فنونی‌زاده: پرسپولیس 100 درصد قهرمان می‌شود/ با دیدن بازی «لوکادیا» یاد «فرشاد پیوس» افتادم/ بازگشت کیروش نقطه تاریک فوتبال ایران است

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیماناظهار داشت: نفت مسجد سلیمان نمایش بسیار خوب و قابل قبولی داشت و به حق هم به گل رسید. البته نمی‌توان تاثیر حضور هواداران پرشور مسجدسلیمان را در این بازی نادیده گرفت. واقعا جا دارد به مهاجری برای تیمی که جمع کرده و این نمایش بی نقص تبریک گفت و شکی ندارم که آن‌ها در این فصل جزو تیم های بالای جدول خواهند بود. با تمام این‌ها پرسپولیس با توجه به خریدهای بسیار خوبی که در این فصل داشته توانست به بازی بگردد و با پیروزی زمین را ترک کند. واقعا خوشحال شدم که پرسپولیس پیش از تعطیلات لیگ با حفظ صدرنشینی به 3 امتیاز این بازی دست پیدا کرد.

وی در مورد عملکرد « یورگن لوکادیا » در این دیدار ادامه داد: با اینکه لوکادیا مدت‌ها بود فوتبال بازی نمی‌کرد ولی خیلی زود خودش را با شرایط فوتبال ایران و تیم پرسپولیس همراه کرد. واقعا یورگن یک چهارچوب شناس درجه یک است از حداقل موقعیت‌ها بیشترین استفاده را می‌کند. با دیدن بازی‌ها او یاد «فرشاد پیوس» می‌افتم. بنظرم او بهترین خرید این فصل پرسپولیس با اختلاف هرچه تمام‌تر است.

 پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درمورد عملکرد « سعید صادقی » در این فصل از رقابت‌ها گفت: زمانیکه صادقی از گل گهرسیرجان به پرسپولیس آمد جز بهترین‌های لیگ 21 بود ولی در چند بازی ابتدایی نتوانست خودی نشان دهد اما در بازی قبلی مقابل هوادار به خوبی ثابت کرد که خیلی بازیکن باکیفیتی است به مرو زمان هم خیلی بهتر از این‌ها خواهد شد.

فنونی‌زاده در مورد بازگشت « کارلوس کیروش » افزود: نقطه تاریک فدراسیون فوتبال بعد از بازگشت تاج بدون شک بازگرداندن کیروش به تیم ملی است. عمیقا معتقد هستم که آمدن کیروش بازگشت به عقب است. اتفاقی که برای اسکوچیچ رقم خورد بی‌هیچ وجه حرفه‌‌ای و اخلاقی نبود  نسبت به او کم لطفی صورت گرفت. به هرحال زماینکه او هدایت تیم ملی را به عهده گرفت ما شرایط خوبی نداشتیم ولی او ما را راهی جام جهانی کرد. بنظرم کیروش یک مربی حرفه‌ای یک تمرین دهنده عالی است. ولی هرگز نمی‌تواند سرمربی خوبی باشد چرا که او مصر و کلمبیا را از جام جهانی اوت کرد. الان هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ فوتبال ایران معتقدم که صعود ایران با وجود حریفان قدری مانند انگلیس، ولز ، آمریکا به هیچ وجه ممکن نیست. ما کار بسیار سختی در جام جهانی خواهیم داشت. خیلی دوست داشتم که به جز بدنسازی سرمربی و کادر تیم ملی ما ایرانی بودند ولی افسوس که این اتفاق رخ نداد. به هرحال امیدوارم که تیم ملی ما با سربلندی هرچه تمام‌تر رقابت‌های جام جهانی را پشت سر بگذارد با سربلندی به میهن بازگردد. 

انتهای پیام/ 

کدخبر: 824542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟