بهترین و بدترین‌های لیگ بیست و دوم در یازده هفته / روزهای خوش پرسپولیس و گلگهر

به گزارش رکنا، یک اصل فوتبالی می‌گوید در فوتبال، دفاع از حمله مهم‌تر است. شاید هر چقدر هم که گل بزنی، بدون یک خط دفاع مستحکم، نمی‌توانی صدرنشین باشی! از نقش خارق‌العاده علیرضا بیرانوند نیز در صدرنشینی پرسپولیس نباید بگذریم. علی بیرو در 11 بازی فقط 3 گل خورده است و این یعنی دروازه‌بانی که هر سرمربی آرزوی در اختیار داشتن او را دارد.

بهترین خط حمله لیگ بیست و دوم متعلق به گل گهر امیر قلعه‌نویی است. با این وجود اما گل گهر نه تنها صدرنشین فصل جاری نیست، بلکه پایین‌تر از استقلال رده دومی، در رتبه سوم جدول قرار گرفته است. شاگردان قلعه‌نویی در 11 بازی، 17 گل زدند یعنی به طور میانگین در هر دیدار، 1.5 گل به ثمر رساندند.

اما چرا گل گهر که زهردارترین خط حمله فصل جاری را دارد، چرا صدرنشین نیست؟ پاسخ روشن است، تیم قلعه‌نویی دفاع متزلزلی دارد و برای قهرمانی با این خط دفاع، نمی‌توان کاری از پیش برد.

گل گهر در 11 بازی، 9 گل دریافت کرده، یعنی به طور میانگین در هر دیدار، 0.8 گل خورده‌اند که برای تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد، کارنامه دفاعی خوبی به حساب نمی‌آید.

بدترین خط حمله اما کاملا قابل پیش بینی است و متعلق به صنعت نفت قعرنشین است. صنعت نفت به طور میانگین در هر دیدار حتی کمتر از 0.5 گل زده که عملکرد بسیار ضعیفی برای خط حمله یک تیم لیگ برتری است. اگر در ادامه لیگ، فیروز کریمی نتواند فکری به حال تقویت خط حمله خود کند، سقوط برزیل ایران از لیگ برتر، حتمی است.

بهترین خط دفاع با تنها 3 گل خورده متلق به پرسپولیس صدرنشین است. اما بدترین خط دفاع متعلق به نفت مسجد سلیمان است. این تیم در 11 بازی، 25 گل دریافت کرده، یعنی به طور میانگین 2.2 گل در هر بازی که آمار فاجعه‌باری برای شاگردان رضا مهاجری است.

تازه واردهای لیگ برتر نیز در فصل جاری ناامیدکننده ظاهر شدند و شاید عملکردی آسانسوری در انتظار آن‌ها باشد. مس کرمان متمول و ملوان پرتماشاگر، به ترتیب در رتبه‌های سیزدهم و پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند و اگر با همین عملکرد جلو بروند، جزو گزینه‌های سقوط لیگ بیست و دوم خواهند بود.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 838054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟