موسوی: خوش شانس بودیم؛ ولز تیم شش دانگی نبود/ کسی انتظار معجزه ندارد اما نترسید

 علی موسوی در گفت و گو با رکنا، در مورد پیروزی تیم ملی ایران مقابل تیم ولز اظهار داشت: با این که ولز یکی از تیم‌های اول اروپا نیست و به عنوان تیم آخر وارد جام جهانی شد اما از تیم ایران هم انتظار چنین بازی خوبی نداشتیم. بازیکنان تیم ایران تا قبل از گل هم بسیار عالی بودند و با رسیدن به گل در دقایق پایانی کار فوق‌العاده خود را کامل کرد. این پیروزی به جا حالا توقعات را بالا برده و همه منتظر بازی حساس و سرنوشت ساز مقابل آمریکا هستند چرا که این سه امتیاز ایران را در گروه نگه داشت.

وی با اشاره به این که موقعیت های زیادی در بازی با ولز از دست دادیم تاکید کرد: حملات زیادی انجام شد اما گلزنی در جام جهانی به این راحتی‌ها نیست. شاید یهتر است بگوییم با توجه به بازی قبل مقابل تیم انگلیس اعتماد به نفس لازم در بازیکنان وجود نداشت از این رو موقعیت‌های زیادی هدر رفت و در نهایت یک اتفاق خاص برای روزبه چشمی افتاد و او قفل دروازه را باز کرد. در واقع ما مجبور بودیم برای نتیجه تلاش کنیم و همین موضوع هم فشار مضاعفی به ما وارد کی کرد.

این کارشناس فوتبال هم گروهی با ولز را شانس بزرگ تیم های حاضر در این گروه دانست و گفت: ولز جزو تیم‌هایی است که انگیزه بردن می‌دهند. در جام جهانی هم گروهی با تیم هایی مثل ولز کم پیش می‌آید. از این رو مقابل چنین تیم‌هایی باید برای برد به میدان برویم. ولز تیم شش دانگی نیست و در جام جهانی که جام قدرت‌ها است باید هر طور شده از چنین تیم‌هایی نتیجه گرفت. این از خوش شانسی ما بود که مقابل چنین تیمی قرار گرفته و موفق شدیم سه امتیاز بگیریم.

موسوی به بازی بعدی مقابل آمریکا اشاره و تاکید کرد: آمریکا شبیه انگلیس بازی می‌کند و حرف‌هایی برای گفتن دارد. بازیکنان ایران نباید فکر کنند این تیم، آمریکای بیست سال پیش است. چرا که این تیم بازیکنانی دارد که در لیگ‌های معتبر اروپایی مشغول به کارند. این نشان از کیفیت تیم آمریکا است. از یاد نبریم آمریکا هم با بازی که ما مقابل ولز انجام دادیم هوشیارتر بازی می‌کند و ما باید مقابل این تیم هم کوبنده بازی کنیم چون چیزی برای از دست ندادن نداریم. از این رو باید مقابل این تیم هم کوبنده و قدرتمند به میدان برویم و سه امتیاز را بگیریم. اگر بخواهیم مقابل آمریکا دفاع کنیم با توانایی هایی که این تیم از خود نشان داده ممکن است تراژدی دیگری رقم بخورد. از این رو باید رو به جلو و برای برنده شدن به میدان برویم.

وی که شانس صعود را در گروه روحیات بازیکنان تیم ملی می‌داند تصریح کرد: صعود از این مرحله دست خودمان است. باید توانایی خود را مقابل آمریکا نشان دهند. تیم ایران در بازی با انگلیس از پیش بازنده بودند. در بدو ورود هیچ انگیزه ای برای نزدیک شدن به دروازه حریف نداشتند و از همان ابتدا می‌شد نتیجه نهایی را حدس زد. در بازی با امریکا اما جنگ بقا است و اگر می‌خواهند صعود کنند باید ترس را کنار بگذارند. عربستان نمونه خوبی برای این ادعا است. آنها مقابل آرژانتین فوتبال خوبی بازی کردند اگر از آرژانتین 5 گل هم می خوردند کسی به انها خورده نمی گرفت اما ترس را کنار گذاشتند و بازی خودشان را انجام دادند و دیدید که موفق هم بودند. از تیم ایران هم کسی انتظار معجزه ندارد فقط نباید به لاک دفاعی برود و باید بازی کند تا نتیجه بگیرد.

 
انتهای پیام/
 
کدخبر: 847005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟