صبری: مسئولان فدراسیون ووشو تنها می‌توانند روحیه بدهند! / شاید به MMA  بروم

یوسف صبری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط آمادگی خود برای حضور در لیگ ووشو اظهار داشت: خوشبختانه شرایط خوب است و مشغول تمرین در شهر خودم نمین اردبیل هستم تا برای مسابقات لیگ که اواخر آذرماه آغاز می‌شود خودم را آماده کنم. فعلأ آمادگی من در حد 70 تا 80 درصد است اما تلاش می‌کنم تا پیش از شروع لیگ و همچنین انتخابی تیم ملی به مرز فرم صددرصدی برسم تا در آن مسابقات با بهترین شرایط به رقابت بپردازم. هدف اصلی من رسیدن به مدال طلا در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان است و برای تحقق یافتن این مساله از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

وی افزود: بالاخره در این 3 سال هیچ مسابقه‌ و اعزام درست حسابی نداشتیم و از این بابت از نظر روحی و روانی خیلی اذیت شدیم اما باز تلاش کردم تا انگیزه‌ام را حفظ و خودم را در بهترین شرایط ممکن نگه دارم. انشاالله هر زمان مسابقات دوباره شروع شود با بهترین شرایط به رقابت با حریفانم بپردازم. فعلأ برنامه من این است تا در انتخابی تیم ملی با موفقیت از این رویداد بیرون بیایم. پس از آن با حضور در اردوهای تیم ملی تلاش خواهم کرد تا برای سال آینده که مسابقات قهرمانی جهان و همچنین بازی‌های آسیایی است به یک شرایط مطلوبی برسم.

دارنده مدال طلای ساندا جهان در خصوص اینکه از لحاظ حقوقی شرایطش خوب است یا خیر، گفت: تنها در زمانی که وارد اردوها می‌شویم حقوق به ملی پوشان تعلق میگیرد. از طریق کار شخصی امرار معاش می‌کنم. متاسفانه قرارداد لیگ ووشو هم نسبت به سایر رشته‌های ورزشی در ایران به شدت پایین است و مبلغ خجالت‌آور 30 میلیون تومان است. واقعأ شرایط خوبی نداریم که بخواهم بگویم از لحاظ مالی همه چیز رو به راه است. 

صبری درباره اینکه آیا تصمیمی برای خداحافظی از ورزش دارد یا خیر، اینطور به سوال پاسخ داد: به فکر خداحافظی نیافتاده‌ام زیرا قوت قلب ما همین مردم هستند که به ما روحیه می‌دهند و به همین دلیل هم است که تمام سختی‌ها را به جان می‌خرم.

وی با انتقاد از مسئولان وزارت ورزش برای عدم بی توجهی به آن‌ها تصریح کرد: تا به الان و در این مدت وزارت ورزش حمایت خاصی از ما نداشته که به آن دلخوش باشیم. پس از بازگشت از رقابت‌های قهرمانی جهان سال 2019 قرار بود 60 سکه به ما بدهند اما در عوض تنها به پرداخت مبلغ 120 میلیون تومان کفایت کردند که با این تورمی که جامعه با آن دست به گریبان است مبلغ چندان بالایی نیست. ما 2 یا 3 سال با حضور در اردوها تمام سختی‌ها را به جان می‌خریم تا بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز در بیاوریم و سر آخر یک مبلغ کمی به ما می‌دهند. از نظر درآمدی واقعأ ضعیف هستیم. تنها در مسابقات است که با مدال‌هایی که می‌گیریم برای مسئولان اهمیت داریم و پس از آن دوباره به فراموشی سپرده می‌شویم.

دارنده مدال طلای جهانی ساندا درباره اینکه از سمت فدراسیون ووشو حمایت‌ها چگونه است، اظهار داشت: بالاخره مسئولان فدراسیون به ما رسیدگی می‌کنند و جویای احوال ما هستند اما باید بپذیریم با این شرایط واقعأ کاری از دستشان بر نمی‌آید جز روحیه دادن! جا دارد از کادرفنی تیم ملی به همراه صدیقی ریاست فدراسیون و همچنین علی‌نژاد کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم زیرا ووشو ما هر چیزی دارد به لطف این دوستان و عزیزان است. امیدوارم با کسب مدال بتوانم ذره‌ای هم که شده لطف این دوستان را جبران کنم.

صبری با بیان اینکه به فکر حضور در MMA پس از بازی‌های آسیایی است، عنوان کرد: تا پیش از گسترش کرونا پیشنهاداتی از لیگ چین داشتم اما به دلیل کرونا این شرایط فراهم نشد تا به آنجا بروم. البته در فکر این هستم به سراغ حضور در MMA بروم. بعد از بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان شاید به فکر این باشم به این رشته بروم آن هم به دلیل اینکه حمایت چندانی نداریم و مجبور هستم باید امرار معاش به فکر حضور در چنین رشته‌هایی باشم. البته باز باید ببینم شرایطم چگونه خواهد بود. 

انتهای پیام/

کدخبر: 831595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟