جلالی: نباید مقابل آمریکا کی روشی بازی می کردیم/ باید سرمربی جدید پیدا کنیم

مجید جلالی در گفت‌وگو با رکنا، درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 قطر و عدم صعود به دور بعد اظهارداشت: به نظرم در بازی اول با انگلیس صفر بودیم اما در بازی دوم نمره صد را گرفتیم و در بازی با آمریکا هم عملکرد متوسطی داشتیم. ما می‌توانستیم در بازی با آمریکا مثل دیدار با تیم ملی ولز فوتبال ایرانی بازی کنیم نه فوتبال کی‌روشی را ارائه بدهیم. نباید فرض کنیم آمریکایی‌ها از ما برتر بودند و بازی برابری بود. البته آنها یک مقدار در بخش حمله شجاع‌تر بازی کردند اما ما تنها کاری که کردیم این بود که توپ را از دفاع به مهاجم نوک می‌فرستادیم که موفق هم نبودیم. 

وی ادامه داد: فوتبال ایرانی شاخصه‌هایی دارد که بازی احساسی برآمده از قلب، اراده، در حد جان، خلاقیت فردی و فنی بازیکنان است. در بازی با ولز فوتبال ایرانی ارائه کردیم اما در بازی با انگلیس و آمریکا فوتبال کی‌روش را بازی کردیم. کی‌روش بزرگترین هنرش این بود که از لحاظ روحی و ذهنی بازیکنان را به بازی با ولز برگرداند وگرنه جنبه‌های فنی را به بازیکنان سپرده بود. در بازی با ولز از دقیقه یک تا وقت‌های اضافه نیمه دوم بازی حمله کردیم و 2 گل زدیم، اما برعکس در بازی با آمریکا زمانی که گل خورد شاخصه و برنامه‌ای برای حمله نداشت. 

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان در بازی با ولز تا دقیقه 99 بازی حمله کردند و این فوتبالی که ارائه کردند مدنظر کی‌روش نبود اما در بازی با آمریکا فوتبال خیلی محتاطانه و احتیاط‌آور بازی کردیم و زمانی که نیاز به یک گل داشتیم طرح قوی برای حمله کردن نداشتیم و تعویض‌ها برای استفاده از خلاقیت فردی بازیکنان تعویضی بود که آن هم موثر واقع نشد. با توجه به گروهی که در جام جهانی قرار داشتیم، می‌دانستیم که انگلیس تیم اول گروه می‌شود و 3 تیم ایران، ولز و آمریکا می‌توانند تیم دوم به مرحله بعدی بروند. همچنین برگزاری مسابقات در قطر پارامترهایی همچون شرایط آب و هوایی داشت که می‌توانست به ما کمک کند. به نظرم تیم ملی فوتبال شانس بیشتری نسبت به تیم‌های آمریکا و ولز برای صعود داشت اما از این فرصت نتوانست استفاده کند و حذف شد. 

کارشناس فوتبال درباره اظهارات کی‌روش مبنی بر اینکه تیم ملی ایران برای گام بعدی باید خود را آماده کند، گفت: به نظرم باید برای آینده فوتبالمان برنامه‌ریزی کاملا جدیدی کنیم و استراتژی برای 4، 5 سال آینده داشته باشیم و مربی جدیدی پیدا کنیم که بتواند این برنامه را برای تیم ملی ایران طراحی کند. اکثر نفرات تیم ملی فوتبال مسن بودند و باید نیروی جوانی به تیم ملی تزریق شود تا در آینده بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 848375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟