حسن‌زاده: با تهاتر بین باشگاه و کمیته انضباطی جرایم بیشتر می‌شوند/ تاکنون ۱۰ هزار رای صادر شده

به گزارش رکنا و طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ابوالفضل حسن‌زاده‌محمدی، رییس کمیته انضباطی گفت: امیدوارم پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی نمایندگان اخلاق در استان‌های کشور، شاهد آثار این جلسه در حوزه فوتبال باشیم. معتقدم برگزاری دوره‌های آموزشی آثار مثبتی در جهت اجرای عدالت و مبارزه با فساد و نظم اخلاق در فوتبال خواهد داشت.چرا که در بحث ارکان قضایی هرچه بیشتر هم‌اندیشی و تضارب آرا صورت گیرد از یک طرف شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود و از سوی دیگر ارائه تفسیرها و راهکارهایی در جهت اجرای بهتر عدالت خواهیم بود.

رییس کمیته انضباطی ادامه داد: کمیته انضباطی در مسابقاتی که توسط سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، متولی آرای صادره است. تاکنون ۲ هزار پرونده بوده که بیش از ۱۰ هزار رای صادره شده است. چرا که در پرونده‌ها اشخاص، باشگاه و یا نفرات مختلفی وجود داشته‌ که جریمه شده‌‎اند. این ارقام بسیار زیاد است و اگر به این شکل پیش رویم به دادسرای اخلاق و انضباطی نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: زمانی که آرا از سوی کمیته انضباطی صادر می‌شود باید یک زمان مشخصی برای پرداخت جرایم وجود داشته باشد. ما شاهد هستیم که در پایان فصل، باشگاه‌ها زمانی که به سازمان لیگ مراجع می کنند متوجه می‌شوند که چقدر طلبکار یا بدهکار بوده و در نهایت تهاتر صورت می‌گیرد. اگر جرایم پرداخت شود بدون شک فرد جریمه شده دیگر اقدام به رفتار یا حرکاتی نمی‌کند که مجددا جریمه شود اما زمانی که تهاتر صورت می گیرد، بدون شک شاهد تخلفات بیش از پیش خواهیم بود.

حسن‌زاده‌محمدی در پایان گفت: برگزاری جلسات با باشگاه‌ها، آسیب‌شناسی و هم افزایی باعث ترقی خواهد شد. اکنون در لیگ‌های پایه و نونهالان تخلفات بسیار زیاد است و در چند سال دیگر، فوتبال فاجعه‌آمیز خواهد بود. اگر بحث آموزش را پیش نگیریم و برنامه‌ریزی در این زمینه نداشته باشیم، با مشکل رو به رو خواهیم بود. معتقدم اصلاح مقررات وبه روز رسانی و پیش‌بینی مجازات‌ها و تنبیهات در راستای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، تعیین صدور صلاحیت‌ها، اجرای به موقع محکومیت‌ها، آموزش و معرفی کارشناسان متخصص در این زمینه می‌تواند کمک به سزایی کند.

انتهای پیام/

کدخبر: 837103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟