جام جهانی 2022 قطر / همه چیز درباره گروه دوم

به گزارش رکنا، سه شیر‌ها با خوش شانسی در گروهی هستند که می‌توانند به عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کنند. آن‌ها به همراه ایران، آمریکا و ولز گروه دوم را تشکیل می‌دهند. هر چند کار صعود برای انگلیس ساده نخواهد بود، اما آن‌ها مدعی اصلی هستند. انگلیس در اولین بازی خود به مصاف ایران خواهد رفت و امیدوار است رتبه بهتری نسبت به نیمه نهایی جام جهانی 2018 کسب کند و برای اولین بار پس از سال 1958 قهرمان جهان شوند.

 

انگلیس

انگلیس:

حضور در جام جهانی: 15 بار

رنک تیم در فیفا: 5

سرمربی: گرت ساوت گیت

جام جهانی 2022 قطر برای سرمربی سه شیرها بسیار مهم است چرا که ادامه حضور او روی نیمکت تیم ملی به نتایج انگلیس در این جام بستگی دارد. آن‌ها در سال 2018 به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه یافتند و سال گذشته در مسابقات یورو تا فینال رقابت‌ها پیش رفتند که نشان می‌دهد ساوت گیت شاگردان خود را در مسیر درستی پیش می‌برد.

انگلیس 8 بازی از 10 بازی مقدماتی جام جهانی را با پیروزی پشت سر گذاشت و به عنوان تیم صدر نشین به جام جهانی رسید. آن‌ها در بازی‌های مقدماتی 39 گل به ثمر رساندند اما در 6 بازی اخیر خود در لیگ ملت‌ها هیچ پیروزی کسب نکردند، که نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

در هر حال انگلیس پر است از استعداد‌های درخشان فوتبال مانند فیل فودن و هری کین که می‌توانند صدر نشینی گروه ب را برای آن‌ها تصمین کند. ساوت گیت باید با قوی ترین ترکیب خود به مصاف رقیبان برود تا هر گونه خطایی را از بین ببرد.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: جردن پیکفورد، نیک پوپ و آرون رمزدیل

مدافعان: ترنت الکساندر آرنولد، کونور کوادی، اریک دایر، هری مگوایر و لوک شاو ، جان استونز و کایل واکر، کیران تریپیه و بن وایت

هافبک‌ها: جود بلینگام ، کونور گالاگر، میسون ماونت، جردن هندرسون، کالوین فیلیپس و دکلان رایس

مهاجمان: فیل فودن و جک گریلیش، هری کین، جیمز مدیسون، مارکوس رشفورد، بوکایو ساکا، رحیم استرلینگ و کالوم ویلسون

 

46988836_401

ایران:

حضور در جام جهانی: 5 بار

رنک تیم در فیفا: 20

سرمربی: کارلوس کی‌روش

این سومین جام جهانی متمادی ایران خواهد بود که تحت سرمربیگری کارلوس کیروش صورت می‌گیرد. آن‌ها یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا هستند.

ایران در جام جهانی 2014 و 2018 موفق نشد از گروه خود صعود کند. آن‌ها در رقابت قبلی یک شکست خیلی نزدیک مقابل اسپانیا داشتند و مقابل پرتغال تساوی گرفتند. ایران در سال 2019 به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسید. آن‌ها در مقدماتی جام جهانی در گروه خود صدر نشین شدند و با کسب 8 پیروزی از 10 بازی بالاتر از کروه جنوبی به جام جهانی راه یافتند.

ایران چندین بازیکن دارد که در لیگ‌های مطرح اروپایی توپ می‌زنند. مهدی طارمی در پورتو و سردار آزمون در بایرلورکوزن بازی می‌کنند. سامان قدوس نیز مهاجم برنتفورد انگلیس است. قطعا ایران با داشتن چنین مهاجمین خطرناکی می‌تواند برای تمامی تیم‌های هم گروهی خود بسیار زهر دار باشد.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سید حسین حسینی، پیام نیازمند

مدافعان: رامین رضاییان، صادق محرمی، حسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، وحید امیری،

مهاجمان: علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی

 

آمریکا

آمریکا:

حضور در جام جهانی: 10

رنک تیم در فیفا: 16

سرمربی: گرگ برهالتر

آمریکا در حالی به جام جهانی 2022 وارد می‌شود که رکورد 7 حضور پایاپی آن‌ها در جام جهانی در سال 2018 شکست. آمریکا با نسلی جدید پا به این رقابت‌ها می‌گذارد و امیدهای تازه‌ای دارد.

آن‌ها در دو دوره 2019 و 2021 در رقابت‌های کونکا کاف به فینال رسیدند که در آخرین حضور خود قهرمان شدند. آمریکا در مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه خود سوم شد و به خاطر تفاضل گل بیشتر به جام جهانی رسید.

آن‌ها استعدادهای خوبی در ترکیب جوان خود دارند. سرجینو دست، وستون مک‌کنی، کریستین پولیسیچ، جیوانی رینا و تیموتی وا از بهترین بازکنان آن‌ها هستند که می‌توانند موجب صعود آمریکا در کنار انگلیس از مرحله گروهی باشند.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: اتان هوروات، سین جانسون و مت ترنر

مدافعان: کامرون کارتر ویکرز، سرجینیو دست، آرون لانگ ، شک مور ، تیم ریم و آنتونی رابینسون ، جو اسکالی ، ده‌آندره یلدین و واکر زیمرمن

هافبک‌ها: برندان آرونسون، کلین آکوستا، تایلر آدامز، لوکا دلاتوره، وستون مک‌کنی، یونس موسی و کریستیان رولدان

مهاجمان: خسوس فریرا، جردن موریس، کریستین پولیشیچ ، جیووانی رینا ، جان سرجنت ، تیم وه‌آ و هاجی رایت

 

ولز

ولز:

حضور در جام جهانی: اولین بار

رنک تیم در فیفا: 19

سرمربی: رابرت جان پیج

پس از گذشت 64 سال از آخرین حضور ولز در جام جهانی، اژدها بالاخره طعم حضور در این رقابت‌ها را می‌چشد. ولز با تبدیل شدن به یک پدیده توانست به جام جهانی برسد.

اژدها با اختلاف خیلی کم حضور در جام جهانی 2018 را از دست داد، اما با تجربه حضور در دو دوره قهرمانی اروپا تجربه بیشتری کسب کرد و برای رقابت در یک تورنومنت بزرگ‌تر آماده شد. آن‌ها در گروه خود در مقدماتی جام جهانی دوم شدند و پس از آن با شکست اتریش و اوکراین در پلی آف به قطر رسیدند.

سرمربی ولز پیج چندین بازیکن خوب در اختیار دارد. ستاره‌هایی مثل نکو ویلیامز و دان جیمز در ترکیب او هستند. همچنین ستاره سابق رئال مادرید گرت بیل بهترین امید آن‌ها در خط حمله است.

لیست تیم:

دروازه‌بان‌ها: وین هنسی، دنی وارد و آدام دیویس

مدافعان: بن دیویس، بن کابانگو، تام لاکیر، جو رودون، کریس مفام، اتان آمپادو، کریس گانتر، نکو ویلیامز و کانتر رابرتز

هافبک‌ها: سوربا توماس، جو آلن، متیو اسمیت، دیلن لویت، هری ویلسون، جو مورل، جانی ویلیامز، آرون رمزی و روبین کالویل

مهاجمان: گرت بیل، کیفر مور، مارک هریس، برنان جانسون و دن جیمز

 

بازی‌‌های این گروه به ترتیب تاریخ برگذاری:

انگلیس – ایران دوشنبه 21 نوامبر

آمریکا – ولز دوشنبه 21 نوامبر

ولز – ایران جمعه 25 نوامبر

انگلیس – آمریکا جمعه 25 نوامبر

ایران – آمریکا سه شنبه 29 نوامبر

ولز – انگلیس سه شنبه 29 نوامبر

 

انتهای پیام/

کدخبر: 843735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟