عزیزی: خوشحالیم هیچگونه بدهی مالیاتی نداریم/ تنیس نیازمند حمایت مالی بیشتری است

داوودعزیزی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط فدراسیون تنیس برای نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: براساس برآورد و برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌ایم تصمیم داریم در آغاز فصل سرما اکثر مسابقات را در قسمت جنوبی کشور برگزار کنیم و از همه مهم‌تر هم اینکه یک تفاهمنامه‌ای با مرکز کیش به امضا رسانده‌ایم تا مسابقاتی را در آنجا داشته باشیم. فعلأ مسابقه خاصی نداریم اگر چه حدود 2 هفته دیگر باید تنیسورهای ما در رده سنی زیر 12 سال آسیا به فینال قزاقستان بروند و در آنجا مسابقه بدهند. براساس اعلام کادرفنی چهار ورزشکار به اردو دعوت شده‌اند تا در رقابت‌های رده سنی پایه شرکت کنند و سپس یک هفته در اردو و بعد هم به مسابقات اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه جرایم مالیاتی فدراسیون تنیس در بین سال‌های 1391 تا 1395 بخشیده شد، گفت: مسئولان وقت فدراسیون تنیس طی سال‌های 91 تا 95 با توجه به اینکه اظهارنامه مالیاتی را ثبت‌نام نکرده بودند از این‌رو متحمل جرایم سنگینی از طرف سازمان امور مالیاتی کشور شده بود و همین مساله دست به دست هم داد تا در این مدت جرایم غیرقابل بخشش که مبلغی در حدود 2.5 میلیارد تومان بود را پرداخت کنیم. بقیه مطالبات جرایم مالیاتی که مبلغی در حدود 4.5 میلیارد تومان بود را با نامه‌نگاری‌های انجام شده با وزارت امور اقتصاد دارایی و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت ورزش و جوانان و مساعدت این عزیزان به ما بخشیده شد تا از این پس بدون دغدغه و با خیالی آسوده‌تر به فکر پیشبرد اهداف برای آینده تنیس باشیم. خوشبختانه طی بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم فدراسیون تنیس فعلأ هیچگونه مشکل مالیاتی ندارد.

رییس فدراسیون تنیس درباره اینکه آیا مشکل در اختیار گرفتن زمین تنیس برطرف شد یا خیر، اینطور پاسخ داد: آخرین صحبتی که با وزیر ورزش و همچنین مسئولان شرکت توسعه و تجهیزات نگهداری اماکن ورزشی داشته‌ایم تصمیم بر این گرفته شد تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام و یک مجموعه به ما تعلق بگیرد. اینکه چه زمینی برای ما در نظر گرفته شود به نظر مسئولان شرکت توسعه برمی‌گردد. ولی اکنون فدراسیون ما هیچگونه زمینی نداریم تا در آن اردو و مسابقات را در آن برگزار کنیم.

عزیزی درباره آینده تیم ملی تنیس و اینکه چه زمانی شاهد حضور در دسته دوم آسیا خواهیم بود، بیان کرد: نباید توقع داشت با یک هفته اردو بتوانیم معجزه کنیم و در تنیس آسیا خوش بدرخشیم و وارد دسته دوم آسیا شویم. این امر نیاز به اتفاقات فراوانی از جمله برگزاری مسابقات فیوچرز در خود ایران، همچنین اعزام تنیسورها به رقابت‌های مهم برون مرزی دارد تا باعث پیشرفت تنیسورهای ما شود. به طور مثال تورنمنت فیوچرز مسابقه‌ای انفرادی است و باید خود ورزشکاران به کشورهای مختلف بروند و مسابقه بدهند و تنها کاری که از ما بر می‌آید این است در بحث مالی به آن‌ها کمک کنیم. نزدیک به یک دهه است به دلیل مسائل مالی، مسابقه‌ای در ایران نداشته‌ایم و امیدوارم در سال جاری این طلسم را بشکنیم و در ایران مسابقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه ما امیدواریم اتفاقات خوبی در تنیس شکل بگیرد و این امر بستگی به این دارد تا ورزشکاران ما دارای رنکینگ خوبی در فدراسیون جهانی تنیس باشند اما متاسفانه در این برهه زمانی اکثر تنیسورهای ما رنکینگ بالای 1500 دارند که باید بتوانیم ارتقا در بحث رنک جهانی داشته باشیم. از همه مهم‌تر اینکه یک زمین اختصاصی در تنیس نداریم و کار کردن با این شرایط واقعأ سخت است.

رییس فدراسیون تنیس درباره اینکه حضور تنیسور بوسنی را در ایران چگونه دید، گفت: قطعأ به هر حال حضور یک بازیکن با رنک بالا می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد. اگر بتوانیم در طول سال زمینه حضور مربیان خارجی را فراهم کنیم اتفاق خوبی برای ما است هر چند باید برای حضورشان در ایران از طرف حامیان مالی به ما کمک شود زیرا مبالغی که آن‌ها در خواست می‌کنند از عهده ما بر نمی‌آید. 

عزیزی در پایان درباره اینکه از لحاظ مالی شرایط این فدراسیون چگونه است، بیان کرد: شرایط بد نیست اما حداقل نیاز اولیه ما برای اداره فدراسیون تنیس مبلغی در حدود 30 میلیارد تومان است تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و واقعأ بدون منابع مالی کار کردن خیلی سخت است. درست است به اندازه پولی که مجلس مصوب کرده پول به حساب ما واریز شده است اما قاعدتأ براساس نیازمان پول زیادتر می‌خواهیم و در این مسیر هم باید از سمت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک یا حامی مالی حمایت بهتری شویم تا بتوانیم اتفاقات خوبی در تنیس رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 817029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟