جدول لیگ دسته اول واقعی شد

به گزارش رکنا، نماینده مشهد که فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد، آنقدر اوضاع بحرانی‌ داشت که در نهایت، توسط سازمان لیگ از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

این تیم با تغییرمالکیت و با نام امید وحدت چند هفته در لیگ یک حضور یافت ولی نتایجی که کم از آبروریزی نداشت به دست آورد. مشکلات باشگاه مشهدی تا حدی پیش رفت که سازمان لیگ دو هفته به مالکان باشگاه (شهرخودرو یا امید وحدت) زمان داد به وضعیت تیم سر و سامان بدهند، اما این فرصت نیز دردی دوا نکرد.

در نهایت، بعد از آنکه شهرخودرو در 3 بازی در زمین حضور پیدا نکرد، مسئولان سازمان لیگ تصمیم خود را اجرایی کرده و این تیم را از جدول مسابقات کنار گذاشتند.

کنار گذاشته شدن شهرخودرو اما تغییرات زیادی را در جدول ایجاد کرد. همه تیم هایی که بازی شان مقابل این تیم برگزار شده بود،‌ 3 امتیاز از دست دادند اما با توجه به متفاوت بودن تفاضل گل‌های برد مقابل نماینده مشهد برخی تیم‌ها شرایط بهتری داشتند. به عنوان نمونه فجرسپاسی 11 گل به نماینده فوتبال مشهد زده بود و علاوه بر 3 امتیاز بیشتر تفاضل گل خوبی داشت.

حالا اما با کنار گذاشته این تیم، برخی تیم‌ها در جدول جایگاه خوب خود را از دست دادند. در صدر جدول این مسئله بیشتر به چشم آمد. جایی که فجرسپاسی و استقلال ملاثانی 3 امتیاز به دست آورده خود را از دست دادند و پایین‌تر آمدند. از سوی دیگر خیبر خرم آباد اگرچه بازی‌اش با شهرخودرو معوق و سپس لغو شد امتیازات خود را بالا برد و به رده دوم جدول صعود کرد، آن هم در شرایطی که یک بازی کمتر نسبت به شمس آذر صدرنشین انجام داده است.

این فعل و انفعالات باعث شد تا سایپا با 12 بازی و 19 امتیاز از میانه جدول بالا بیاید و چهارم شود و استقلال ملاثانی و مس شهربابک رده‌های ششم و پنجم را در اختیار بگیرند.

با همه این احوالات اما کنار گذاشته شدن شهرخودرو تصمیمی منطقی از سوی سازمان لیگ بود؛ حالا می‌توان گفت جدول مسابقات لیگ یک واقعی شده و تیم‌ها رقابت سرسختانه‌تری با یکدیگر خواهند داشت. رقابتی که باید دید در آینده چگونه پیش می‌رود و در نهایت کدام تیم‌ها جواز حضور در لیگ برتر را به دست می‌آورند.

انتهای پیام/

کدخبر: 841060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟