پیشکسوت پرسپولیس: دست یحیی برای تمام لیگ رو شده !

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برتری خفیف پرسپولیس مقابل مس کرمان اظهار داشت: در نگاه اول باید بپذیریم مس کرمان دوباره پس از چند فصل دوری به لیگ برتر بازگشته است اما بر عکس پرسپولیس با هزینه زیادی که سرمربی به مدیریت باشگاه برای جذب بازیکنان فشار آورد تا بازیکنان دلخواش را جذب کند اما می‌بینیم متاسفانه با سیستمی که کادرفنی پرسپولیس در پیش گرفته با زدن گل بازیکنان این تیم قهر کرده‌اند. البته خوشبختانه خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس هم نسبت به سال گذشته خیلی تقویت شدند و این تیم با اتکا به این موضوع می‌تواند بُردهای اقتصادی به دست آورد که همین موضوع در راه قهرمانی خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

وی افزود: آقا یحیی که خودش را دانای کل می‌داند سیستمی که در بازی‌ها اتخاذ می‌کند، تاکتیک او برای تمام مربیان رو شده است. حقیقت امر این است بازیکنان خوبی روی نیمکت پرسپولیس حضور دارند اما متاسفانه سرمربی تیم اعتقاد چندانی به آن‌ها ندارد. اگر اعتقاد ندارد پس چرا نصف نیمکت تیم را در ابتدای فصل که همگی آن‌ها بازیکنان سطح بالایی بودند رد کرد تا بازیکنان دلخواهش را به تیم بیاورد؟

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: مس کرمان تیمی نبود که مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن داشته باشد و به نظرم اگر پرسپولیس از همان ابتدای امر با 2 مهاجم به میدان می‌رفت خیلی راحت‌تر می‌توانست به گل برسد، زیرا مدافعان تیم حریف آنقدر شکننده بودند که راحت می‌شد شیرازه تیمشان را از هم پاشید. دیدید که از زمان ورود شیخ دیاباته به زمین و حضور همزمان 2 مهاجم، ضعف دفاعی تیم حریف بیشتر نمایان شد. آقای سرمربی تمام دنیا اکنون با 2 مهاجم به میدان می‌روند و از این سیستم هم به خوبی نتیجه گرفته‌اند اما چرا شما اصرار به استفاده از تک مهاجم دارید برای همگان نامشخص است. من باید به صراحت به شما بگویم که شما هدفتان این است که در زمان حمله وینگرهای چپ و راست وارد باکس حریف شوند اما باز در استفاده از این سیستم هم ناموفق بوده‌اید.

وی در خصوص عملکرد مس کرمان مقابل پرسپولیس عنوان کرد: مس فوتبال بسته را خیلی خوب بازی می‌کرد و روی ضد حملات برنامه داشت. بازیکنانی مثل محمد ستاری امسال در این تیم درخشش خوبی داشته‌اند اما در اواخر دیدار با پرسپولیس ناهماهنگی خط دفاع این تیم سبب سود بردن پرسپولیس شد. در بازی‌های گذشته این مشکل را در مس کرمان دیدیم که در کل به راحتی به حریف موقعیت می‌دهد و پرسپولیس هم با توجه به آنالیز خوبش توانست از این نقطه ضعف استفاده کند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان تصریح کرد: اکنون به دلیل در پیش بودن مسابقات جام جهانی لیگ با تعطیل طولانی مدت مواجه است و امیدوارم کادرفنی پرسپولیس از این تعطیلی نهایت استفاده را ببرد تا دوباره پس از شروع مسابقات شاهد کیفیت بالای تیم باشیم و اینطور نباشد که دوباره شاهد از دست دادن امتیاز باشیم. برای تیم ملی هم در جام جهانی آرزوی موفقیت دارم و انشاالله بچه‌ها خودشان را باور کنند و شرایط روحی و روانی خودشان را به شرایط ایده‌آل برسانند تا بتوانند در آنجا برای نخستین بار طلسم‌شکنی کنند و در مرحله بعدی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

کدخبر: 837067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟