تکلیف بلیط‌های رایگان فیفا برای جام جهانی قطر چه شد؟

علی میرغفاری مدیر کارگروه بلیط فروشی جام‌جهانی 2022 قطر در مورد تعداد دقیق بلیت‌های تخصیص یافته به ایران در جام‌جهانی 2022 گفت: فیفا طی دو مرحله، بلیت در اختیار ما گذاشت که بار اول حدود 5 هزار قطعه بلیت بود، 3 هزار تا هم به خانواده فوتبال تخصیص دادند. در مرحله دوم با توجه به مکاتباتی که انجام شد، 12 هزار قطعه بلیت در اختیار ما گذاشتند که در مجموع 20 هزار قطعه بلیت می‌شود.

وی در رابطه با ماجرای تخصیص 2 هزار بلیت رایگان از سوی قطری‌ها تاکید کرد: آقای کلهر طی سفری که به قطر داشت، با مسئولان آن جا صحبت کرد. جایگاه چهار در اختیار شهروندان قطری است و با توجه به اینکه بازی ایران و قطر در یک روز انجام می‌شود، پیشنهاد شد که آن بلیت‌ها که استفاده نمی‌شود، به صورت رایگان در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار بدهند. این به صورت مکتوب اعلام نشده و به صورت شفاهی از طریق سفارت به آقای کلهر گفته شده است. در نظر داریم این بلیت‌ها که به صورت رایگان در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد، به سازمانها، ارگان‌ها و نهادهای مدنظر داده شود.

مدیر کارگروه بلیت فروشی جام‌جهانی در پاسخ به این سوال که آیا چنین چیزی در فوتبال دنیا عرف است گفت: خب وزارت ارشاد برای کارهای فرهنگی آن جا حضور خواهد یافت. خود وزارت ورزش و امور خارجه هست. در هر صورت باید برای این ها بلیت صادر شود. اگر مقامات رسمی از ایران حضور پیدا کنند مسلما نمی‌توانیم در جایگاه چهار به آنها صندلی بدهیم و باید در جایگاه یک به آن‌ها صندلی بدهیم. اگر وزارت‌خانه ای درخواست بلیت داشته باشد می‌تواند به وزارت ورزش درخواست بلیت در ازای پرداخت هزینه بدهد چون وزارت ورزش پول این ها را به فیفا پرداخت کرده است.

او با ذکر قیمت بلیت سه جایگاه تعیین شده در جام‌جهانی 2022 در مورد این شایعه که فدراسیون فوتبال بلیت ها را گران می‌فروشد، افزود: جایگاه یک: 7.200 میلیون تومان، جایگاه دو: 5.400 میلیون تومان و جایگاه سه: 2.200 میلیون تومان. فدراسیون‌هایی که تیم های ملی آنها در جام‌جهانی حضور پیدا می کند الزاما کار فروش بلیت را انجام نمی دهند. از آنجایی که ایرانی ها فاقد مسترکارت و ویزا کارت هستند و نمی توانند از سایت فیفا خرید کنند، فدراسیون فوتبال این درخواست را کرده است. فیفا این مجوز را به فدراسیون فوتبال داده که برای پوشش دادن بحث‌های مالی که این وسط به وجود می‌آید ده درصد به عنوان کارمزد روی قیمت بلیت‌ها بکشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 819610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟