مظلوم ترین قهرمانان ایران ؛ گلایه های به حق یک ملی پوش

صادق بیگدلی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج تیم ملی والیبال نشسته اظهار داشت: واقعأ رکوردی خاص به ثبت رساندیم از این منظر که در بیست سالی که در تیم ملی حضور دارم، جزء یک یا 2 پارالمپیک که مشابه بوسنی نتیجه گرفتیم و هیچ ستی را به حریفان واگذار نکردیم دیگر تاکنون سابقه نداشت که اینقدر بدون نقص و بدون حتی از دست دادن یک ست به جام قهرمانی برسیم. آن هم در جایی که حریف ما در فینال کشوری بود که گربه سیاه ایران محسوب می‌شود و جدای آن هم از حضور تماشاگران و حمایت داوری برخوردار بود. همین که از ایران 3 بازیکن در جمع بهترین‌های رقابت‌ها حضور داشت نشان از این دارد که ما کارمان را به بهترین شکل انجام داده‌ایم.

او ادامه داد: خداراشکر عملکرد عالی تا پیش از فینال داشتیم، باید بگویم سطح تیم‌ها هم نسبت به گذشته پیشرفت بهتری به خود گرفته است و نکته‌ای که باید بگویم این بود که بحث آنالیز تیم‌های مختلف هم به شکلی بود که کشوری مانند قزاقستان، ژاپن و ... از ابتدای بازی‌هایشان مقابل تیم‌های گردن کلفت از پیش بازنده نبودند و خیلی خوب با آنالیزی که انجام داده بودند نسبت به نقاط ضعف و قوت رقبایشان آشنایی داشتند.

عضو تیم ملی والیبال نشسته افزود: به نظرم نقش پر رنگ آنالیز هم باید در تیم ما ایجاد شود و با وجود اینکه در هر رقابتی با کاپ قهرمانی به کشور باز می‌گردیم اما باید مسئولان این نکته را بدانند در شرایط فعلی که همه چیز به تکنولوژی مرتبط می‌شود، بهتر است در تیم ما هم یک آنالیزور وجود داشته باشد تا مباحثی که در آن‌ها ضعف داریم را در تمرینات به ما گوشزد کند تا در مسابقات بزرگ از آن نقطه ضربه نخوریم. خوشبختانه تیم‌ها را راحت بردیم و حریف آنچنانی برای ما نبودند.

بیگدلی درباره شرایط بازی در فینال با بوسنی اینطور به سوال پاسخ داد: شرایط خاص خودش را داشت زیرا بوسنی از تمام ظرفیت میزبانی خود به نحو احسن استفاده کرده بود به نحوی که از همان ابتدای بازی جدای تشویق تماشاگران، داوران هم خیلی نامحسوس و زیر چشمی سعی داشتند هر طور شده در یکسری امتیازات پوئن‌ها را به بوسنی واگذار کنند تا مانع از این شوند ما قهرمان شویم. مانند ست دوم که 3 امتیاز از حریف پیش بودیم اما داوران با ناداوری کار را برابر کردند هر چند باز خداراشکر توانستیم با همت بچه‌ها و لطف خدا از این گیم سرنوشت‌ساز هم برنده بیرون بیاییم.

او با اشاره به اینکه بدون بازی تدارکاتی وارد بوسنی شدند، گفت: ما پس از پارالمپیک توکیو به دلیل برخی مسائل و همچنین بیماری کرونا بازی تدارکاتی برای ما تدارک دیده نشده بود و همین امر موجب شد تا شناخت چندانی از رقبا نداشته باشیم. البته پیش از آغاز مسابقات با آلمان و برزیل بازی کردیم و نتیجه‌اش این شد هم رفته رفته به شرایط بهتری برسیم و هم با شروع مسابقات نسبت به جو آشنایی بهتری پیدا کنیم.

بازیکن ملی‌پوش والیبال نشسته با انتقاد از مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای استقبال از آن‌ها اظهار داشت: تا الان سابقه نداشته هیچ کدام از مسئولان به استقبال ما نیایند و حتی این موضوع باعث گلایه کادرفنی تیم ملی به همراه مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین هم شد. به هر حال توقع ما این بود پس از اینکه نخستین سهمیه پارالمپیک پاریس را برای ایران به دست بیاوریم و همچنین نام ایران را هم بهتر از قبل جاودانه کردیم مسئولان برای یک ثانیه هم که شده در فرودگاه کنار ما باشند و با صحبت‌هایشان به ما قوت قلب بدهند اما متاسفانه تمام محاسبات ما غلط از آب در آمد. 

انتهای پیام/

کدخبر: 843038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟