اسلامی: نتایج تیممان در نیم فصل نخست عالی بود/ نبود بازیکن خارجی برای ما مشکل‌ساز شده

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص اینکه نتایج تیم مس کرمان را در نیم فصل نخست لیگ بسکتبال چطور دیده است، اظهار داشت: ما با توجه به برنامه‌ریزی که برای امسال داشتیم و کنار آن اهدافی که خود باشگاه ترسیم کرده قرار بر این شد ترکیبی از بازیکنان جوان و بومی استان کرمان در ترکیب تیم حضور داشته باشند به نحوی که تقریبأ بین 70 تا 75 درصد شاکله اصلی ما را نفرات بومی تشکیل می‌دهند و اکثر این نفرات هم بازیکنان جوانی هستند به ترکیب اضافه کردیم که واقعأ خوش آتیه هستند. این مساله نوید خوبی برای ساختار مناسب برای برنامه‌ریزی آینده باشگاه مس کرمان است.

وی افزود: قرار بود 2 بازیکن خارجی از ابتدای فصل در اختیار بگیریم که این محقق نشد و همین مساله مقداری دست ما را در بحث نتیجه‌گیری مقابل تیم‌های بزرگ بست. اما ما تلاش مضاعف کردیم با تمرینات موثرتر و همچنین جلسات با بازیکنان کار فنی را بین نفرات تیم توسعه دهیم تا علی‌رغم اینکه بازیکنان ما کم تجربه هستند بتوانند در کوران مسابقات بازی قابل قبولی ارائه بدهند.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان ادامه داد: خوشبختانه نتایج خوبی در نیم فصل گرفتیم علی‌رغم آسیب‌دیدگی که بازیکنان ما داشتند اما باز خوب عمل کردیم. به طور مثال در بازی روز دوشنبه با کاله آذری در ترکیب تیم نبود و چند بازیکن دیگر ما هم سرما خورده بودند و تا چند دقیقه پایانی مشخص نبود چه تیمی برنده بازی می‌شود. بازیکنان ما بسکتبال فوق‌العاده روان و سطح بالایی ارائه دادند اما کسوت نفرات تیم مقابل و همچنین کمبود نفرات کمبود تیم در لحظات آخر باعث شد بازی را ببازیم. شاید بازی را واگذر کردیم اما از نظر بسکتبالی واقعأ این نفرات جوان و کم تجربه بسکتبال بهتری نسبت به حریف ارائه کردند.

اسلامی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در هر صورت تیم‌هایی که از لحاظ بازیکنان با تجربه و خارجی در اختیار ندارند، نیاز دارند تمرینات بیشتری چه از نظر کمی و کیفی پُر بارتری داشته باشند تا به شرایط نرمال برسند البته متاسفانه برگزاری هفته‌ای 2 بازی برای ما سخت شده است. زیرا منجر به این می‌شود تا عملأ هیچ جلسه تمرینی نداشته باشیم و تنها در مسیر رفت و آمد باشیم. باز اما تلاش می کنیم با جلسات فیلم و آنالیز توصیه‌هایی به بازیکنان داشته باشیم تا از این جلسه نهایت اسفاده را ببرند. تیم خوبی داریم بچه‌های ما فوق‌العاده همدل، سخت کوش و تنها مشکل ما کمبود نفرات در تقابل با تیم‌هایی که ملی‌پوش و خارجی دارند و همین تفاوت‌ها است که به ما ضربه می‌زند وگرنه از نظر انگیزشی و تلاش بازیکنان ما سرآمد تیم‌های دیگر در لیگ هستند. انشاالله در نیم فصل دوم نتایج بهتر از نیم فصل نخست باشد.

وی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکن خارجی در نیم فصل دوم لیگ دارند یا خیر، اینطور پاسخ داد: ما خوشحال می شویم تا بتوانیم بازیکن خارجی به خدمت بگیریم اما فعلأ مجوز این امر صادرنشده و امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد تا در نیم فصل دوم با قرار گرفتن در رده‌های بالایی جدول در پلی‌آف به دنبال جایگاه بهتری باشیم. همه باید بدانند علی‌رغم تیمی که داریم تنها با سیزده نفر بسته شده‌ایم به دلیل شرایط بودجه و محدویت‌هایی که داشتیم لیست خودمان را کامل کنیم. حتی در روزهایی هم که مصدوم داشته باشیم، نفرات ما به 10 نفر هم نمی‌رسد اما با وجود همین محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم مدیریت خوبی در تمرینات اعمال کنیم اما واقعأ یک جاهایی همین مشکلات دست ما را بسته است.

سرمربی تیم مس کرمان درباره بازی این هفته تیم با پالایش نفت آبادان اظهار داشت: پالایش تیمی بود که هم در ترکیب خود بازیکنان ملی‌پوش دارد و هم نفراتی داشت که در گذشته سابقه حضور در تیم ملی را داشته‌اند و واقعأ یک تیم پُر مهره‌ای بودند. حتی در خانه خودش شرایط میزبانی مزید بر توانایی بیشتر تیمش شد تا بهتر ظاهر شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 850266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟