تقابل قوی سپید انزلی با استقلال / جدال صدر نشین با پرسپولیسی سابق

به گزارش رکنا، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه بیست و هفتم مردادماه با برگزاری 3 بازی آغاز خواهد شد. در یکی از بازی‌های جذاب این هفته در ورزشگاه خالی از تماشاگر قایقران انزلی 2 تیم استقلال و ملوان در حالی به مصاف هم می‌روند که قوی سپید انزلی بعد از 6 سال حالا بازهم در لیگ برتر حاضراست و خاطره دیدارهای خوبش مقابل سرخابی‌های پایتخت هرگز از ذهن علاقه‌مندان بیرون نرفته است. ملوانی که در دهه 60 یکه تاز تیم‌های شهرستانی بود و بارها مقابل تیم‌های مطرح حتی در تهران به برتری رسیده وبا بازیکنانی چون پیمان دلخوش، محمد حبیبی، زنده یاد سیروس قایقران، محمداحمد‌زاده، عزیر اسپندار و محمد قدیربحری در دیدارهای نهایی جام حذفی حاضر شده و جام را باخود به انزلی بردند. این تیم حتی در آن دهه یک‌بار نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا هم بود که به دلیل مشکلات عدیده مالی  نتایج خوبی نگرفت. مازیار زارع و پژمان نوری دوباره این تیم را به لیگ برتر آورده و حالا در نخستین جدال با تیم‌های مطرح باید راس ساعت 19 امروز مقابل شاگردان ساپینتو و استقلال صف آرایی کنند. از طرفی استقلال با توجه به شکست هفته اول مقابل سپاهان حالا باید برای جبران مافات فقط به پیروزی فکر کند و هواداران این تیم به کمتر از 3 امتیاز راضی نیستند.

01336071

در تاریخ تقابل‌های استقلال و ملوان از نخستین دوره لیگ تا به امروز 58 دیدار می‌گذرد که از این تعداد استقلال 24 بازی را برده و ملوانی‌ها تنها در 10بازی صاحب برتری شده‌اند. شاید خاطره بد استقلالی‌ها از تقابل با ملوان بازی سال 66 در مرحله برگشت نیمه‌نهایی حذفی باشد که در دقیقه اول بازی ضربه کاشته محمد احمد‌زاده در ورزشگاه شهید شیرودی حسرت رسیدن به دیدار نهایی جام حذفی را برای استقلالی‌ها در پی داشت.

از دیگر بازی‌های این هفته میتوان به تقابل جالب شاگردان حمید مطهری مربی فصول گذشته پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم نساجی در اصفهان مقابل سپاهان اشاره کرد. مورایس و تیمش در هفته اول دست به کاری بزرگ زده و در تهران مدافع عنوان فهرمانی را بعد از 30 هفته در لیگ شکست دادند و از هفته اول به صدر جدول رفتند. این تیم با خریدهای بزرگ و دندان گیر حالا در ورزشگاه خانگی خود به دنبال تثبیت این صدر‌نشینی و کسب دومین پیروزی پیاپی است. نساجی هم که همچنان باید از میزبانی در لیگ محروم باشد با قهرمانی در جام حذفی فصل گذشته نشان داد که می‌تواند همچنان در فوتبال ایران بزرگی کند.

62292282

سومین و آخرین بازی امروز را تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان برگزار می‌کنند که دربی کرمان از خیلی از جهات حائز اهمیت بوده و امیر قلعه‌نوعی و تیمش می‌دانند که برد این بازی آنها را در زمره مدعیان قرار می‌دهد. قلعه نوعی که در بازی نخست مقابل تراکتور با کسب 3 امتیاز از مرز 1000 امتیاز در لیگ برتر عبور کرده و رکوردی جاودانه را برای خود ثبت کرده حالا نمی‌خواهد مشکل فصل گذشته تکرار شده و از هم اکنون به فکر جمع کردن امتیاز می‌باشد.

بشسیبسبسشبسشیبشس

پرونده بازی‌های هفته اول لیگ برتر در روز دوم با انجام 5 بازی بسته خواهد شد  و در حساس ترین آن‌ها تیم‌های پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه بزرگ آزادی باید به مصاف هم بروند. دیداری که از خیلی جهات دیدنی و جذاب خواهد بود. تقابل دوباره مهدی شیری با تیم سابقش و حضور وریا غفوری این بار نه با پیراهن استقلال بلکه با با تیم فولاد و جنگ دوباره او با بیرانوند که سابقه گلزنی در دربی را هم با پیراهن آبی‌پوشان مقابل او را دارد از نکات حائز اهمیت این بازی می‌تواند باشد.

BM7X7271

شاگردان جواد نکونام هم که از بازی بسته صنعت‌نفت آبادان در بازی اول به شدت ناراضی بودند حالا باید برای اینکه نشان دهند تیمی بزرگ و تنها نماینده ایران دردور دوم لیگ قهرمانان اسیا هستند، 3 امتیاز این بزای حساس را از آن خود کرده و به بالای جدول فکر کنند. خرید بزرگ قرمزپوشان پایتخت یعنی یورگن لوکادیا در این بازی می‌تواند گره ناگشودنی پرسپولیس را باز کند. تیمی که در بازی نخست خود مقابل ذوب آهن هرچه زد به در بسته خورد. بازی این 2 تیم فردا جمعه بیست و هشتم مرداد راس ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 816025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟