با توجه به افزایش سهمیه‌ها نیز شانس زیادی برای حضور در این پیکارها دارد، از جام خلیج فارس به‌عنوان یک تورنمنت آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی بعدی استفاده می‌کند.

شاگردان برانکو در سومین دیدار مرحله گروهی و در جنگ بر سر صعود از گروه، به مصاف عربستان رفتند. عمان با چهار امتیاز و سعودی‌ها با سه امتیاز، رقابت نزدیکی برای راه یابی به دور بعدی داشتند. سرمربی کروات در دو مصاف مقابل عربستان با هدایت هروه رنار، بازنده از زمین خارج شده بود.

در هر دو دیدار رفت و برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی، عربستان به‌سختی و با یک گل توانسته بود از سد عمان بگذرد و حتی رنار نیز در پایان هر دو مسابقه به تمجید از عملکرد شاگردان برانکو پرداخته بود. از آنجایی که عربستان با تیم دوم و جوانان خود در جام خلیج فارس حضور پیدا کرده بود، عمان فرصت خوبی برای جبران دو شکست قبلی داشت.

این مسابقه حساس در نیمه اول با تساوی یک–یک به پایان رسید. ابتدا ارشد العلوی توانست عمان را پیش بیندازد و سپس ترکی‌ العامر برای عربستان گلزنی کرد. در شرایطی که بازی با همین نتیجه رو به پایان بود، حارب السعدی در دقیقه 85 گل پیروزی بخش عمان را به ثمر رساند تا بالاخره برانکو موفق شود در سومین تقابلش با عربستان، این تیم را شکست دهد.

حالا آنها در انتظار برگزاری دیدارهای گروه دوم هستند. با توجه به بازیکنان حاضر در این تورنمنت، عمان از شانس بسیار خوبی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است. در واقع برانکو ایوانکوویچ می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای فوتبال این کشور را در جام خلیج فارس به ارمغان بیاورد و این تیم کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد. باید دید چه اتفاقی در دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی رخ خواهد داد.

کدخبر: 861475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟