کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ 3 فرنگی‌کار ایرانی در نیمه نهایی + جدول کامل مسابقات

به گزارش رکنا، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد، در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، پژمان پشتام در ۸۲ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و امشب (یکشنبه) برای رسیدن به فینال به مصاف حریفان خود می‌روند.

علیرضا نجاتی در وزن 63 کیلوگرم، در دور نخست به مصاف احمت اویار از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. نجاتی در دور دوم مقابل عبدالمحمد پاپی، فرنگی‌کار اسبق ایران که در حال حاضر برای کشور آلمان مسابقه می‌دهد، به روی تشک رفت و در شرایطی که تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۳ عقب بود، ۴ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید. نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ از مولداوی رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله به مصاف لری ابولادزه از گرجستان می‌رود.

اما در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان در تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله نیز مقابل هان سو ریو از کره جنوبی به روی تشک رفت و در حالیکه ۵ بر یک از حریف خود پیش بود، هان سو ریو حاضر به ادامه مبارزه نشد تا گرایی با این پیروزی راهی نیمه‌نهایی شود. وی دراین مرحله با جانی ختسوریانی از گرجستان مبارزه می‌کند.

همچنین در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام پس از استراحت در دور نخست، مقابل کاراپت چالیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله مقابل یاروسلاو فیلکاچوف از اوکراین و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. پشتام برای اینکه بتوان در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند، باید منتظر صعود رقیبش به دیدار نهایی باشد.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز، محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست مقابل فلیکس بالدائوف از نروژ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل رستم آساکالوف کشتی‌گیر ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله به مصاف آرتور الکسانیان می‌رود.

گفتنی است 3 نماینده ایران از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه در مرحله نیمه‌نهایی به میدان می‌روند. همچنین ناصر علیزاده حدود ساعت ۲۲ امشب برای کسب مدال برنز وزن ۸۷ کیلوگرم به میدان می‌رود.

جدول مسابقات نیمه نهایی در چهار وزن دوم به شرح زیر است:

وزن 63 کیلوگرم:

سباستین ناد از صربستان - طالع ممداف از آذربایجان

لری آبولادزه اغز گرجستان - علیرضا نجاتی از ایران

وزن 67 کیلوگرم:

جبرییل حسن‌اف از آذربایجان - مت نمس از صربستان

محمدرضا گرایی از ایران - ختسوریانی از گرجستان

وزن 82 کیلوگرم:

بردی مراداف از ازبکستان - لاوای از مجارستان

آکبوداک از ترکیه - فیلچاکوف از اوکراین

وزن 97 کیلوگرم:

محمد هادی ساروی از ایران - آرتور الکسانیان از ارمنستان

نافت علی‌یف از آذربایجان - میلوف از بلغارستان

انتهای پیام/

کدخبر: 824589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟