خشم هوادارن بارسلونا، لیورپول و منچستریونایتد/ VAR فوتبال را نجات می‌دهد؟

به گزارش رکنا، در ابتدا بازی بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ و پس از  آن هند سوال برانگیز در بازی مقابل اینترمیلان ، حالا هم منچستریونایتد و لیورپول !

آیا واقعا VAR برای فوتبال مفید است یا راهی باز شده تا از این ورزش محبوب سواستفاده شود؟

اگر از هواداران بارسلونا بپرسید قطعا از تصمیمات داور ویدیویی عصبانی هستند. در بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر میلان تصمیمات داور ویدیویی تاثیر بسیار زیادی روی روند بازی و نتیجه نهایی آن داشت. تا جایی که صدای سرمربی بارسلونا هم درآمد.

VAR

ژاوی پس از بازی در کنفرانس خبری گفت: من خیلی عصبانی هستم. این واقعا بی عدالتی است. دیروز در کنفرانس خبری پیش از بازی گفتم داوران باید تصمیماتشان را توضیح دهند و یک کنفرانس خبری هم برای داوران باشد. داور بازی باید صحبت کند، ما متوجه نیستیم. به نظر من هند کاملا مشخص بود. داوران باید توضیح دهند. من از این شکست نگران هستم، بایرن 9 امتیاز دارد، اینتر 6 امتیاز و این ما را در موقعیت خیلی پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان اینترمیلان خواهد بود و برای جلوگیری از سقوط به لیگ اروپا باید هر طور شده 3 امتیاز این بازی را به دست آورد.

VAR

منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت که در پایان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. در این بازی مارکوس رشفورد گل سوم تیمش را به ثمر رساند، اما به داور ویدیویی به دلیل برخورد توپ به دست این بازیکن گل را مردود اعلام کرد.

مهاجم شیاطین سرخ پس از بازی در فضای مجازی نوشت: 3 امتیاز بازی را کسب کردیم. تصمیم VAR سوال برانگیز بود اما خوشبختانه تاثیری در نتیجه نهایی بازی نداشت.

VAR

در قوانین VAR آمده: اگر دست یک بازیکن مهاجم به صورت تصادفی با توپ برخورد کند و بازیکن دیگر گل بزند مورد قبول واقع می‌شود، اما در فصل قبل مردود می‌شد. در عین حال، اگر یک بازیکن به صورت تصادفی هند کند و خودش گل بزند، گل مردود خواهد بود.

این موضوع خشم هواداران یونایتد را در پی داشته و فضای مجازی را ملتهب کرده است. خیلی‌ها معتقد‌اند رشفورد موقعیت توپ را تغییر نداده و توپ به نرمی به دست او برخورد داشته است.

بدتر این است که آنتونیو بازیکن وست‌هام به همین صورت گلزنی کرده. تصاویر نشان می‌دهد این بازیکن حتی با دست خود حرکت توپ را تغییر می‌دهد و تحت کنترل خود در می‌آورد، اما پس از بررسی VAR گل مورد قبول واقع می‌شود. گل دوم وست هام نیز شک و شبهات زیادی دارد.

VAR

موضوع تا جایی جدی می شود که یوسن بولت سریع ترین مرد جهان و هوادار دو آتشه منچستریونایتد نیز به آن واکنش نشان می‌دهد.

VAR

گری لیکنر نیز در صفحه رسمی خود نوشت: گل رشفورد توسط VAR مردود اعلام شد، قانونی خیلی خیلی احمقانه.

VAR

کار به اینجا ختم نمی‌شود، بازی‌های روز یکشنبه در لیگ برتر انگلیس حواشی زیادی ایجاد کرد و بازی آرسنال و لیورپول اوج آن بود. این بازی با پیروزی 3 بر 2 توپچی‌ها به پایان رسید.

VAR

یورگن کلوپ در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: به نظرم اگر یک پنالتی بود، خیلی خیلی سخت گیرانه گرفته شد. اصلا مطمئن نیستم برخوردی صورت گرفته باشد. VAR این تصمیم را گرفت و ما نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. در نیمه اول زمانی که دیوگو می‌خواست سانتر کند همه چیز مشخص بود. دست گابریل در موقعیت طبیعی نبود. این را می‌توانم با اطمینان بگویم.

کلوپ ادامه داد: نمی‌توانیم نتیجه را تغییر دهیم و باید آن را بپذیریم. این را می‌دانیم که باید بهتر بازی می‌کردیم، خصوصا در نیمه دوم.

VAR

فدراسیون فوتبال انگلیس اعلام کرده به این اتفاقات وارد خواهد شد و بازی روز یکشنبه در استادیوم امارات را مورد بررسی قرار خواهد داد. تصمیم داور در گرفتن پنالتی موجب درگیری بازیکنان در زمین شد. این درگیری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که داور بازی اولیور به کنار زمین رفت و با هر دو سرمربی مایکل آرتتا و یورگن کلوپ مشورت کرد. اولیور همچنین با داور چهارم خود صحبت کرد و اندی مادلی یادداشت‌هایی درباره این اتفاق برداشت.

در بیانیه فدراسیون فوتبال انگلیس آمده: ما از اتفاقی که در بازی آرسنال و لیورپول رخ داد آگاهیم. خود را موظف می‌دانیم موضوع را پیگیری کرده و با مسئولین برگزاری بازی جزئیات را بررسی خواهیم کرد.

VAR

اعتراضات به نحوه اجرای سلیقه‌ای VAR افزایش یافته و خشم بسیاری از هواداران را برانگیخته است. باید منتظر ماند و دید آیا لیگ‌های مطرح اروپایی تصمیمی در این باره خواهند داشت یا خیر؟

قطعا VAR فواید و نکات مثبتی داشته، پروژه‌ای فوق‌العاده گران قیمت که برای بهبود فوتبال ساخته و طراحی شده است، اما این روز‌ها نظرات شخصی و سلایق داوران آن را به منبعی از خشم هوادران تبدیل کرده است.

این سیستم در حال ورود به کشورمان نیز هست، آیا با توجه به وضعیت پیش آمده در فوتبال اروپا می‌توان امیدوار بود ورود VAR به ایران پایانی بر اعتراضات همیشگی و فرسایشی به داوران کشور خواهد بود یا خیر؟ فوتبالی که همیشه به باند بازی و شرط بندی معروف است و داوران هنگام ورود به زمین لباس آهنین می‌پوشند.

انتهای پیام/

کدخبر: 831971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟