کی روش ترسو  باید برود ! / آقای تاج عذاب وجدان بگیر ! / مقصر سکته جوان 19 ساله کیست ؟!

به گزارش رکنا، "ناکام" ؛ این شاید بهترین کلمه برای توصیف این روزهای فوتبال ایران باشد. فوتبالی که به خاطر تصمیمات خل‌الساعه مدیرانش روزهای سیاهی را سپری می‌کند. فوتبالی که برخلاف صعود مقتدرانه به جام جهانی ، در قطر بدترین روزهای خودش را به چشم دید؛ از 6 گله شدن مقابل انگلیس و ثبت سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی تا باخت به آمریکایی که در نهایت منجر به حذف از مرحله گروهی شد.

در این ناکامی و روزهای سیاه منهای کارلوس کیروش که نقش اساسی را در مسائل فنی دارد، نقش مهدی تاج بسیار بسیار پررنگ است. تاج که بعد از برکناری شهاب الدین عزیزی‌خادم دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال رسید، در تصمیمی عجیب و شاید احساسی و بدون منطق کارلوس کی‌روش را در فاصله 3 ماه به جام جهانی جانشین دراگان اسکوچیچ کرد.

منطق تاج و البته تمام موافقان کی‌روش این بود که تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی "کیسه گل" می‌شود و برای موفقیت در بازی‌ با انگلیس و آمریکا باید سرمربی روی نیمکت باشد که آبروداری کند و چه کسی بهتر از کی‌روش! البته که در نهایت به جای آبروداری، در قطر آّبروریزی شد و مقصر این آّبروریزی کسی نبود جز مهدی تاج. تاج حامی اول کی‌روش در فوتبال ایران بود و با لابی‌های قوی موفق شد دوباره کی‌روش را به ایران برساند آنهم با این استدلال که کی‌‌روش می‌تواند مقابل آمریکا و انگلیس به تیم ملی کمک کند اما در نهایت در همین دو بازی ما موفق نبودیم و از مرحله گروهی هم بالا نیامدیم.

تیم ملی در حالی از گروه خودش صعود نکرد که یکی از ساده‌ترین گروه‌های تاریخ خود در جام جهانی را تجربه می‌کرد اما به خاطر تصمیمات مهدی تاج و البته علاقه این مربی به کی‌روش نتوانست صعود کند. این در شرایطی است که تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی در گروه‌هایی به مراتب سخت‌تر از ایران قرار داشتند اما با برنامه ریزی درست و البته انتخاب‌های درست موفق شدند به دور بعدی صعود کنند و آبروی کشور خودشان و قاره آسیا را بخرند. وقتی موفقیت‌های این تیم‌ها را می‌بینیم حرص می‌خوریم که چرا تیم ملی ما با این پتانسیل و به خاطر تصمیمات عجیب مدیرانش نتوانست از گروه ساده خود صعود کند؟

اصلا چه دلیلی داشت که وقتی تیم ملی سرمربی دارد در فاصله 3 ماه به جام جهانی پای یک سرمربی بازنده و شکست خورده با حمایت‌های مهدی تاج به فوتبال ایران باز شود. ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که بعد از ناکامی مطلق در جام جهانی با کارلوس کی‌‌روش شنیده می‌شود که مهدی تاج و مدیران ورزش ایران برای جام ملت‌های آسیا هم روی این سرمربی حساب کرده‌اند تا جدول ناکامی‌های کی‌روش در فوتبال ایران کاملتر شود. واقعا عجیب است که با وجود این همه ناکامی چرا فدراسیون فوتبال دوباره سراغ کی‌روش رفته است؟ اصلا مگر در دنیا مربی غیر از کی‌روش وجود ندارد که مهدی تاج به این اندازه به این مربی شکست خورده علاقه دارد؟

حسرت ما زمانی دوچندان می شود که میبینیم 3 نماینده آسیا از گروه خود صعود کردند اما تیم ملی ایران هنوز در باد شکست یک بر صفر مقابل آرژانتین ( با ارائه نمایش قابل قبول) یا مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند خوابیده است.

فرمت همیشگی و 32 تیم جام جهانی که برای ما خوش یُمن نبود اما شاید با تغییر نگرش و روی کار آمدن مربی که برخلاف کی روش شهامت داشته باشد، بتوانیم در فرمت جدید جام جهانی به دور حذفی صعود کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 849307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟