جام‌جهانی 2022 قطر / صحبت‌های کی‌روش با یک رسانه ایتالیایی درباره جام جهانی و ایران

به گزارش رکنا ،  کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با رسانه ایتالیایی تلویزیونی «اسکای اسپورتس» گفت: تردیدی نیست که ایران یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا است. در سال‌های اخیر گروهی از بازیکنان نخبه و سطح بالای ایران پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. آنها تجربه زیادی اندوخته‌اند. بازیکنان نخبه ما در تیم ملی فوتبال ایران از سال 2014 در عضویت این تیم هستند و در همین تیم رشد و پیشرفت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: زمانی که من هدایت تیم ملی فوتبال ایران (در سال 2011 و در مقطع اول مربیگری‌اش) را برعهده گرفتم، تنها یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در اروپا بازی می‌کرد، اما حالا 18 یا 20 بازیکن ایران در اروپا بازی می‌کنند. پس می‌توانید تصور کنید که وقتی چنین تیمی فرصت رسیدن به جام جهانی را دارد و سپس در بین بهترین تیم‌های جهان قرار می‌گیرد، بازی مقابل بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌های دنیا، رؤیایی است که آنها در تمام طول زندگی‌شان داشته‌اند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تقابل با انگلیس دیداری پرفشار خواهد بود، درست مثل تمام بازی‌های اول در مسابقات جام جهانی اما مهم نیست که در بازی اول به مصاف چه تیمی می‌روید، چون معمولاً وقتی در یک تورنمنت کوتاه که قرار است 3 بازی - در مرحله گروهی‌اش - انجام دهید، رویکرد من این است که ما یک بازی در 3 بخش در پیش داریم، این رویکرد استراتژیکی است که ما باید در خود آن را بسازیم. ما باید نیمه اول بازی‌مان را مقابل انگلیس انجام بدهیم، نیمه دومش را مقابل ولز و نیمه سومش را مقابل آمریکا انجام بدهیم. در بخش اول ما باید در تقابل با انگلیس رویکرد خاصی داشته باشیم. ما باید خودمان را با توجه به نوع بازی حریف‌مان و وضعیت موجود وفق دهیم و سازگار کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 845087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟