جزییاتی جدید از عدم تمدید قرارداد فوق ستاره آرژانتینی با بارسلونا

به گزارش رکنا، فصل گذشته بود که لیونل مسی در اتفاقی غیر منتظره از بارسلونا جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست تا ادامه دوران خود را در این باشگاه فرانسوی سپری کند.

اکنون و در تازه‌ترین اخبار گیم بالاگه جزئیاتی از اتفاقات جدایی مسی از بارسلونا را بیان کرد.

او در این مورد نوشت: به مدت پنج ماه بین 2 طرف اعتماد وجود داشت و می‌توان آن را رابطه‌ای هماهنگ بین آن‌ها دانست، اظهارات خوان لاپورتا نیز این موضوع را تایید می‌کند و به نظر می‌رسد تنها اعلام تمدید قرارداد مسی با این تیم باقی مانده است، اما در پشت صحنه برخی موارد در این روزها چند شبهه را ایجاد کرده است. موضوع دستمزد لیونل مسی نبود، این موضوع خیلی سریع حل شد وقتی پدر مسی رقم پیشنهادی لاپورتا را بدون کوچکترین مذاکره‌ای پذیرفت.نیاز اصلی مسی تشکیل یک تیم رقابتی بود.

بالاگه ادامه داد: مشکلات اقتصادی باشگاه از زمان حال و آینده آن رخ داد و همه مسئولان جدید بیش از هر زمان دیگری به این موضوع واقف بودند اما این موضوع مانع از آن نشد که برای تمدید قرارداد لئو اقدامات لازم را انجام دهند و برای جشن ادامه او یک رستوران رزرو کردند. همانطور که مرکز رسانه از قبل کلیپ آنونس ادامه لئو را آماده کرده بود، همه از ادامه لئو مطمئن بودند.

این کارشناس رسانه اسپانیایی در ادامه مطلب خود آورده است: درست 2 روز قبل از توافق برای امضای قرارداد لئو با بارسلونا، پدر لئو تلفنی با یوستی معاون لاپورتا صحبت کرد و سپس از او پرسید که آیا همه چیز خوب است؟ و پاسخ‌های یوستی مشکوک بود، پاسخ‌های مبهم بود. خورخه چیز جدیدی نخواست، اصلاً نمی‌خواست در مورد تمدید صحبت کند، زیرا برای او معامله انجام شده بود، حتی اگر در مورد آن احساس نگرانی می‌کرد، پس از آن خورخه به پسرش لئو زنگ زد تا به او بگوید. چه اتفاقی در حال رخ دادن بود، سپس لئو پیامی به لاپورتا فرستاد و لاپورتا پاسخ داد: همه چیز درست پیش می‌رود.

او ادامه داد: بعد از مدتی، یوسته با خورخه مسی تماس گرفت و به او گفت: لاپورتا می‌گوید تمدید انجام نمی‌شود، خورخه شنیده‌هایش را باور نمی‌کرد و همچنان در را برای تمدید قرارداد پسرش مقابل بارسلونا بست. چون میل مسی ادامه دادن بود، خورخه گفت می‌خواهم این صحبت را از خود رییس باشگاه بشنوم. پس از شنیدن سخنان، خورخه با لاپورتا تماس و به او گفت: موضوع پول است؟ مایه تاسف است که رابطه مسی با بارسا با یک موضوع ساده و قابل حل تمام می‌شود! بعد از این حرف‌ها صحبت ها قطع و کمی سکوت بین آن‌ها حاکم شد، دوباره خورخه مسی می‌گوید: اگر نتوانیم توافق نامه را آن طور که است امضا کنیم، چه کنیم؟ آیا راه حل‌هایی وجود دارد؟ لاپورتا صدایش را بیشتر کرد و گفت: نه، نه، دیگر نمی‌خواهم چیزی بدانم، تمام شده است و دیگر نمی‌توانم باشگاه را به خطر بیاندازم.

بالاگه گفت: در داخل باشگاه گفته می‌شد که خورخه قبلا با پی اس جی به توافق رسیده است و این هرگز صحت نداشت و بعد از چند هفته گفته شد که خورخه با درخواست پاداش بالاتر از آنچه که مذاکره شده بود، خطرات را برای باشگاه افزایش داده است. به همین دلیل است که لاپورتا تصمیم گرفت همه چیز را متوقف کند. خورخه بسیار محتاط بود، زیرا پسرش بیش از هر چیز می‌خواست قرارداد خود را با باشگاهی که دوست داشت تمدید کند و از محدودیت‌های مالی باشگاه آگاه بود.تنها خواسته مسی این بود که تیم رقابتی‌تر باشد. لیونل مسی حتی در صورت عدم حضور بازیکنان جدید قصد ترک باشگاه را نداشت و قصدش این بود که به دفاع از رنگ‌های بارسلونا ادامه دهد.

وقتی خورخه مسی پنجم آگوست، یعنی درست یک روز قبل از تمدید قرارداد توافق شده وارد بارسلونا شد، به دفترش رفت و با لاپورتا ملاقات کرد و سپس ابتدا به او گفت: فکر کرده‌ای؟ لاپورتا پاسخ داد: بله، و من این کار را نمی‌‌کنم و من نمی‌خواهم باشگاه ورشکست شود. مسی در سال اول با کاهش 75 درصدی حقوق و همچنین نیمی از کل قراردادش موافقت کرد، کاری که هیچ فوتبالیستی در جهان در آن تابستان انجام نداد.

بعد از این همه تلاش، دیدار لاپورتا و خورخه با پیمان عدم تعرض 2 طرف به پایان رسید تا گام بعدی حمله بین آن‌ها به رسانه‌ها نباشد. خورخه و لاپورتا همدیگر را در آغوش گرفتند و وقتی لاپورتا به در دفتر رسید، شروع به نفس عمیق کشیدن کرد. لحظه درک شروع آینده بارسلونا بدون مسی است.

گیم بالاگه، اما چرا خوان لاپورتا نظرش را تغییر داد؟ این هنوز فاش نشده و این سوال بدون پاسخ صحیح باقی مانده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 840503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟