حرف های سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران روی نیمکت تیم ملی عراق

محمد ناظم‌الشریعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا در ارتباط با عملکرد تیم ملی عراق، در رقابت های فوتسال جام ملت‌های آسیا گفت: ما طبق توافقی که با وزیر ورزش عراق داشتیم، طی شش ماه برخی تغییراتی که مدنظرمان بود را انجام دادیم و برای این دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا که گذشت فقط قصد کسب تجربه برای بازیکنان را داشتیم. هدف اصلی ما دور بعدی رقابت‌هاست تا بتوانیم سهیمه جام جهانی بگیریم.
سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق درباره آینده فوتسال این کشور ادامه داد: وزیر ورزش عراق نیز با اهداف ما موافق بود و ما بر این اساس یک سری تغییرات عمده را در تیم ملی فوتسال عراق انجام دادیم اما زمان کمی داشتیم. با وجود همین زمان کمی که داشتیم، نتایجی که کسب کردیم برای عراقی‌ها بسیار رضایت‌بخش بود.
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق پیرامون نتایج این تیم در کاپ اعراب گفت: ما در کاپ اعراب که تیم‌های قدرتمندی همچون مصر و مراکش حضور داشتند، شرکت کردیم و مقام دوم را بدست آوردیم. فینال را مقابل مراکش قدرتمند باختیم، مقابل مصر نتیجه خوبی گرفتیم و کویت و عربستان مدعی را شکست دادیم.
ناظم‌الشریعه در مورد شرایط فعلی تیم عراق ادامه داد: در عراق در حال انجام کارهای پایه‌ای هستیم و در جام ملت‌ها هم سخت‌ترین گروه را داشتیم، خود عراقی‌ها هم این موضوع را می‌دانستند. مشکل این بود که عراقی‌ها خودشان را باور نداشتند وگرنه نتایج بهتری هم می‌توانستیم کسب و از گروه‌مان هم صعود کنیم.
او درباره کارنامه عراق در جام ملت‌ها نیز گفت: واقعیت این است که تا همین جا هم که نتایج خوبی بدست آوردیم باعث شد تا بازیکنان عراق خیلی زود ارضا شوند و خودباوری و اعتماد به نفس برای ادامه کار را از دست بدهند. اگر طبق برنامه جلو برویم، فکر می‌کنم برای دور بعدی جام ملت‌ها، اتفاقات خوبی بیفتد چون بازیکنان عراق از نظر بدنی، شرایط فیزیکی مطلوبی دارند. موضوع اینجاست که باید کار روی بدن آن‌ها انجام شود که پروسه زمان‌بری است.
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق در ارتباط با برنامه‌های پیش‌روی این تیم گفت: همانطور که گفتم اگر بر اساس برنامه‌یمان جلو برویم و در تورنمنت‌ها و مسابقات شرکت کنیم، فکر می‌کنم بتوانیم تاثیرات زیادی بر فوتسال عراق بگذاریم.
ناظم‌الشریعه پیرامون نظر خوده عراقی‌ها در مورد نتایج فوتسال‌شان گفت: عراقی‌ها بعد از مساوی با کویت آنقدر خوشحال بودند که انگار قهرمان جام جهانی شدند (با خنده) زیرا همیشه با اختلاف به کویت می‌باختند. ما دوست داشتیم که از گروهمان صعود کنیم اما صعود از مرحله گروهی جام ملت‌ها ابزار می‌خواهد و کار سختی است.
این مربی در مورد وضعیت کنونی و آینده تیم مورد هدایتش ادامه داد: امیدوارم که شرایط بهتر هم شود. در مجموع با توجه به زمان کمی که داشتیم من از عملکردمان راضی هستم اما باید در آینده بهتر شویم. بازیکنان ما بی تجربه بودند و ترس داشتند. بخشی از این ترس از گذشته در وجود آن‌ها مانده بود مثلا آن‌ها سال گذشته از تایلند 8 گل دریافت کرده بودند یا همانطور که گفتم همیشه به کویت می‌باختند. بعضی از بازیکنان عراق برای اولین بار به اردوی تیم ملی آمده بودند و همین کم‌تجربگی تاثیرگذار است.
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق درباره زمان بازگشتش به این کشور نیز گفت: هفته آینده به عراق باز می‌گردم تا با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عراق جلسه داشته باشم و برای آینده فوتسال‌شان تصمیم‌گیری کنیم. لیگ فوتسال عراق از 10 آبان شروع شده، من هفته آینده که به عراق می‌روم، از نزدیک هفته دوم لیگ فوتسال‌شان را خواهم دید.

انتهای پیام/

کدخبر: 838491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟