بهروان: ژاپن و کره جنوبی الگوی آسیا هستند؛ فدراسیون فوتبال برنامه بلندمدت ندارد

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با رکنا، در ارتباط با انتقادات مطرح شده از فدراسیون فوتبال بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: مگر باید همه با ما هم عقیده باشند؟ بسیاری از منتقدان، دغدغه فوتبال را دارند و دل‌شان برای فوتبال کشور می‌سوزد. باید به منتقدان احترام بگذاریم و همه به هم برای رفع مشکلات فوتبال کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت فوتبال ژاپن و کره جنوبی تصریح کرد: ژاپن و کره جنوبی، همه اهالی فوتبال را مثل یک خانواده می‌بینند و مشاهده می‌کنید که فوتبال‌شان امروز جزو موفق‌ترین فوتبال‌های آسیا است. ژاپن و کره جنوبی یک وحدت رویه و برنامه بلندمدت دارند و مطابق آن به سوی اهداف‌شان حرکت می‌کنند و الگوی آسیا هستند. این کشورها فقط به امروز فکر نمی‌کنند بلکه برای نسل‌های آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط باشگاه‌های ایران افزود: فیفا می‌گوید که باشگاه یک بنگاه اقتصادی است. آیا ما چنین نگاهی داریم؟ وقتی توپ وارد دروازه می‌شود باشگاهی یک بازی را می‌برد می‌گوییم این باشگاه موفق است. خیر اینطور نیست این باشگاه تا خرخره غرق بدهی است و موفق نیست.

بهروان پیرامون وضعیت باشگاه‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال گفت: همه مسئولان فوتبال کشور باید افق دید وسیعی داشته باشند. کدام یک از باشگاه‌های ما ساختارمند هستند؟ پرسپولیس و استقلال غرق در بدهی هستند چگونه انتظار داریم که از تعلیق در بیایند؟ این حرف ما نیست، خود این باشگاه‌ها می‌گویند بدهی‌های زیادی دارند. مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها باید برنامه بلندمدت داشته باشند.

وی در پایان در مورد آینده فوتبال ایران خاطرنشان کرد: سال آینده جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو داریم و از همین الان باید برای تیم ملی، فکری اساسی کنیم. باید فکری کنیم که به نفع فوتبال ملی ما باشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 850654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟