میرزازاده: افتخارات بنا در تاریخ کشتی ماندگار خواهد شد/ مسئولان برای من شغل ایجاد کنند/ خوشحالم به مدال نقره رسیدم

امین میرزازاده در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نتایج خود در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: خوشحالم از اینکه دست پر بازگشتم زیرا مسابقات جهانی از سطح بالایی برخوردار بود به نحوی که تمام کشورهای مدعی با بهترین نفرات خودشان به بلگراد آمده بودند. به طور مثال در وزن خود من 4 نفری که سال گذشته روی سکو قرار گرفته بودند امسال نتوانستند این عنوان را تکرار کنند و این نشان‌دهنده سطح بالای مسابقات بود.

وی افزود: انگیزه بالایی داشتم زیرا به دنبال این بودم هر طور شده کسب مدال کنم و خداراشکر سهم من از حضور در مسابقات مدال نقره شد. این مدال سر آغاز و انگیزه‌ای برای من شده تا با تمریناتم را با قدرت بیشتری پیگیری کنم تا بتوانم رنگ مدالم را در جهانی بوداپست سال 2023 به طلا تبدیل کنم.

دارنده مدال نقره قهرمانی جهان درباره اینکه عملکرد خود را در این مسابقات چگونه دید، تصریح کرد: عملکردم خداراشکر خوب بود زیرا طبق برنامه‌ریزی که با کادرفنی انجام داده بودیم یکی یکی به جلو رفتیم اگر چه حریفانم در روز نخست بسیار گردن کلفت بودند اما خوشبختانه توانستم با دعاهای خیر خانواده عزیزم و همچنین مردم کشورم سربلند از آن‌ها بیرون بیایم و فینالیست شوم.

میرزازاده درباره کشتی خود در فینال با کایالپ گفت: در کشتی فینال برنامه‌ریزی من این بود تا در تایم نخست با حریفم یک بر یک شویم و در تایم دوم تهاجمی‌تر ظاهر شوم و با بیرون انداختن او از تشک بتوانم امتیاز برتری خودم را بگیرم مشابه اتفاقی که در المپیک توکیو هنگام مسابقه با او برایم رخ داد و توانستم در سرپا از او امتیاز بگیرم. حتی چند بار هم اقدام به گرفتن امتیاز در سر پا از حریفم کردم و فاصله کمی هم تا رسیدن به امتیاز داشتم اما چون بدن او دچار چرب‌زدگی بود از دستم خارج و همین امر باعث شد تا به امتیاز برتری نرسم. شرمنده مردم نشوم از اینکه به مدال طلا نرسیدم. تلاش می‌کنم در سال آینده مقابل این کشتی‌گیر این شکست را جبران کنم. 

وی درباره اینکه نتایج تیم ملی فرنگی را در بلگراد چگونه دید، اظهار داشت: بالاخره توقعات مردم از کشتی فرنگی بالا رفته هر چند اتفاقاتی رقم خورد که باعث شد در برخی اوزان به نتایج مطلوب نرسیم. امیدوارم در جهانی سال آینده نتایج بهتری بگیریم.

دارنده مدال نقره جهانی صربستان با اشاره به اینکه تلاش‌های بنا در کشتی فرنگی برای همیشه ماندگار خواهد بود، اینطور به سوال پاسخ داد: باید بگویم شخص محمد بنا و کادرفنی او در این سالیان اخیر زحمات زیادی برای ما کشیده‌اند و به طور حتم تمام افتخاراتی که کشتی فرنگی ما در این یک دهه اخیر با او کسب کرده در تاریخ کشتی ماندگار خواهد شد. برای او در ادامه مسیر زندگی آرزوی بهترین‌ها را دارم.

میرزازاده درباره اینکه چه صحبتی درباره انتخاب رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی دارد، اظهار داشت: خود رنگرز در دوران ورزشی خود افتخارات خوبی برای ایران کسب کرده و از همه مهم‌تر هم اینکه تجربیات خوبی در بحث فنی و حضور در تیم ملی دارد و انشاالله با حضور او همه دست به دست بدهیم تا همچنان بتوانیم به افتخارات بزرگی در کشتی فرنگی برسیم.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه دارای شغلی نیست و از مسئولان استان خوزستان توقع حمایت بیشتری از خود دارد، بیان کرد: استان خوزستان سرشار از منابع نفتی و گاز انبوهی است و این انتظار را دارم که مسئولان استانی همتی کنند تا برای داشتن شغل من پیشقدم شوند که بتوانم با فراغ بال بهتری برای ایران همچنان به افتخارآفرینی ادامه دهم.

انتهای پیام/

کدخبر: 829293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟