ربانی: نتایج نوجوانان دو و میدانی در در قاره کهن مثبت بود/ تابع فدراسیون هستیم

محسن ربانی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج دوومیدانی‌کاران در مسابقات نوجوانان آسیا اظهار داشت: بعد از 3 مرتبه به تعویق افتادن به دلیل ویروس کرونا بالاخره این رقابت‌ها برگزار شد و تیم ایران با 25 ورزشکار در این مسابقات حضور یافته بود. خداراشکر رهاورد حضور ما در آنجا کسب 13 مدال رنگارنگ بود و نتایج قابل قبول بود. البته تیم چین و ژاپن شرکت نکرده بودند اما باز استناد به نتایج نشان می‌دهد که ما در آنجا موفق بوده‌ایم.

وی افزود: ورزشکارانی که از کشور ما موفق به مدال‌آوری شدند در آسیا دارای رنکینگ بودند و نمی‌توان بگوییم چون ژاپن و چین نبودند مسابقات هم سطح بالایی نداشته است. برعکس کیفیت مسابقات به خصوص در یکسری مواد از جمله پرش ارتفاع، پرش با نیزه و 800 متر و .... نزدیک به مسابقات جهانی بود.

مربی دوومیدانی و عضو کادر اعزامی به مسابقات ادامه داد: خداراشکر بچه‌های ما هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. در تیمی هم خوشبختانه در جایگاه چهارم جای گرفتیم و نشان می‌دهد که ما توانستیم یک گام رو به جلو برای آینده دوومیدانی برداریم، به شرطی که مسئولان فدراسیون این ورزشکاران را به حال خودشان رها نکنند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند تا از همین سنی پایه، حمایت کند و به مسابقات مختلف اعزام شوند تا نوید روزهای بهتری برای دوومیدانی ایجاد شود.

ربانی تصریح کرد: بهتر است این ورزشکاران پس از این اتفاق به مسابقات بیشتری اعزام شوند تا برای آن‌ها کسب تجربه خوبی شود تا بتوانند در میادین بزرگتر هم بهتر از این نتیجه بگیرند. فدراسیون باید افق دید خوبی برای آن‌ها در نظر بگیرد و این نفرات رها نشوند.

وی با اشاره به اینکه کادر مربیان خوبی در کنار تیم همراه بود، گفت: خوشبختانه کادر خوبی با تیم همراه بود زیرا اکثر این مربیان در گذشته خودشان ورزشکار بودند و به خوبی می‌دانستند در شرایط حساس چه نکاتی را به ورزشکاران انتقال دهند تا آن‌ها در مسابقات خوب عمل کنند. نقش مربیان در این موفقیت تاثیرگذار بوده است. جدا از این موضوع پیش‌بینی‌های ما در برخی مواد درست از آب درآمد و توانستیم به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. انشاالله فدراسیون تدبیری اتخاذ کند که اعزام پرتعداد ورزشکاران تداوم داشته باشد تا بتوانیم دوباره برای خودمان در آسیا و جهانی به موفقیت‌ها برسیم.

مربی تیم‌های رده سنی پایه دوومیدانی در پایان در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای آینده مدنظر دارند، تصریح کرد: ما تابع فدراسیون هستیم و هر تصمیماتی که آن‌ها بگیرند بر طبق آن پیش خواهیم رفت اما اگر بخواهند بحث استعدادها به شکل جدی‌تری دنبال شود باید به این تیم توجه بیشتری شود، زیرا دوومیدانی‌کاران از استعداد بالایی برای موفقیت در آینده برخوردارند و بدون شک دور نمای خوبی برای آن‌ها متصور هستم.

انتهای پیام/

کدخبر: 834494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟