ابطال رکورد شکنی فصیحی و تفتیان در قونیه!

به گزارش رکنا، پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی با رکوردشکنی و کسب مدال در دوومیدانی همراه بود. در این بین مدال نقره فرزانه فصیحی و رکوردشکنی حسن تفتیان نگاه‌ها را به خود جلب کرد. اما اندکی بعد از پایان این رقابت‌ها در رشته‌های مختلف دوومیدانی این اخبار شیرین کام اهالی این رشته در کشورمان را تلخ کرد.

 ساموئل لوپس مسئول فنی مسابقات دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی و مسئولان برگزاری این رقابت‌ها در نامه‌ای که منتشر کرد درباره نتایج دوومیدانی به نوعی شفاف‌سازی صورت داد.

در این نامه آمده است: در 3 روز اول مسابقات شاهد رکوردها و نتایج خیلی خوبی بودیم. بر همین اساس سیستم‌های Photo-Finish و (start information system) SIS را مورد بررسی قرار دادیم تا صحت نتایج را مورد بررسی قرار دهیم.  

62349129

یک مشکل فنی در صبح روز چهارم کشف شد و بعد از مشورت با کارشناسان بین‌المللی باید تاکید کنیم که نمی‌توانیم نتایج این رقابت‌ها را در 3 روز اول تایید کنیم.

به عنوان هیات فنی وظیفه ما است تا به فدراسیون جهانی دووومیدانی اطلاع دهیم که نتایج ۳ روز نخست صحیح نیست و نمی‌تواند برای رده‌بندی جهانی و یا هر گونه رکوردی مورد استناد قرار گیرد.

البته با وجود این شرایط مدال کسب شده توسط قهرمان بانوی ایران فرزانه فصیحی از وی پس گرفته نخواهد شد.

در فینال این رقابت‌ها، فرزانه فصیحی با زمان ۱۱.۱۲ ثانیه و حسن تفتیان با زمان ۱۰.۰۲ از خط پایان گذشته و هر 2 رکورد ملی این ماده در بخش زنان و مردان را شکستند، اما بر اساس نامه هیات فنی مسابقات این رکوردها وجاهت قانونی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 814440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟