جباری: زحمت تیم روی دوش «سروش» است/ بازیکنان دیگر «لوکادیا» را الگو قرار دهند/ قهرمانی به این پرسپولیس می‌آید

« رضا جباری » در گفت‌وگو با رکنا، درخصوص شرایط این تیم در لیگ 22 اظهار داشت: به هرحال برای داشتن یک تحلیل درست در این مورد ابتدا باید به خریدهای پیش فصل تیم نگاه کنیم. بنظرم پرسپولیس در این مورد خیلی خوب کار کرد و توانست بازیکنان باکیفیتی را به خدمت بگیرد. به هرحال تیم با توجه به خریدهای بسیار عالی‌اش در فصل نقل و انتقالات در 2 بازی نخست به دلیل نداشتن یک مهاجم تمام کننده از همه مهم‌تر نبود یحیی در کنار زمین نتوانست نتیجه مطلوب را کسب کن اما در مجموع قهرمانی به این تیم می‌آید.

وی ادامه داد: البته اعتقاد دارم که کسب 2 تساوی آن هم 10 نفره مقابل ذوب آهن و فولاد یکی از بهترین تیم‌ها لیگ ایران است به هیچ وجه نتیجه بدی نیست ولی خریدهای پیش فصل و کسب چندین قهرمانی در فصل های گذشته سطح توقع هواداران را بالا برده است. البته ناگفته نماند که بد نشان دادن این 2 تساوی آن هم در بازی‌های ابتدای لیگ زمانی که بازیکنان جدیدی به پرسپولیس اضافه شده‌اند کار یک مشت هوادارنماست. متاسفانه یکی از مشکلاتی که ما این روزها در ایران و بیشتر از همه در فوتبال با آن مواجه هستیم مصیبت فضای مجازی است. مثلا یک هوادار برای برهم زدن یک تمرکز تیم در فضا مجازی شروع به گذاشتن کامنت‌ها مخرب می‌کند تا از این طریق ذهن هواداران واقعی را تحت تاثیر قرار داده اتحاد تیم را از بین ببرد.

پیشکسوت سرخپوشان در مورد تاثیر «سروش رفیعی» در بازی‌های پرسپولیس ادامه داد: همانطور که گفتم تیم در ابتدای فصل بازیکنان بسیار خوبی مثل« پورعلی گنجی، بیراوند... غیره را به خدمت گرفت. که بدون شک یکی از بهترین آن‌ها «سروش رفیعی» بود. هافبک طراح و باتجربه‌ای که تا به اینجای کار خیلی به کار پرسپولیس آمده است. چرا که پیش از او تیم در خط میانی خلا یک هافبک طراح را که به خوبی بتواند مهاجم‌ها را در گلزنی تغذیه کند نداشتیم. در این فصل هم اگر دقت کرده باشید متوجه شده اید که بیشتر زحمت تیم در گلزنی و بازی سازی روی دوش رفیعی است.

جباری در مورد عملکرد «یورگن لوکادیا» گفت: بازیکنان بزرگ کیفت خودشان را وارد تیم می‌کنند نمونه بارز این مثال هم لوکادیه است. اگر بحث گلزنی را در مورد او کنار بگذاریم او نکات مثبت فنی بسیاری دارد. مثل سبک بازی ذاتی او فرارش از بین مدافعان و حرکتش در عمق زمین حریف او را به یک بازیکن بی نقص تبدیل کرده است. عمیقا معتقدم که بازیکنان پریپولیس باید او را الگوی خودشان قرار دهند تا با بازی کردن کنارش سطح فنی خودشان را ارتقا ببخشند عالی کار کنند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 826444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟