جام جهانی 2022 قطر / همه چیز درباره گروه اول

به گزارش رکنا، گروه اول جام جهانی 2022 قطر از چهار تیم هلند، سنگال، قطر و اکوادور تشکیل شده است. قطر میزبان جام جهانی است و اولین بازی افتتاحیه را انجام خواهد داد. این اولین بار است که قطر در جام جهانی حضور دارد و امیدوار است عملکرد خوبی از خود نشان دهد. هلند در حالی به این گروه رسیده که در جام جهانی 2018 روسیه غایب بود. اکوادور نیز چندین ستاره دارد که می‌توانند به صعود آن‌ها از مرحله گروهی کمک زیادی کنند.

 

قطر

قطر:

حضور در جام جهانی: اولین بار

رنک تیم در فیفا: 50

سرمربی: فلیکس سانچز

قطر به دلیل میزبانی به صورت خودکار در گروه اول جام جهانی قرار گرفت. آن‌ها هرگز در تاریخ خود به جام جهانی راه نیافته بودند و می‌خواهند در اولین حضور خود عملکرد درخشانی نشان دهند. قطری‌ها همچنین میزبان رقابت‌های کاپ قهرمانی آسیا در سال 2019 بودند که در آن رقابت تیم‌هایی نظیر کره جنوبی و ژاپن را شکست دادند.

قطر 11 بازی دوستانه پیش از جام جهانی انجام داده. آن‌ها مقابل تیم‌هایی نظیر شیلی و مراکش تساوی گرفتند و غنا را شکست دادند.

کاپیتان قطر مهاجم تیم السد حسن الحایدوس است. ستاره الدوحیل یعنی آلموئز علی نیز یکی از تاثیر گذار ترین بازیکنان آن‌هاست. او توانسته در 84 بازی 41 گل به ثمر برساند. البته تمامی بازیکنان دعوت شده قطر در لیگ ستاره‌های این کشور بازی می‌کنند و تجربه زیادی در لیگ‌های سطح اول فوتبال جهان ندارند، به همین دلیل صعود آن‌ها به مرحله بعدی متحمل به نظر نمی‌رسد.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: مشعل برشم، سعد الشیب و یوسف حسن

مدافعان: طارق سلمان، بوعلام خوخی، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، مصعب خضر، بسام الراوی، اسماعیل محمد، همام الامین و جاسم جابر

هافبک‌ها: کریم بوضیاف، عاصم مادیبو، عبدالعزیز حاتم، علی اسد، محمد وعد، سالم الهاجری و مصطفی طارق

مهاجمان: اکرم عفیف، حسن الهیدوس، المعز علی، محمد مونتاری، نایف الحضرمی، خالد منیر، محمد علاءالدین

 

اکوادور

اکوادور:

حضور در جام جهانی: 3 بار

رنک تیم در فیفا: 44

سرمربی: گوستاوو آلفارو

اکوادور برای اولین بار پس از سال 2014 به جام جهانی راه پیدا کرده و هدف اصلی آن‌ها صعود به مرحله حذفی است. آن‌ها می‌خواهند برای دومین بار به مرحله حذفی برسند. تیم آلفارو در مقدماتی جام جهانی قاره آمریکای جنوبی رتبه چهارم را به دست آورد. آن‌ها تنها یک بار در خانه شکست خوردند و برزیل و آرژانتین را با تساوی یک بر یک متوقف کردند. آن‌ها همچنین به نیمه نهایی کوپا آمریکا در سال 2021 رسیدند.

اکوادور ستاره‌هایی نظیر بازیکنان برایتون پرویس استوپینان، مویسس کایکدو و جرمی سارمینتو را در اختیار دارد. انر والنسیا ستاره وستهام نیز کاپیتان آن‌ها در جام جهانی خواهد بود. آن‌ها در اولین بازی خود به مصاف قطر میزبان خواهند رفت و پس از آن برای جدال سر رتبه دوم مقابل سنگال صف آرایی خواهند کرد.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: الکساندر دومینگوئز، هرنان گالیندز، مویزس رامیرز

مدافعان: آنجلو پرسیادو، ویلیام پاچو، روبرت آربولدا، جکسون پروزو، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، ژاویر آریگا، پرویس استوپینان، دیه‌گو پالاسیوس

هافبک‌ها: کارلوس گروئزو، مویزس کایسدو، خوزه سیفوئنتس، هگسون مندز، آلان فرانکو، گونزالو پلازا، آنخل منا، جرمی سارمینتو، آیرتون پرسیادو، روماریو ایبارا

مهاجمان: انر والنسیا، میشائیل استرادا، جورکائف ریسکو، کوین رودریگز

 

سنگال

سنگال:

حضور در جام جهانی: 2 بار

رنک تیم در فیفا: 18

سرمربی: آلیو سیسه

قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال 2021 در دومین حضور متمادی جام جهانی است. آن‌ها می‌خواهند برای دومین بار متوالی از گروه خود صعود کنند و بعد از هلند به رتبه دوم امید دارند. شیرهای ترانگا در گروه مقدماتی جام جهانی صدر نشین شدند. آن‌ها از 6 بازی خود 5 پیروزی کسب کردند و مصر را در دور آخر شکست دادند.

ترکیب سنگال پر از استعداد است. آن‌ها ادوارد مندی از چلسی و کالیدو کولیبالی را در اختیار دارند. سنگال بعد از هلند تیم مدعی صعود از گروه اول است. آن‌ها باید برای تقویت خط حمله خود سادیو مانه را در بهترین فرم نگاه دارند.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: ادوارد مندی، آلفرد گومیس و سنی دینگ

مدافعان: کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، یوسف سابالی، فوده بالو توره، پاپه عبو سیسه، اسماعیل جیکوبز و فورموزه مندی

هافبک‌ها: ادریسا گانا گویه، چیکو کویاته، نامپالیس مندی، کرپین دیاتا، پاپه گویه، پاپه مطر سار، پاته سیسه، مصطفی نام و لوم اِن‌دیایه

مهاجمان: سادیو مانه، اسماعیل سار، بولایه دیا، بامبا دینگ، فامارا دیه‌دیو، نیکلاس جکسون و ایلیمان اِن‌دیایه

 

هلند

هلند:

حضور در جام جهانی: 10 بار

رنک تیم در فیفا: 8

سرمربی: لوئیس فن گال

هلند پس از غیبت در جام جهانی 2018 به جام جهانی باز می‌گردد و یکی از مدعیان بزرگ این جام محسوب می شود. نارنجی‌ها در دو جام جهانی قبلی خود رتبه دوم و سوم را کسب کرده‌اند و سال گذشته در مسابقات یورو 2020 به جمع 16 تیم نهایی رقابت‌ها راه یافتند.

هلند در مسابقات مقدماتی جام جهانی رتبه اول را در گروه خود کسب کرد. با داشتن ستاره‌هایی نظیر ویرجیل فن دایک، فرانکی ده یانگ، ممفیس دیپای، کودی خاکپو و ماتیاس ده لیخت، هلند مدعی صدر نشینی گروه است و به نظر مشکلی برای رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی نخواهد داشت.

لیست تیم:

دروازه‌بانان: جاستین بیلوو، آندریس نوپرت و رمکو پاسفیر

مدافعان: فیرجیل فن‌دایک، ناتان آکه، یورین تیمبر، دنزل دومفریس، استفان دی‌فری، ماتیس دلیخت، تایرل مالاسیا و جرمی فریمپونگ

هافبک‌ها: فرنکی دیونگ، استیون برگویس، دیوی کلارسن، تئون کوپمینرز، کودی گاکپو، مارتین دِرون، کنت تایلور و ژاوی سیمونز

مهاجمان: ممفیس دپای، استیون برگوین، ونسان جکسون، لوک دیونگ، نوا لانگ و وُئت وِخوشت

 

بازی‌های این گروه به ترتیب تاریخ برگزاری:

قطر – اکوادور  یکشنبه 20 نوامبر

سنگال – هلند دوشنبه 21 نوامبر

قطر – سنگال جمعه 25 نوامبر

هلند – اکوادور جمعه 25 نوامبر

هلند – قطر سه شنبه 29 نوامبر

اکوادور – سنگال سه شنبه 29 نوامبر

 

انتهای پیام/

کدخبر: 843426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟