ستاره پیشین فرانسه در گفت‌وگوی اختصاصی با رکنا: مسی می تواند در یک لحظه ورق را برگرداند/ این فرانسه بی رحم است

به گزارش رکنا،آلن بوقوسیان (زاده 27 اکتبر 1970) یک فوتبالیست حرفه‌ای سابق فرانسوی-ارمنی است که در پست هافبک بازی می‌کرد. 

آلن بوقوسیان ، فوتبال را در المپیک مارسی آغاز کرد. پس از یک فصل  در مارسی، بوقوسیان به باشگاه لیگ 2 ایسترز پیوست. وی پس از یک فصل حضور در ایستر به مارسی بازگشت. بوقوسیان در سال 1994 به ایتالیا رفت و به باشگاه سری آ اس اس سی ناپولی نقل مکان کرد و 3 سال در آنجا بازی کرد و سپس یک فصل در یو سی سمپدوریا بازی کرد. بوقوسیان به عضویت پارما AC درآمددر سال 1998، جایی که او موفق‌ترین سال‌های دوران باشگاهی خود را سپری کرد. او در کنار هموطن خود لیلیان تورام در پارما به رقابت پرداخت. پارما در فصل 1998-1999 لیگ اروپا را با شکست 3 بر یک مارسی در فینال به پایان رساند.

 در حالی که بوقوسیان برای پارما بازی می‌کرد، این باشگاه به قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا در سال 1999 و جام حذفی ایتالیا در فصل‌های 99-1998 و 02-2001 رسید. وی دومین گل تعیین‌کننده را در پیروزی 2 بر یک پارما مقابل میلان به ثمر رساند. همچنین در فینال سوپرجام ایتالیا 1999 هم ناجی تیمش شد و برای این تیم گلزنی کرد. 

وی همچنین در سطح ملی هم موفق شد 26 بار پیراهن خروس‌ها را بر تن کند و 2 گل ملی هم به ثمر برساند. مهم‌ترین افتخار وی را می‌توان به قهرمانی همراه با فرانسه در جام‌جهانی 1998 و همچنین دریافت شوالیه لژیون افتخار از کشورش دانست.

به مناسبت حضور فرانسه در فینال جام‌جهانی 2022قطر به سراغ او رفتیم تا درباره این دیدار نظر وی را جویا شویم.

*درباره برگزاری فینال چه نظری داری؟

این یک فینال بسیار سخت خواهد بود چون کیفیت فرانسه و آرژانتین در یک سطح است. به نظرم 2 تیم می‌توانند با توجه به داشتن مهره‌های سرعتی، از استراتژی ضد حمله استفاده کنند. البته اگر فرانسه توانایی بیشتری برای حفظ توپ داشته باشد می‌تواند به لطف سرعت امباپه، در ضدحمله خطرناک‌تر ظاهر شود و دروازه حریف را با خطر مواجه سازد. 

بوقوسیان یک

*درباره کیفیت آرژانتین چه صحبتی داری؟

مسی امروز دوباره فوق‌العاده ظاهر شده است و می‌توانیم او را در بهترین سطوح خود ببینیم.باید بپذیریم مسی دوباره به فرم عالی خود بازگشته و رهبر خوبی برای تمام بازیکنان داخل زمین بوده است. آرژانتین هم در این جام اگر چه مقابل عربستان باخت اما در سایر دیدارها به خودش آمد و توانست بهترین نمایش را ارائه دهد و به فینال بیاید و تیمی خطرناک با داشتن بازیکنان مهم است. مسی بازیکنی است که می‌تواند در یک لحظه ورق را برگرداند.

*چه تیمی شانس نخست قهرمانی است؟

فرانسه در دوره گذشته قهرمان جهان شده است و در مراحل گذشته هم بر 2 حریف دشوار خود مانند انگلیس و مراکش به سختی پیروز شدند و به این ترتیب آنها یاد گرفته‌اند با تثبیت روحیه تیمی برنده شوند. این فرانسه می‌تواند بی رحم باشد. من پیش‌بینی می‌کنم فرانسه 2 بر یک به برتری و به جام قهرمانی برسد.

بوقوسیان دوم

گفت‌وگو: یدالله محمدی

انتهای پیام/

کدخبر: 853833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟