دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال کیست ؟ / یک خوزستانی از جنس قضاوت

به گزارش رکنا ،هدایت ممبینی داور اسبق فوتبال کشورمان در حکمی از سوی مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشورمان به عنوان دبیر کل این فدراسیون برگزیده شد.

 وی در اول فروردین ۱۳۴۹ در روستای چشمه روغنی، هفتکل، خوزستان به دنیا آمده و داور فوتبال ایرانی بوده و دارای مدرک تحصیلی دکترای تربیت بدنی است.

ممبینی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ در ۹۰ بازی در لیگ برتر سوت زده‌ است. وی از سال ۱۳۶۸ تاکنون در عرصه فوتبال فعالیت دارد و اولین داوری او در بازی‌های آموزشگاه‌های اصفهان بود. وی در این بازی  به علت نبود داور از سوی تربیت معلم اصفهان به عنوان داور مسابقه معرفی شد و پس از آن داوری مسابقات لیگ فوتبال هفتکل را انجام می‌داد.

 ممبینی دوره ارتقاء داوری را در شیراز پشت سر گذاشته و پس از آن در اهواز موفق به اخذ درجه یک و ملی شد و با کوشش‌ها و تلاش فراوان در سال ۲۰۰۳ میلادی موفق به دریافت درجه بین المللی شد.

آخرین دیدار خارجی که سوت زد بین تیم‌های تاجیکستان و سریلانکا بوده و بهترین قضاوت خارجی که انجام داده است از سری مسابقات جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های قطر و سنگاپور است. دیدار فینال‌گونه استقلال و پاس در دور برگشت لیگ ۸۴ یکی از به یاد ماندنی‌ترین دیدارهایی است که ممبینی قضاوت آن را برعهده داشته است. وی بعد از دوران داوری و بازنشستگی در فدراسیون فوتبال مشغول شد.

عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سمت‌های مختلف در فدراسیون از جمله سوابق وی است. ممبینی از امروز با حکم تاج به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شد.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 850449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟