ارمغانی: در بازی با شهرداری گرگان بازیکنان خسته بودند/ چند بازیکن آینده بسکتبال ایران هستند

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال و بازی دوستانه با شهرداری گرگان اظهار داشت: شرایط بد نیست زیرا روز پنجشنبه با شهرداری گرگان داشتیم هر چند بچه‌ها در شرایط خوبی قرار نداشتند و به نظرم یکی از دلایل این اتفاق، این بود که سه‌شنبه هفته گذشته بازی سختی با مهرام داشتیم و روز پس از آن هم در نوبت صبح تمرین وزنه و در نوبت عصر هم کارهای مربوط به تمرینات بسکتبال در دستور کار ما قرار داشت.

وی ادامه داد: مساله‌ای که بیشتر از همه به چشم آمد این بود که بچه‌ها از لحاظ فیزیکی سخت بودند. بالاخره طبیعی است وقتی خسته باشی روح هم خسته است. اما هر چه بود بازی تاثیرگذاری برای ما محسوب شد زیرا توانستیم هم تمام ارنج هایی که مدنظرمان داشتیم را در زمین به اجرا بگذاریم و هم به تمامی بازیکنان بازی دادیم تا بدانیم در چه سطح از آمادگی قرار دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال افزود: خوشبختانه طبق برنامه خودمان پیش رفتیم و اصلأ برای ما مهم نبود چه نتیجه‌ای به دست بیاوریم بلکه دنبال این بودیم تا سیستم‌های غالب را در جریان بازی پیاده کنیم اگر همه چیز طبق برآورد ما پیش رفت اما با این وجود بازیکنان از لحاظ ذهنی و فیزیکی خسته بودند و باید این مشکل را هم برطرف کنیم.

ارمغانی درباره اینکه بازیکنان از لحاظ آمادگی در چه سطحی هستند، گفت: اکنون تنها غایب ما حسن علی‌اکبری است که به دلیل بیماری حدود یک هفته است در کنار ما حضور ندارد و سایر بازیکنان با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت به شرایط بهتری از لحاظ بدنی دست یافته‌اند هر چند که آن‌هایی که بیمار هستند هنوز به شرایط آرمانی لازم نرسیده‌اند و نیاز است به شرایط مطلوب برسند.

او درباره اینکه برای بازی با چین چه نفراتی را از اردو خط خواهد زد، توضیح داد: به جز حامد که تازه به ایران آمده است، 17 بازیکن در اردو بودند و خندان‌پور هم به دلیل کرونا به اردو نیامد. بعد از بازی با شهرداری گرگان هم طبق صحبتی که با مرتضی طاهری و همچنین نصرت یازرلو داشتیم بابت حضورشان در این اردو از آن‌ها تشکر کردیم و خیلی واقعأ خوشحال بودیم زیرا تلاش کردند و بدون شک آینده بسکتبال ایران هستند. با شرایط فعلی و پس از همفکری با سایر دوستان خود در کادرفنی به این نتیجه رسیدیم این 2 بازیکن را از لیست تیم ملی حذف کنیم و حسن علی‌اکبری هم به دلیل بیماری حدود یک هفته نیست در اردو حضور ندارد و این 3 نفر دیگر در ادامه تمرینات کنار ما نیستند. با حامد از امروز (شنبه) می‌شویم 14 نفر و با همین نفرات کار را ادامه می‌دهیم تا اگر در هفته جاری مشکلی به وجود آمد ما بتوانیم بازیکن جایگزین داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه در هفته جاری یک دیدار دیگر با شهرداری گرگان برگزار خواهند کرد، گفت: ما طبق برنامه از پیش تعیین شده روز دوشنبه یک بار دیگر به مصاف شهرداری گرگان خواهیم رفت تا هم حامد مقدار کمی حامد با بازیکنان تیم هماهنگ شود و هم با شرایط بهتری از لحاظ آمادگی به استقبال بازی‌های پنجره پنجم انتخابی جام جهانی برویم.

ارمغانی در خصوص اینکه برای پنجره ششم چه برنامه‌ای در دستور کار خود دارد، بیان کرد: پس از بازی با چین طبق روال مسابقات لیگ ادامه دارد و دوباره قبل از آغاز پنجره ششم یک اردوی آمادگی دیگری خواهیم داشت تا در این پنجره به مصاف ژاپن و چین برویم. به دلیل شرایط خاصی که کشور چین دارد مسئولان این کشور بازی‌های خودشان را به کشور دیگری آورده‌اند و فکر می‌کنم باید در خود ژاپن با چین بازی کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 839425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟