ارمغانی: دنبال بهانه نیستم ، چین از ما بهتر بود / از شاگردانم راضی هستم

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازی با چین که با شکست تیم ملی بسکتبال همراه بود، گفت: فکر می‌کنم بازیکنان ما تیم حداکثر توان خودشان را در زمین گذاشتند و تمام تلاشمان بر این بود تا بتوانیم مقابل چین بازی خوبی به نمایش بگذاریم. به هر حال چین تیمی خوب است و اگر بخواهیم تفاوت‌های بین خودمان و آن‌ها را ببینیم آن‌ها در تمامی زمینه‌ها از ما سرتر هستند. البته دنبال بهانه نیستیم.

او ادامه داد: با اینکه از حریف عقب بودیم اما توانستیم تا اواخر کوارتر چهارم اختلاف را کم کنیم و تلاش مضاعفی داشتیم تا بُرد از آن ما باشد اما 2 شوت 3 امتیازی بازیکنان حریف کار را سخت کرد و ما نتوانستیم جواب حمله آن‌ها را بدهیم. البته این باخت چیزی‌های از ارزش‌های فنی ما کم نمی‌کند. ما از چند جوان در این دیدار استفاده کریم که خودشان را تست کردند چگونه مقابل تیم‌های بزرگ تجربه‌اندوزی کنند. این مساله خیلی برای آینده بسکتبال مهم است زیرا ما به این نوع بازی‌ها بیشتر نیاز داریم تا اینکه جوانان بفهمند چطوری باید در میادین برون مرزی حاضر شوند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه دلایل شکست تیم ملی را مقابل چین در چه موضوعی می‌بیند، پاسخ داد: ما با وجود دفاع فشرده چین در طول بازی یازده پرتاب 3 امتیازی داشتیم اما بر عکس چین 11 پرتاب 3 امتیازی آن‌ها منجر به امتیاز شد. دفاع فشرده و سنگین و پرس سنگین آن‌ها کار را برای ما دشوار کرده بود. ما باید یاد بگیریم چطور از دفاع فشرده حریف عبور کنیم.به نظرم اگر بازیکنان در لیگ هفته‌ای 2 بار فشرده بازی کنند و این نوع بازی را در دستور کار خود قرار دهند، راحت‌تر می‌توانیم در تیم ملی این مساله را جا بیاندازیم. همچنین وانگ ژلین بازیکن فیزیکی و قوی است. ژو هم بازیکن خیلی خوبی است ولی از لحاظ فیزیکی به اندازه وانگ قوی نیست شاید اگر ژو در زمین بود حامد بهتر می‌توانست راحت‌تر از دفاع سخت حریف عبور کند. 

ارمغانی درباره اینکه آیا از عملکرد بازیکنان در دیدار با چین راضی بود یا خیر، گفت: واقعأ از عملکرد بازیکنانم راضی بودم اما چیزی که مهم بود اینکه بازیکنان تمام توان خودشان را در زمین گذاشتند و تنها بُرد بود که می‌توانست بیشتر ما را خوشحال کند. 

او درباره اینکه با توجه به عدم حضور استرالیا در ایران چقدر شانس صعود به جام جهانی برای ما وجود دارد، گفت: همه چیز به بازی روز دوشنبه ژاپن با قزاقستان بستگی دارد زیرا اگر بازی به سود ژاپن همراه باشد ما شانس بزرگی برای صعود داریم. در پنجره پایانی قزاقستان باید با چین و استرالیا در خارج از خانه مصاف دهد که خیلی سخت است تا بتوانند در آن‌ها به نتیجه مطلوب برسند. به همین دلیل ما با یک بُرد بیشتر می‌توانیم به جام‌جهانی برویم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره انتقاداتی که به حضور بچیروویچ در ایران مربوط می‌شود، اظهار داشت: از زمان حضور مهمد در ایران او در خیلی موارد کمک حال ما بوده است زیرا او نسبت به نوع بازی بازیکنان چین اطلاعات کاملی داشت و ما هم براساس همان آمار حریف آن را در برنامه‌های تمرینی خودمان گنجاندیم و روی آن کار کردیم اما نمی‌توان یک شبه معجزه کرد و نیاز به زمان بیشتری داریم تا این پروسه را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 842229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟