گزارش/ بازگشت با شکوه پادشاه فوتبال به نوک قله

به گزارش رکنا، درست قبل از سوت شروع بازی پاری سن ژرمن در لیگ یک فرانسه مقابل بردو در استادیوم پارک دو پرنس بود که اتفاق خاصی رخ داد.

زمانی که بلندگوی استادیوم نام لیونل مسی را اعلام کرد این بازیکن توسط هواداران خودی هو شد. لیونل مسی، بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال، همان لیونل مسی بزرگ توسط هواداران هو می‌شد.

هواداران پی‌اس‌جی تنها به مسی اکتفا نکرده و نیمار را هم حتی بعد از گلزنی در پیروزی 3 بر صفر تیمشان هو کردند.

برای این هواداران عصبانی، مهاجم برزیلی سمبل هرچیزی بود که در تیم آن‌ها اشتباه پیش می‌رفت.

لیونل مسی

باشگاه پایتخت فرانسه در آستانه کسب جام در لیگ یک بود، اما یک بار دیگر در فوتبال جهان مورد تحقیر قرار می‌گرفت. این سری رئال‌مادرید بود که در اروپا آن‌ها را با یک اردنگی حذف می‌کرد. حذف از لیگ قهرمانان اروپا با یکی از گران قیمت‌ترین ترکیب‌های تاریخ فوتبال بدترین حس ممکن برای هواداران بود.

آن‌ها که در خط حمله کیلیان امباپه و نیمار را داشتند با اضافه کردن لیونل مسی هیچ راهی جز قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نداشتند، اما در عوض تنها به آبرو ریزی‌های بیشتر منجر شد. قطعا هواداران مسی را دلیل شکست‌های پی‌اس‌جی نمی‌دانستند، اما تا جایی که به آن‌ها مربوط می‌شد او نیز یکی از ستاره‌های تیم است و تر و خشک با هم می‌سوزند.

مسی قطعا مقابل رئال‌مادرید در بهترین فرم خود نبود. در آن بازی هیچ خبری از دریبل‌های خیره کننده یا پاس های نقطه‌ای وجود نداشت. انتقادات تا جایی بالا گرفت که هافبک سابق تیم ژروم راتن در آر‌،ام‌،سی گفت: مسی فقط در زمین راه می‌رفت. لوکا مودریچ او را در جیب خود گذاشته بود. می‌ترسم از مسی به عنوان یک شیاد نام ببرم، اما این حقیقت است.

چنین صحبت‌هایی شاید خیلی تلخ به نظر برسند، اما برنده 7 دوره توپ طلای فوتبال جهان حقیقتا هیچ بویی از مسی سال‌های قبل نبرده بود.

مسی تا آخر سال در لیگ 1 فقط یک گل زد و در نهایت توانست تا پایان کار 6 گل به نام خود به ثبت برساند. این تعداد گل کم برای مسی به فصل 2005-6 و زمانی که او تنها 18 سال داشت و تازه به تیم اصلی بارسلونا وارد شده بود باز می‌گردد.

آیا کار فوق ستاره تمام شده بود؟ آیا رفتن به پی‌اس‌جی تصمیم اشتباهی بود؟ یعنی دیگر هرگز آن مسی را نخواهیم دید؟

مسی نیمار

هیچ کدام از این سوالات درست نبود، مسی تنها خسته بود، هم فیزیکی و هم روحی.

برای نمونه تابستان انرژی خیلی زیادی از مسی گرفت. شیرینی قهرمانی در کوپا آمریکا با تیم ملی آرژانتین با خروج او از بارسلونا تلخ شد. این جدایی همه را به گریه انداخت، اما مسی و باشگاه هر کدام برای دلایل متفاوت اشک می‌ریختند.

بالا بردن جام توسط مسی

کسب افتخار در تیم ملی آرژانتین برای او یک رهایی بود. رهایی از وزنی که مسی سالیان سال با خود به دوش می‌کشید. زمانی که او در زمین چمن سبز ورزشگاه ماراکانا در 10 جولای سال 2021 شادی می‌کرد، می‌شد آرامش و خیال راحت را در چشمانش دید.

این مثل یک پایان زیبا بود، اما خروج از بارسلونا مزه دهان همه را عوض کرد. حال زمان جاری شدن اشک‌ها بود، مسی ذلیل شده و هیچ نشانی از آن آرامش و راحتی دیده نمی‌شد.

لوئیس سوارز دوست نزدیک و هم تیمی سابق مسی گفت: لئو خیلی زجر کشیده است. هرگز ندیده بودم مسی اینطور که در بارسلونا گریه کرد جایی گریه کند. این موضوع واقعا به او ضربه زد.

لیونل مسی

در نهایت این حقیقت که همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد مسی را در گیجی فرو برد. انتقال او به پاری سن ژرمن تنها دو روز پس از خداحافظی از نیوکمپ اعلام شد و فرصتی برای وداع با خانه و کاشانه به او نداد. جایی که حدود دو دهه همه چیز مسی بود و حال باید زندگی جدید را در کشور جدید، شهر جدید، لیگ جدید و تیم جدید آغاز می‌کرد.

حالا می‌بینیم که این عملکرد اصلا تعجب آور نیست، لئو مسی برای پیدا کردن جایگاه خود در پاریس نیاز به زمان داشت.

پیدا کردن خانه جدید باید برای مولتی میلیونر‌ها کار جذاب و لذت بخشی باشد، اما برای او و همسرش آنتونلا روکوزو بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفت طول کشید.

در نتیجه خانواده مسی برای 6 هفته در یک هتل زندگی می‌کردند، اهمیتی ندارد این هتل‌ها تا چه اندازه لاکچری و همه چیز درون آن‌ها فوق‌العاده است، هیچ کس دوست ندارد از یک هتل به عنوان خانه خود استفاده کند.

شماره 10 در مصاحبه با له‌فیگارو گفت: بچه‌های من دیگر نمی‌توانستند زندگی در یک هتل را تحمل کنند.

اولین بازی مسی با پیراهن پی اس جی به تاخیر افتاد. او هنوز از بازی‌های ملی خسته بود و نیاز به ریکاوری داشت، برای همین 2 بازی اول آن‌ها در فصل جدید را از بیرون نظاره کرد.

لیونل مسی

در حالی که تازه در اول راه بود از ناحیه پا مصدوم شد. سپس فراخوان بازی‌های ملی از راه رسید. تا پایان اکتبر مسی همچنان در جدال با زمان بازی کردن خود بود. باید این نکته را نیز فراموش نکرد که گه گداری یک برق از مسی قبلی دیده می‌شد و دوباره ناپدید می‌گشت، خصوصا در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی.

مسی به اسپورت توضیح داد: تمامی تیم‌ها در اسپانیا سعی می‌کنند خیلی بیشتر بازی کنند و توپ را از شما دور نگاه دارند، اگر شما به خوبی پرس نکنید به مشکل خواهید خورد. لیگ یک فیزیکی‌تر است و درگیری در بازی‌ها بیشتر رخ می‌دهد. حرکت به جلو و عقب زیاد رخ می‌دهد. بازیکنان در این لیگ قوی و سریع هستند. آن‌ها از لحاظ فیزیکی قوی هستند که این خیلی چیزها را تعییر می‌هد.

خطر مصدومیت به طور مداوم مسی را تهدید می‌کرد که مشخصا به دلیل عدم حضور او در پیش فصل بود. در نیم فصل دوم پیشرفت های قابل ملاحضه‌ای در بازی او دیده می‌شد، اما فصلی آشفته برای پی‌اس‌جی به تندی پیش می‌رفت. درست است که جام قهرمانی را به دست آوردند، اما قطعا تعداد زیادی از هوداران خود را از دست دادند.

مشخصا تغییرات زیادی باید صورت می‌گرفت و مسی از افرادی بود که از این تغییرات سود برد.

مدیر ورزشی تیم لئوناردو همیشه توسط هواداران به عنوان فردی نامناسب یاد می‌شد. آن‌ها مدیر برزیلی را مسبب خرید‌های ضعیف تیم می‌دانستند.

لیونل مسی

خیلی‌ها معتقداند لئوناردو قرارداد بدی با مائوریسیو پوچتینو امضا کرد، اما عملکرد سرمربی آرژانتینی نیز خروج او را تحت تاثیر قرارداد.

استخدام کردن کریستوفر گالتیر در تیم یک حرکت انگیزشی بود. پی‌اس‌جی در تمامی رقابت‌های این فصل متحمل شکست نشده است.

سرمربی سابق نیس هنوز نیامده رابطه خیلی خوبی با لیونل مسی دارد. آن‌ها هر روز درباره وضعیت فرم ستاره آرژانتینی، موقعیت او در تیم و برنامه بازی‌های حریفان صحبت می‌کنند.

مسی با دانش تاکتیکی خود از فوتبال گالتیر و تیم فنی پی‌اس‌جی را به تعجب وا داشته است.

در پنجره نقل و انتقالات ترس این می‌رفت که خروج دو تن از بهترین دوستان مسی یعنی آنخل دی‌ماریا و لئوناردو پاردس از پاری سن ژرمن موجب شود او بار دیگر به لاک خود فرو رود، اما مسی با پی‌اس‌جی بند اتحاد بسته بود و می‌خواست همه حضور او را احساس کنند.

مسی در مصاحبه با استار پلاس گفت: از لحاظ فیزیکی حس خوبی دارم چرا که امسال پیش فصل عالی را سپری کردم. این موضوع خیلی مهمی بود که فصل را متفاوت شروع کنم. امسال همچنین ذهنیت متفاوتی نسبت به سال قبل دارم و انگیزه من فوق‌العاده است.

سرمربی گالتیر نیز عنوان کرده هر روز شوق رفتن به تمرینات و دیدن مسی را دارد. وی در این باره گفت: لئو همیشه در تمرینات تلاش می‌کند. او همیشه می‌خندد، با هم تیمی‌هایش شوخی می‌کند و برای دیگر بازیکنان یک الگو است. به نظرم او یک نمونه برای الگو‌برداری است. وقتی می‌خندد فکر می‌کنم کل تیم می‌خندد. اینجا همه او را دوست دارند.

مسی یک شخصیت تاثیر گذار در رختکن تیم است، او ساکت است اما می‌تواند تنش‌ها در تیم را به راحتی خنثی کند.

او که از قبل رابطه بسیار خوبی با نیمار داشته، حال دوست جدیدی به نام کیلیان امباپه پیدا کرده و از هر فرصتی برای تمجید از او استفاده می‌کند.

قطعا جام جهانی ذهن تمام بازیکنان فوتبال را پر کرده است. مسی تایید کرده این آخرین جام جهانی او خواهد بود و در انتظار این رقابت لحظه شماری می‌کند.

پی‌اس‌جی این را می‌داند، اما تا زمانی که یک مسی متمرکز، سرحال و آماده در ترکیب دارد اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد.

لیونل مسی

او تا اینجای فصل 8 گل زده و 8 پاس گل داده است. این در حالیست که هیچ بازیکنی در 5 لیگ معتبر اروپایی نمی‌تواند با تعداد دریبل‌های موفق او رقابت کند. مسی تا اینجا 53 دریبل موفق داشته، 15 دریبل بیشتر از نفر دوم وینیسیوس.

پاری سن ژرمن در حال آماده‌سازی بسته جدیدی برای تمدید قرارداد مسی تا سال 2024 به اضافه امکان یک سال تمدید خودکار است. گزارشات از اسپانیا و تلاش بارسلونا برای بازگرداندن او می‌رسد، اما مسی نمی‌خواهد در تابستان پیش رو تصمیمی بر جدای از پی اس جی بگیرد. او قطعا تا پایان جام جهانی قطر این تصمیم را به تعویق خواهد انداخت.

زمانی که هفته گذشته از گالتیر پرسیده شد آیا مسی می‌تواند عنوان بهترین بازیکن جهان را به دست آورد پاسخ داد: اگر در فرم فوق‌العاده خود قرار بگیرد، بله چرا که نه؟ او اکنون آماده و خوشحال است. و زمانی که لئو خوشحال باشد عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد.

فصل گذشته یکی از بدترین فصل‌های فوتبالی مسی بود، اما می‌تواند بهترین فصل او نیز باشد. قطعا نمی‌توان انتظار دیدن آن مسی فوق‌العاده در بارسلونا را داشت، اما مهاجم آرژانتینی به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر است و با پی‌اس‌جی شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد، فصل 2022-23 می‌تواند بهترین و خاطره انگیز‌ترین فصل دوران فوتبال مسی باشد.

البته اصلی ترین چیز این است که او دوباره از فوتبال لذت می‌برد و دوباره همان مسی قبل شده.

آن شیاد فصل قبل رفته و لیونل مسی واقعی بازگشته است.

به نگارش از مارک دویل در وبسایت گل

انتهای پیام/

کدخبر: 831351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟