رقابت محبوبیت بین کریمی و یزدانی / ایا حق خوری در کار است؟

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با رکنا ، در خصوص دیدار خود با حسن یزدانی در فینال لیگ کشتی آزاد اظهار داشت: فینال لیگی بود بالاخره تمام ملی‌پوشان و کشتی‌گیران عنوان‌دار جهانی و المپیک در آن حضور داشتند و من هم با آمادگی نسبی حدود 50 درصدی در لیگ شرکت کرده بودم. کشتی‌های نسبتا خوبی هم گرفتم هر چند در دیدار با حسن یزدانی در یک یا 2 دقیقه آخر نمی‌خواهم اینطور بگویم حق‌خوری صورت گرفت بلکه داوران مقداری در دادن امتیاز و اخطار عجله کردند.

وی ادامه داد: عُرف این است داوران ابتدا تذکر و سپس اخطار و امتیاز می‌دهند اما متاسفانه در همان صحنه نخست به من اخطار دادند. شاید من اشتباه کنم اما بهتر است کارشناسان و مربیان به اظهار نظر بپردازند که مقابل قهرمان جهان عملکردم چگونه بود.

عضو تیم کشتی پترو پالایش تاکستان با اشاره به اینکه مقابل یزدانی عملکرد خوبی داشت، گفت: در انتخابی تیم ملی متاسفانه شرایطم خوب نبود زیرا تازه ازدواج کرده بودم و از تمرینات دور بودم اما اینجا به نسبت شرایطم بهتر از قبل شده بود. هر چند باز تمریناتم خیلی خوب نبود اما با این وجود عملکردم قابل قبول بود.

کریمی در خصوص برنامه‌های آینده خود اظهار داشت: بالاخره ما باید طبق فرآیند در مسابقات انتخابی شرکت کنیم و کشتی بگیریم. البته تعداد مسابقات زیاد است و باید دید نظر کادرفنی حول محور چه برنامه‌هایی است. در حال حاضر قرار است به همراه تیم ملی به جام‌جهانی آمریکا اعزام شوم. پس از آن طبق فرآیند انتخابی تیم ملی باید کارم را از قهرمانی کشور شروع کنم.

وی درباره اینکه چه نظری درباره سطح کمی و کیفی لیگ دارد، گفت: نسبت به سال‌های گذشته سطح مسابقات خیلی بهتر شده بود و شاهد رقابت‌هایی جذاب بودیم و این از جمله کارهای خوب و زحمات بی دریغ مسئولان فدراسیون کشتی و همچنین سازمان لیگ است که برای کشتی‌گیران انجام می‌دهند. البته نمی‌گویم همه چیز عالی اما به نسبت قبل شرایط خیلی بهتر شده است، البته باید بهتر از این هم شود. به لحاظ مبلغ قرارداد خوب بود، هر چند باید بهتر هم شود.

کریمی افزود: سال‌های قبل یک تیم یکطرفه می‌آمد و از ابتدا مشخص بود چه تیمی قهرمان می شود. حتی در فینال هم همان تیم با نتیجه 8 بر 2 یا 9 بر یک می‌برد و لیگ اصلا جذابیت نداشت اما امسال حتی در گروهی هم رقابت‌ها نزدیک بود و در مرحله نهایی هم دیدیم که رقابت بین کشتی‌گیران و تیم‌ها بسیار نزدیک بود.

آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران با اشاره به اینکه به نسبت گذشته شرایطش بهتر شده است، اظهار داشت: نه می‌شود بگویم آماده بودم و نه می‌توانم بگویم آمادگی لازم را نداشتم. بالاخره هیچ کشتی‌گیری برای باخت نمی‌آید هر چقدر هم شرایطش بد باشد تنها برای بُرد می‌آید. البته من در گذشته دل دماغی برای تمرین کردن نداشتم اما خوشبختانه اکنون شرایطم بهتر شده است. 

انتهای پیام/

کدخبر: 845046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟